021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش آشنایی با ماشین ظرفشویی کندی

آموزش تعمیرات ظرفشویی

بیشتر مردم به دنبال انتخاب جهت خرید دستگاه لباسشویی خود سعی در شناخت کیفیت و آن کالا ، فروشگاه های زیادی از این لوازم را بازدید میکنند و ساعات زیادی را در پی آشنایی با ویژگی های آن ها صرف می کنند . ماشین ظرفشویی یکی از وسایل شستشو در آشپزخانه می باشد که در این زمان استفاده از آن بیشتر شده است .

قطعات ماشین ظرفشویی کندی های بروز که تکنولوژی بهتری نسبت به تولیدات قبل هر کارخانه داشته است کمتر دچار خرابی می شوند اما در طول استفاده از ماشین ظرفشویی امکان دارد بدلیل عدم استفاده درست دچار خرابی نیز شوند .

 انواع قطعات ماشین ظرفشویی کندی :

به سه دسته تقسیم میشود : قطعات کنترل کننده دستگاه ،قطعات مصرف کننده ماشین ظرفشویی ، قطعات انتقال دهنده در ماشین ظرفشویی

 قطعات ماشین ظرفشویی کندی کنترل کننده

در صورتی که در ماشین ظرفشویی مشکلی ایجاد شود این قطعات کنترل کننده باعث می شوند تا ماشین ظرفشویی متوقف شود . قطعات ماشین ظرفشویی کندی های بروز که تکنولوژی بهتری نسبت به تولیدات قبل هر کارخانه داشته است کمتر دچار خرابی می شوند اما در طول استفاده از ماشین ظرفشویی امکان دارد بدلیل عدم استفاده درست دچار خرابی نیز شوند .

  بیشتر بخوانید :       راه اندازی دوربین مدار بسته آیمو

قطعات ماشین ظرفشویی کندی انتقال دهنده :

قطعات ماشین ظرفشویی کندی مابین قطعات کنترل کننده و مصرف کننده قرار گرفته اند که باعث انتقال پیام از کنترل کننده ها به مصرف کننده ها می شوند . قطعاتی مثل : کابل و سوکت است .

برد الکتریکی قطعه های ماشین ظرفشویی کندی

 وظیفه این قطعه فرمان دادن به قطعه های دیگر ماشین ظرفشویی می باشد تا فرایند شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی انجام شود . عملیاتی مثل : روشن کردن دستگاه و آغاز شستشوی ظروف . در صورت خرابی برد ماشین ظرفشویی معمولاً کدهای خطایی در نمایشگر دستگاه ظاهر می شود که یک سرویس کار یا تعمیر کار می تواند آن را عیب یابی وتعمیر برد را انجام دهد .

اموزشگاه تعمیرات ظرفشویی

شیرهای برقی قطعات ماشین ظرفشویی کندی :

شیر برقی ماشین ظرفشویی از دیگر قطعات این دستگاه می باشد که دارای قسمت های مختلفی همچون صافی و اتصال ورودی آب ، خروجی آب و بدنه و قسمت های دیگر تشکیل شده است . شیر برقی از میزان آب ورودی به ماشین ظرفشویی را کنترل می کند .

هیدروستات قطعات ماشین ظرفشویی کندی :

این قطعه از ماشین ظرفشویی کنترل میزان ورودی آب را به دستگاه بررسی می کند و باعث می شود تا آب به خارج از دستگاه نشتی نداشته باشد . در ماشین های ظرفشویی دو عدد هیدروستات در کنار هم قرار می گیرند و با هم کار پر شدن و تخلیه مخزن آب ماشین ظرفشویی را بررسی می کنند .

  بیشتر بخوانید :        نحوه عیب یابی ماشین ظرفشویی مایدیا

عدم آبگیری و  ورود مواد شوینده به ظرفشویی کندی

شیر ورودی ظرفشویی را باید بررسی نمایید تا مطمئن شوید شیر خراب است یا خیر و در صورت خرابی آن را تعویض یا تعمیر نمایید . شیلنگ‌ها حتما باید بررسی شوند که تا نشده باشند ، نشتی نداشته باشند و یا کیپ نشده باشند . آب پس از خروج از شیر ورودی به شیلنگ ، سپس به شیر برقی می‌رسد و سپس به داخل ظرفشویی انتقال می‌یابد اما اگر این قطعه با مشکل رو به رو شود ظرفشویی آبگیری نمی‌کند و البته باید بگوییم که شیر برقی اجازه ورود آب را نمی‌دهد . در ورودی شیر برقی یک فیلتر قرار دارد که اجازه ورود شن را به داخل ظرفشویی نمی‌دهد . یکی دیگر از دلایل آبگیری نکردن ظرفشویی کندی کم بودن فشار آب است .

علت خرابی جت پمپ ماشین ظرفشویی کندی رابیان کنید :

 عمل کردن محافظ گرمایی داخلی جت پمپ ماشین ظرفشویی کندی ، قفل شدگی جت پمپ ، نیم سوز شدن یا سوختگی کامل سیم پیچ جت پمپ ، شکستگی پروانه داخلی جت پمپ می باشد .

آموزش تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

موتور ماشین ظرفشویی کندی

اصلی ترین قطعات ماشین ظرفشویی کندی موتور شستشوی آن می باشد . موتور باعث می شود تا در حین شستشو محلول شسنشو را پاشش کند تا ظروف تمیز شوند . موتور اگر دجار مشکل شود ممکن است ظروف اصلاً تمیز نشوند یا تمیزی کافی را پس از  شستشو نداشته باشند .

فیلتر قطعات ماشین ظرفشویی کندی

مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی باید بدانندکه ظروف را به همان کثیفی که است وارد دستگاه نکنند و بیشترمواد هایی که به آن چسبیده است را از ظرف ها جدا کنند . کار فیلتر ماشین ظرفشویی این است که موادی که به ظروف چسبیده اند را مانع ورود به درون ماشین ظرفشویی کند و آن ها را جدا کند .