021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع چرخ گوشت

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

چرخ گوشت، وسیله ای محبوب در آشپزخانه یا صنایع غذایی میباشد که برای چرخ کردن و یا مخلوط کردن انواع گوشت خام یا پخته شده، ماهی، سبزیجات و یا مواد غذایی شبیه به انها به کار میرود. با چرخ گوشت، می توانیم مواد را به هر اندازه که دوست داریم به سرعت خرد کرده، واین موضوع همانطور که در کاربردهای خانگی و روزمره ما مورد اهمیت است در صنایع غذایی هم مهم میباشد .

ما در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با انواع چرخ گوشت‌ها اشنا کنیم پس با ما همراه باشید .

به طور کلی در بازار لوازم خانگی سه نوع چرخ‌گوشت وجود دارد که یک یک آن‌ها را برای شما عزیزان مرور می‌کنیم .

مدل چرخ گوشت دستی

از مدل های قدیمی چرخ گوشت، چرخ گوشت دستی است که در آن ها، اهرمی طراحی شده است که با چرخاندن آن، می توان گوشت ها را به خوبی چرخ نمود. این دستگاه از ظاهر بسیار جمع و جوری دارد پس فضای خیلی کمی را در اشپزخانه شما اشغال می کند. فقط نکته ای که باید در هنگام استفاده از چرخ گوشت دستی بدانید این میباشد که قبل از استفاده تیغ چرخ گوشت را به خوبی بررسی کرده که از کیفیت خوبی برای چرخ کردن برخوردار باشد .

مدل چرخ گوشت برقی

خوب است بدانید که چرخ گوشت برقی به دلیل دارا بودن قدرت چرخندگی بالا و سرعت چرخندگی بسیار، محبوبیت بیشتری به نسبت چرخ گوشت دستی دارد. از این جهت، قیمت چرخ گوشت برقی از نوع دستی ان بسیار گران تر می باشد .

  بیشتر بخوانید :  آموزش قطعات جاروبرقی

مدل چرخ گوشت‌های صنعتی

چرخ گوشت صنعتی از مدلهای  پرکاربردچرخ گوشت  ومخصوص آشپزخانه‌های صنعتی و بزرگ مثل: رستوران ها، کارخانجات، فرآورده های پروتئینی، بیمارستان ها و سایر مراکز با حجم کاری بالا به حساب می آید. چرخ گوشت صنعتی با دو عملکرد مختلف در موتور چرخ گوشت صنعتی گیربکسی و چرخ گوشت صنعتی تسمه ای را به وجود آورده است. بعضی اوقات کاربری های مختلفی  دارد. چرخ گوشت صنعتی نمونه ای بزرگ از چرخ گوشت خانگی میباشد ، تنها با این اختلاف  که چرخ گوشت صنعتی میتواند به شکل روزانه حجم بالایی از گوشت را چرخ کند و در اختیار دیگران قرار بدهد. همچنین از نظر ظاهری هم چرخ گوشت صنعتی تنها سایزی بزرگ تر دارد که مثل مدل های خانگی ظرافت نداشته و بیشتر به قدرت و نحوه عملکرد دستگاه دقت شده است .

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

انتخاب چرخ گوشتی با توجه به اندازه‌ی آن

کاملا مشخص میباشد که هرچه ابعاد چرخ گوشت  بزرگ‌تر باشد، ظرفیت بیشتری از گوشت را هم میتواند برای چرخ کردن انجام بدهد، با این حال، اندازه‌ی این وسیله بیشتر با انداز‌ه‌ی دهانه‌ی خروجی آن طراحی وتعیین می‌شود، به دان معنا که معمولاً چرخ گوشت‌ها با یک لوله‌ی تغذیه‌ی T شکل طراحی می‌شوند که در اخر به صفحه‌ای سوراخ‌دار به عنوان خروجی ختم می‌شوند. پس اندازه‌ی گلوی محصول با اندازه‌ی ظرفیت کلی چرخ‌گوشت ارتباط  مستقیمی دارد .

با توجه به مطالبی که گفته شد، در زمان  بررسی مدل‌های گوناگون این دسته از لوازم خانگی، ضروری میباشد که روی دو نکته قطر دهانه‌‌ی دستگاه و ابعاد سوراخ‌های خروجی دقت لازم را داشته باشید .

  بیشتر بخوانید :   ویژگی انواع جارو برقی

به طور کلی اندازه سوراخ‌های روی خروجی تعیین کننده این است  که گوشت چرخ‌کرده در اخر چقدر ریزویا درشت باشد و قطر دهانه‌ میزان وارد کردن گوشت به داخل چرخ گوشت در هر وعده و همینطور سرعت کار کردن با آن را معین میسازد .

نکته قابل تامل این میباشد که  به هیچ عنوان از چرخ گوشت های خانگی به مدت  زمان طولانی نباید استفاده کنید نهایت مدت زمانه استفاده 15 تا 20 دقیقه می باشد. بیشتر از مدت زمان تعیین شده موجب پایین امدن کارایی و گرم شدن اعضای چرخ گوشت و در مدت زمان طولانی باعث کمتر شدن عمر دستگاه شما خواهد شد. توجه داشته باشید خرید چرخ گوشت دستی به دلیل سایز کوچکشان به راحتی در همه جا قابل استفاده میباشد .

ّبهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی

حتی در بیرون از خانه و هر زمانی که نیاز به خرد کردن و چرخ کردن مواد غذایی خود داشته باشید و دیگر نیازی به برق نخواهید داشت و میتوان این دستگاه را برروی هر سطحی قرار داد و برای چرخ کردن لازم است فقط دسته ان را بچرخانید .

فقط از معایب این چرخ گوشت دستی میتوان به این اشاره کرد که حجم کمی به نسبت چرخ گوشت های بزرگ  داردو برای چرخ کردن باید از نیروی دست شما استفاده بشود .