021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع پمپ پکیج دیواری

آموزش تعمیر پکیج دیواری

در مقاله تعمیر پمپ پکیج قصد داریم شما را با این تعمیر آشنا کرده ،و دستگاه پکیج تان ازهر برندی که باشد امکان دارد در حین کار با ایراداتی مثل خراب شدن قطعه پمپ مواجه بشوید . پمپ در دستگاه پکیج این وظیفه را دارد که گردش آب دررادیاتورها را به اجرا در بیاورد که باعث افزودن تبادل حرارتی در پکیج شما خواهد شد .

هتگامی که فشار آب گرم به مقدارکمی برسد در این لحظه کمک خواهدکرد که فشار آب مورد نیاز را تامین کند و در زمان اجرا نشدن این گردش آب در دستگاه پکیج باعث شده محیط هم گرمای لازم را نداشته باشد.

انواع پمپ دستگاه پکیج

دستگاه های پکیج دارای انواع مدل های مختلف پمپ می باشند که دراین بخش این مدل ها را باز گو خواهیم کرد که هر یک به چه صورت هستند :

پمپ سیرکلاتور

نوعی پمپ است که مکش از ته طراحی شده و ساختاران به گونه ایی می باشد که نقشه سیرکولاتور مکش از زیر در سیستم های گرمایشی که دارای ظرفیت بیشتری هستند مثل موتورخانه ها از پمپ سیرکولاتور مکش پایین استفاده شده و کار برد ان دراین مکان ها می باشد. چون ظرفیت مدار زیاد میباشد و پمپ های خطی کوچک کارایی دراین بخش  نخواهند  داشت، مدل پمپ مکش از زیر یا از روی زمین به این گونه میباشد که جایگاه ان روی شاسی روی زمین میباشد و زیر آن لرزشگیرهایی برای کاهش لرزش ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید :     معرفی و اجزا قطعات پکیج دیواری

پمپ گراندفوس

نوع دیگری از پمپ هایی میباشد که دردستگاه پکیج کاربرد دارد و به نام پمپ گراندفوس معروف میباشد. قابلیت این پمپ به گونه ایی میباشد که این پمپ دارای تحمل دمای بالا و همینطور کیفیت خاصی که دارد می تواند در پکیج آب گرم را به بهترین نحو انتقال بدهد.

قابل توجه شما عزیزان باید گفت که پمپ آب سیرکولاتور گراندفوس فقط مخصوص به پکیج نمیباشد وازکارایی دیگر مدل های این پمپ می توان برای انتقال دارو، انتقال سیالات شیمیایی و مصارف صنعتی و غیره نام برد.

پر اهمیت ترین ویژگی پمپ سیرکولاتور گراندفوس یکپارچه بودن ساختار پکیج پمپ و بدون سیل مکانیکی است، همینطور ساختاران به این گونه است که بدنه و پروانه پمپ از چدن و کامپوزیت ساخته شده است که از مشخصات بارز آن دارا بودن مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی میباشد.

با در نظر گرفتن اطلاعات لازم درهر زمان که با ایراد پیدا کردن قطعه پمپ پکیج مواجه شدید و لازم به تعویض ان بود در جریان باشید که از چه نوع پمپی در پکیج استفاده بشود.

اموزش تعمیرات پکیج

برای تست کردن پمپ پکیج بهتر میباشد که این را بدانید زمانی که پمپ پکیج به هر دلیلی درست کار نکند جریان آب گرم در رادیاتور ها متوقف خواهد شد.

و به همراه این اتفاق سیستم گرمایشی و گرم کننده آب دچار اختلال شده و عملا کارکرد پکیج دیواری دچار اشکال خواهد شد.

پس برای تست کردن پمپ همیشه این را به خاطر داشته باشید که اگر جریان آب گرم به طور صحیح در رادیاتورها و لوله ها جریان داشته باشد این کارنشان از این میباشد که پمپ ‌پکیج در سلامت کامل میباشد.

مورد بعدی که شما برای تنظیم پمپ پکیج باید با آن آشنا شوید قطعات گوناگونی میباشد که در این قسمت به برخی از انها اشاره میکنیم.

بیشتر بخوانید :     آموزش انواع شیر برقی پکیج

سیستم ضد گیرپاژ پمپ

از قطعات سیستم ایمنی پمپ میباشد واز قفل شدن پمپ به دلیل فنیدگیرپاژ نامیده می شود.

هد پمپ

میزان قدرت و توانایی پمپ برای انتقال آب در شرایط استاندارد بر حسب متر هد نامیده میشود.

سیستم ضد یخ پمپ

یکی ازکارهای اصلی و وظیفه آن جلوگیری از یخ زدن آب در دستگاه پکیج دیواری و لوله ها می باشد، و یا به عبارتی می‌توان گفت وظیفه آن مثل سیستم ضد گیرپاژ میباشد.

در هنگام تنظیم پمپ پکیج اگر از پمپ پکیج دیواری صداهای ناملایمی را شنیدید یکی از دلایل  این کار می تواند به خاطر کم بودن فشار ورودی آب پکیج در رادیاتور باشد .

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

شایان ذکر است در بعضی از موارد هم ایجاد رسوبات در مبدل های اولیه و ثانویه پکیج هم باعث ایجاد سر و صدا در پمپ پکیج خواهدشد.

اگر در زمان تنظیم پمپ پکیج شما مطمئن شدید که پکیج خراب میباشد، پس باید  به فکر تعویض پمپ در پکیج باشید. و برای عوض کردن  پمپ پکیج شما باید پمپ جدیدی را که خریداری نموده اید هم  به سمت پمپ قبلی تغییر کند چون حوزینگ پمپ در کل سیستم پکیج های دیواری طوری طراحی شده اند که آب را به سمت چپ پرتاب می‌کند.