021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش آشنایی کار گزاری فارکس

اموزش بازار مالی فارکس در تهران

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی در جهان میباشد که خیلی از تاجران موفق در آن فعالیت میکنند و روزانه معاملات بزرگی در آن انجام می هند. اگر در پی اطلاعات کامل تری در رابطه با فارکس میباشید در این مقاله  با ما همراه باشید .

در دنیای امروزی بازارهای مالی در میان تاجران جایگاه دیگری پیدا کرده است چون پتانسیل درآمدزایی بسیار بالایی دارد. درصد معاملات در بازارهای مالی حدود چند صد تریلیون دلار میباشد که به راحتی می تواند اقتصاد چند کشور را زیر و رو کند. خوب است اطلاع داشته باشید که بازارهای مالی امروزی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • بازارهای ستنی
  • بازارهای جدید

کارگزاری های فارکس زمانی که قصد دارند خود را معرفی کنند می گویند ما کارگزار فارکس میباشیم و همه جفت ارزها، شاخص های بورس، طلا، نفت،ارزهای دیجیتال، سهام ها را دارا میباشند و به شما امکان معامله را میدهد دقیقا همه اینها تمام کلیاتی میباشد که در یک کارگزاری معامله می شود .

خرید و فروش در بازار فارکس به این معنی میباشد که ما جفت ارز یورو به دلار را خریداری میکنیم و نسبت به بالا رفتن قیمت یورو و پایین آمدن قیمت دلار معاملاتی میکنیم در واقع ما دلار را فروخته ایم و یورو را خریدیم .

همه ما میدانیم که قبل از پیدایش پول بیشتر داد و ستدها از طریق مبادله کالا به کالا انجام میشد. ودر هر شهر ویا کشور یک محصول واحد معیار و ارزش سنجی میشد . برای نمونه در ایران غلات و در تبت چای واحد ارزش سنجی به حساب می امد . 

با گذشت زمان به دلیل  مشکلات بزرگ مثل فاسد شدن محصولات در هنگام مبادلات کم کم سکه های فلزی روی کار آمد و به عنوان معیار ارزش مورد استفاده قرار گرفت .

جفت ارز به چه معناست ؟

جفت‌ارز یا دو ارز متفاوتی میباشد که دربازار فارکس در برابر هم معامله می‌شوند . در این بازار چون یک ارز خریداری خواهد شد پس در مقابل یک ارز فروخته می‌شود ارزها بیشتر به شکل جفت ارز نشان داده می‌شوند . قیمت هر ارز هم در برابر ارز دیگر مشخص خواهد شد ومعلوم میشود .

اموزش بازار مالی فارکس مهیاد برزین

جفت ارزها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند :

جفت ارزهای اصلی :

اکثرا یک طرف تمام جفت‌ارزهای اصلی دلار آمریکا میباشد. بیشتر از 80 درصد معاملات در این جفت ارزها میباشد .

جفت ارزهای فرعی :

علاوه بر دلار آمریکا، ارزهای دیگری هم وجود دارند که در اقتصاد جهان تاثیرگذار میباشند. به این ارزها کراس  یا فرعی گفته میشود. یک طرف جفت ارز کراس می‌تواند یورو، پوند و… باشد .

جفت ارز غیرمعمول :

حجم معاملات جفت ارز اگزوتیک یا غیر معمول در فارکس خیلی پایین میباشد و تاثیر چندانی در اقتصاد جهان ندارند. یک طرف جفت ارز اگزوتیک می‌تواند روپیه، ریال و… باشد .

 هنگامی که شمامعامله را شروع می کنید، متوجه میشوید که دو چیز مهم واصلی وجود دارد که شامل قیمت فروش و قیمت خرید، میباشد .

ندید گرفتن اهمیت یادگیری از علت های اصلی تداوم نداشتن در بازار میباشد درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری، تجارت فارکس هم نیازمند تمرین میباشد و ترکیبی از اموزش تئوری و آموزش عملی میباشد که معامله گر را برای موفقیت آماده می سازد .

  بیشتر بخوانید :    آموزش صفر تا صد کارگزاری فارکس

چه طور اهرم انتخاب کنم ؟

اهرم یا Leverage ابزاری میباشد که به معامله ‌گر اجازه می ‌دهد تا با زیاد شدن ریسک، بدون افزایش سرمایه بیشتر به بازار، سودشان را به حداکثر برسانند. به طور مثال اگر فردی یورویی به ارزش 100 دلار داشته باشد ؛ اما می خواهد ارزشش را به 200 دلار برساند، می تواند از اهرم برای انجام این کار استفاده کند بدون انکه در واقع 200 دلار بخواهد داشته باشد .

اندازه لوریج موجود در بین کارگزاران فرق دارد، بنابراین مهم میباشد تا گزینه ای را انتخاب کنید که بهترین شرایط را برای نیاز های معاملاتی شما داشته باشد. تریدر هایی که خواهان کنترل میزان ریسک شان میباشد و می خواهند اتکای کم تری به مارجین کال داشته باشند، اهرم را به صورت دستی تنظیم خواهند کرد .

آموزش بازار مالی فارکس

کلام آخر

تجارت فارکس این امکان را داردکه راهی عالی برای کسب درآمد بیشتر یا حتی تبدیل شدن به یک حرفه تمام وقت باشد، اما باید این را به خاطر داشته باشید که همیشه ریسک وجود خواهد داشت . قبل از انتخاب کارگزار تحقیقات لازم را انجام داده و با معاملات کوچک تر شروع کرده تا زمانی که مهارت و دانش کافی را به دست بیاورید .