021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش آشنایی با یخچال فریزر دوو

اموزش تعمیرلوازم خانگی

اموزش آشنایی با اجزاء و قطعات یخچال فریزردوو به شما کمک خواهد کرد که هم انتخاب بهتری در زمان خرید این وسیله خانگی پر کاربرد داشته باشید و نیزبتوانید اشکالات احتمالی یخچال فریزر دووخود  را برطرف کنید. مجموعه ایی از قطعات که در کنار هم به منظور تامین فضایی خنک و سرد برای حفظ مواد غذایی به شکل منظم و مرتبط به هم چیده شده میباشند.

هر یخچال فریزراز تکنولوژی خاصی برخودار میباشد و هر جز وظیفه مشخص شده ایی را برعهده میگیرند . برای عیب یابی سریعتر در دستگاه خود آشنایی با قطعات یخچال فریزردوو خیلی کمک کننده میباشد.پس  با ما همراه باشید تا به معرفی بخشی از این قسمت های مهم دستگاه  فریزر دوو بپردازیم.

کمپرسوردر یخچال فریزردوو

در آموزش قطعات یخچال دوو، اول به قلب این وسیله خانگی می‌پردازیم. همانطور که میدانید کمپرسور دو وظيفه اصلی را برعهده دارد :

  • گردش و جابجايي مبرد
  • تغيير فشار و تراکم مبرد

کمپرسور يخچال فریزردوو به وسیله يک موتور الکتريکی و معمولا با ولتاژ برق شهر و تک فاز کار می‌کند .

که این کمپرسورها از نظر ظاهری به سه دسته تقسيم می‌شوند :

  • هرمتيک
  • سمی هرمتيک
  • اُپن تيپ

کندانسوردر یخچال فریزر دوو

کندانسور یک سری لوله‌های مارپیچ از جنس مس يا آلياژ مس و فولاد میباشد که در پشت یخچال يعنی در محيط بيرون اتاقک يخچال طراحی وقرار گرفته است.

نکته مهمی که وجود داردکندانسور در بعضی از يخچال‌فریزرها در داخل ديواره‌های جانبی يخچال قرار گرفته است ، به ‌شکلی که کاملا به بدنه فلزی بيرونی يخچال چسبيده است.در بعضی از يخچال‌ فریزرها کندانسور به‌صورت طبيعی با محيط خارجی تبادل گرما دارد و در برخی این کار را به‌ طور اجباری و با کمک فن انجام می‌شود. در واقع کندانسور يک نوع مبدل حرارتی در یخچال فریزر دوومیباشد که گرما را به بيرون رانده  و گاز مبرد را خنک میسازد و به مايع مبرد تبديل می‌کند.

اموزش تعمیر لوازم خانگی

گاز مبرددر یخچال فریزر دوو

یخچال فریزردوو هیچگاه بدون گاز مبرد توان تولید سرمایس لازم را نخواهد داشت و فرایند تبرید به وسیله کندانسور انجام نخواهد گرفت. رایج ترین گاز های مبرد شامل گاز مبرد یخچال فریزر R290، R410A، R134A، R410A و غیره میباشند.

لوله های گاز مبرد در یخچال فریزر دوو

در تمامی قسمت های درونی وسیله وجود دارد ووظیفه این گاز مبرد این میباشد که سرما را انتقال داده و درون این لوله ها جریان می یابد.

اواپراتوردر یخچال فریزر دوو

لوله های آلومینیومی پیچ در پیچ صفحه ایی که درقسمت پشت دستگاه قرار دارد به محض ورود مبرد به آن تبدیل به گاز شده  را اواپراتور می نامند. اواپراتور در کنار کندانسور به سرد شدن گاز مبرد کمک خواهد کرد.

لوله مویی یخچال در یخچال فریزر دوو

وظیفه لوله مویی در یخچال فریزر دوو منبسط کردن و کنترل کننده جریان مبرد میباشد. این لوله دارای قطری باریک میباشند.. نازک بودن این لوله مویی ها در کم شدن دمای مبرد نقش بسزایی دارد.

 بیشتر بخوانید :     آموزش قطعات یخچال فریزر

اورلود یخچال فریزر دوو

اورلود مهم ترین قطعه در جهت جلوگیری از سوختن یخچال فریزردوو  میباشد. در واقع اورلود هنگامی که سیم پیچ کمپرسور بیش از حد داغ شود و یا جریان ورودی بیش از حد لازم باشد، جریان برق ورودی به کمپرسور را قطع کرده ودر نتیجه جلوی آسیب رسیدن به کمپرسور را میگیرد.

مهم ترین علت  روشن نشدن یخچال فریزرشما، خراب شدن ای قطعه اورلود میباشد برای بررسی کردن سلامت  اورلود از اهم متر استفاده میشود. چنانچه نیاز به عوض کردن این قطعه باشد، حتما نوع اصلی آن را خریداری وجایگزین کنید.

ترمودیسک یخچال فریزر دوو

ترمودیسک بیشتردر یخچال‌های بدون برفک دیده می‌شود. این قطعه نوعی ترموستات حرارتی میباشد و ساختار ترمودیسک شامل یک دیسک فلزی و دو کنتاکت میباشد  در زمانی که دمای یخچال دوو به 5- درجه می‌رسد، ترمودیسک وارد عمل می‌شود.

آموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی

از طریق تغییر در حالت دیسک‌ها، دو کنتاکت به هم اتصال پیدا میکنند. این عمل  باعث  رسیدن برق به هیتر می‌شود. اگر بر عکس این جریان اتفاق بیفتد یعنی دما به 5+ درجه برسد، از طریق تغییر در حالت دیسک، ارتباط کنتاکت‌ها قطع خواهد شد پس جریان برق به هیتر قطع خواهد شد. این عملیات باعث جلوگیری از اتلاف انرژی خواهد شد.

ترموفیوز یخچال فریزر دوو

ترموفیوز یا فیوز حرارتی، در یخچال‌های بدون برفک مشاهده می‌شود. یعنی در یخچال هایی که یخ زدایی به طور خودکار انجام می‌شود، این قطعه وجود دارد. وظیفه تموفیوزدر دستگاه دوو این است که دمای هیتر المنت را کنترل ‌کند. ترموفیوز در دمایی بین 72 تا 82 درجه سانتی گراد می‌سوزد. واین عمل را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به یخچال به علت گرمای هیتر انم میگیرد در نتیجه عملیات برفک زدایی هم به درستی انجام می‌گیرد. وجود نداشتن این قطعه در یخچال احتمال آتش سوزی در یخچال را افزایش می‌دهد.