021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع شیر برقی پکیج

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

لوازم گرمایشی با کیفیت ، یکی از اصلی ترین نیاز های هر منزلی میباشد. که لوازم گرمایشی زیادی در بازار وجود دارد که یکی از بهترین و پر استفاده ترین دستگاه ها، دستگاه پکیج میباشد. این دستگاه ها که در مدل هایمختلف از جمله دیواری، زمینی و… در بازار یافت می شوند، با توجه به پیشرفت های امروزه به یکی از بهترین دستگاه های گرمایشی تبدیل شده است.

شما علاقه مندان در این حرفه میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران این حرفه وتخصص را زیر نظر استادان مجرب اموزش ببینید.
شیر برقی گاز به طورموازی در مدار بسته می شود و به این شکل عمل می کند که در زمان نشت گاز یا هر دستگاه دیگرهشدار میدهد که می خواهد کنترل کند به صورت کلید در مدار قرار میگیرد و کار متوقف کردن شیر برقی را بر عهده دارد.
انواع شیر برقی گاز
شیر برقی گاز با بازنشانی دستی
شیر برقی گاز با وضعیت عادی باز
شیرهای ضد انفجار
شیرهای شات آف

شیر برقی گاز ایمن ضد انفجار
این شیرها بیشتر به صورت افقی یا عمودی وصل می شوند.
یک فلش بر روی شیرهای ضد انفجار طراحی شده است که جهت جریان گاز را نشان می دهد. این شیرها باید به به گونه ای وصل شوند که با فلش جریان گاز هم جهت باشند. بعضی از شیرهای برقی گاز به سنسور و حساس به لرزه مجهز می باشند به این گونه که در زمان بحرانی مثل زلزله مسیر گاز را مسدود می کنند. که نصب این شیرها باید حتما در مسیر لوله کشی گاز هوشمند و بعد از رگلاتور انجام گیرد
جنس این نوع شیرها از آلومینیوم میباشد و جایگاه آن ها در پایین محفظه احتراق طراحی شده است. وظیفه آن ها این میباشد که جریان گاز را تنظیم کنند.
شیر کنترل گاز
این شیر وظیفه تنظیم میزان گاز عبوری برای روشن کردن شعله را بر عهده دارد. با رسیدن فرمان قطع پکیج، مثل فرمان بازگشت دود از ترموستات دور به برد اصلی، این شیر گاز را قطع کرده و دستگاه خاموش خواهد شد.

اموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

تعمیرو نحوه تست کردن و تنظیم کردن شیر برقی پکیج را در این قسمت بررسی قرار میدهیم .
خب متوجه شدیم که شیر برقی پکیج یکی از قطعات مهم در پکیج های دیواری به حساب می اید، و وظیفه این قطعه باز و بسته کردن مدار آبگرم و شوفاژ میباشد.
یعنی زمانی که شما متوجه شدید آب پکیج و رادیاتور گرم نمی شود اولین موردی که باید آن را بررسی کنید شیر برقی پکیج می باشد.
پیشنهاد ما به شما این میباشد که برای تعمیر پکیج ورفع اشکال گرم نشدن آب پکیج باید اقدام به تعمیر شیر برقی پکیج کنید.
ولی این را بدانید که پکیج های دیواری تک مبدله شیر برقی ندارند و تمامی موارد گفته شده در این مقاله آموزشی در رابطه با پکیج های دیواری میباشد.

مبدل ثانویه در انها طراحی شده است.و امروزه بیشتر پکیج های دیواری دارای این مبدل ثانویه هستند.
اگر بخواهیم به صورت تخصصی تر وظیفه شیر برقی پکیج را توضیح بدهیم باید گفت که شیر برقی در پکیج های دیواری مثل یک هیدرولیک، یک انشعاب اصلی و دو انشعاب فرعی میباشد که انشعاب اصلی به مبدل اصلی یا مکش پمپ وصل می‌شود و از دو انشعاب فرعی که یکی مربوط به مبدل ثانویه آب گرم مصرفی و دیگری مربوط به مدار گرمایش است وظیفه گرم کردن آب پکیج و باز و بسته کردن مدار آب را در پکیج دیواری انجام میدهد.
شیر برقی گاز 12 ولت از دو بخش الکتریکی که به صورت بوبین یا سیم پیچ میباشد و قسمت دیگر که به صورت مکانیکی است و دستوربست را از قسمت بوبین شیر برقی گرفته، تشکیل میشود.

اموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران

این شیرها طوری طراحی شده است که در حالت عادی که ولتاژی روی بوبین انجام نشده است و جریان بوبین به حد نصاب نرسد، مسیر گاز عبوری از شیر برقی باز می شودد و زمانی که بوبین دستگاه سیگنال الکتریکی را دریافت کند، شیر برقی با توجه به میدان الکترومغناطیسی شفت خود را حرکت داده و تجهیزات قطع کننده گاز وارد عمل می شوند که سطح روزنه از طریق محکم چسباندن بالای شفت به صورت ناتراوا مسدود خواهد شد. هنگامی که این شیر در حال دریافت سیگنال میباشد سعی می کند جریان گاز را قطع نگه دارد.