021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

مدرک بین المللی تعمیر کولر گازی برای مهاجرت

آموزش رایگان تعمیرات کولر

کولر گازی یکی از مهم ‌ترین وسایل خانگی هستند که در هوای گرم برای تهویه مطبوع و خنک کردن هوا مورد استفاده قرار می ‌گیرد . با این حال ، مانند هر دستگاه دیگری ، کولر گازی نیز ممکن است دچار خرابی هایی شود و کارکرد صحیح خود را از دست بدهد . افراد فنی و علافه مند به تعمیرات کولر گازی میتوانند با شرکت در دوره آموزش تعمیرات کولر گازی و دریافت مدرک بین المللی تعمیر کولر گازی برای مهاجرت نیز اقدام کنند .

علائم خرابی برد کولر گازی :

روشن نشدن کولر گازی و یا عدم عملکرد صحیح دستگاه از حالت هایی است که به راحتی می توان به وجود خرابی در دستگاه پی برد. اما عوامل دیگری نیز ممکن است موجب خرابی برد کولر گازی شود . علائم خرابی برد دستگاه شامل روشن نشدن کولر گازی ، وجود برق در بدنه ، خرابی فن دستگاه ، خنک نکردن دستگاه ، خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ، نمایش ارور های مرتبط با خرابی برد ، روشن نشدن کولر گازی توسط کنترل و.. از جمله علائم خرابی برد کولر گازی می باشند .

بیشتر بخوانید :    هزینه آموزش تعمیرات سردخانه

علت تخلیه نشدن آب کولر گازی :

با رسیدن فصل گرما ، استفاده از کولر گازی برای خنک کننده گرمای هوا و ایجاد فضایی خنک و مطبوع ، امری ضروری می باشد . کولر گازی در حین عملکرد ، رطوبت محیط را جذب میکنند و از طریق لوله‌های خود به بیرون هدایت می‌کند. این مراحل به طور طبیعی به وسیله حرکت گاز مبرد در لوله‌ها ، سرد شدن کویل‌های اوپراتور و جمع‌آوری رطوبت اضافی انجام می‌شود. رطوبت جمع‌آوری شده به سینی تخلیه منتقل و از طریق شیلنگ تخلیه کولر به بیرون می رود .

آموزش تخصصی تعمیرات کولر گازی در تهران

کار نکردن فن کولر گازی :

علت روشن نشدن فن می تواند به دلیل خرابی خازن کولر باشد . روشن شدن فن و کمپرسور کولر گازی در پرتو وجود قطعه خازن صورت می گیرد. به همین دلیل ، عدم کارکرد فن می تواند ناشی از خراب شدن خازن دستگاه بروز پیدا کند . علاوه بر این ، در صورت خراب شدن موتور فن ، فعال کردن کلید فن ، سوختن کامل آن را در پی خواهد داشت . راهکار: ابتدا مناسب است که فن و الکتروموتور کولر گازی به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند. در صورت اطمینان حاصل کردن از سلامت این بخش، به احتمال بسیار زیاد مشکل ایجاد شده به خرابی خازن دستگاه مربوط می شود. با تعویض این قطعه می توان درصدد رفع نقص فنی کولر گازی برآمد .

کولر گازی هوای خنک نمی‌دهد :

علت عدم هوای خنک کولر گازی ممکن است به دلیل کثیف شدن فیلترهای هوا ، کمبود گاز مبرد ، مشکل در فن خنک کننده یا لوله‌های تخلیه آب باشد . برای برطرف کردن این مشکل باید ابتدا قاب رویی دستگاه را به آرامی از بدنه اصلی جدا نمایید و فیلترهای هوا را بررسی کرده و تمیز نمایید یا در صورت نیاز تعویض کنید . در صورت کمبود گاز مبرد ، با دست زدن به لوله های مسی کنار یونیت خارجی از دمای آن مطلع شوید و در صورت گرم یا معتدل بودن حتما نیاز به تزریق مبرد دارد  .

آموزش تعمیرات کولر آموزشگاه مهیاد برزین

خراب شدن ترموستات :

یکی از مشکلات رایجی که باعث روشن نشدن کولر گازی اسپلیت می‌شود، خراب بودن یا تنظیم نادرست ترموستات است. در زمان راه‌اندازی کولر، حتما باید دقت کنید که ترموستات بر روی حالت سرمایشی قرار گرفته باشد و دمای آن حداقل ۳ درجه از دمای فعلی اتاق کمتر باشد. اگر از ترموستات‌هایی استفاده می‌کنید که نیاز به باتری دارند، باید شارژ داشتن آن را بررسی کنید. همچنین اگر از ترموستات دیجیتال استفاده می‌کنید، حتما دقت کنید که نوشته‌های روی نمایشگر پررنگ باشند و سوسو نزنند. در غیر این صورت ترموستات خراب است و همین موضوع می‌تواند علت روشن نشدن کولر گازی باشد.