021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش برد انواع ماکروفر

اموزشگاه تعمیر لوازم خانگی

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی از بهترین دوره های آموزشی برای دوستداران به برق و الکترونیک می باشد. چون که بردهای الکترونیکی از قطعات بسیارمهمی تشکیل شده اند که در تمام لوازم های برقی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند. با شرکت کردن در دوره تعمیرات برد الکترونیکی در اموزشگاه مهیاد برزین در تهران می توانید به مهارت های لازم در رابطه با این حرفه مسلط شده و از طریق تعمیرات برد کسب درآمد داشته باشید .

همانطور که میدانید تعمیر برد کاری حساس و تخصصی میباشد ودستمزد تعمیرکاران برد بسیار بالا می باشد همین امردرآمد این شغل را بالا میبرد. از سوی دیگر پیچیدگی های برد موجب شده تا تعداد تعمیرکاران حرفه ای در این شغل کم باشد. پس همه این موارد نشان دهنده اهمیت حضور شما در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیک میباشد .

نشانه‌های متعددی که برای خرابی برد ماکروفروجود دارد به ان اشاره میکنیم :

روشن نشدن ماکروفر و ماکروویو، می‌تواند به علت خرابی برد ماکروفر اتفاق بیفتد. ولی قبل از انکه این دلیل را به برد ماکروفر نسبت بدهیم، باید فیوز هارا بررسی کرد چراکه امکان دارد ایراد مربوط به فیوزها باشد. در غیر این صورت احتمال میرود خرابی از برد ماکروفر باشد. برای رفع این عیب یابی و ایراد ان، حتما از متخصصین ماهر در این زمینه کمک بگیرید .

  بیشتر بخوانید :    روش های عیب یابی انواع چرخ گوشت

ایراد در دکمه‌های ماکروفر یا ماکروویو ازدیگر نشانه‌های خرابی برد ماکروفر میباشد. در طی زمان اگر به درستی از دکمه‌های ماکروفر استفاده نکنید، امکان دارد دکمه‌ها اسیب ببینند، همچنین از دیگر علتهای خرابی دکمه‌ها می‌تواند ایراد دربرد ماکروفر باشد .

اگر در روشن و خاموش شدن ماکروفر و ماکروویو اختلالی به وجود بیاید ، احتمالا اشکال از برد ماکروفر میباشد و لازم به تعمیر میباشد.که  جهت بررسی و تعمیر آن، از تعمیرکاران  ماهر در این زمینه کمک بگیرید. که استفاده ومعرفی تعمیرکار باتجربه در این مورد میتواند کمک بزرگی به شما کند .

چنانچه صفحه نمایش از کار افتاده باشد و یا روشن و خاموش شود به عبارتی قطع و وصلی داشته باشد، امکان دارد اشکال  از برد کنترلی ان باشد و باید حتما بررسی بشود .

کار نکردن یک سری از قطعات هم می‌تواند نشان ازخرابی برد الکترونیکی ماکروفر و ماکروویو باشد .

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

تعمیر برد در ماکروفر

اگر با نشانه‌هایی که در قسمت بالاذکر شده روبرو شدید، احتمال میرود برد الکترونیکی ماکروفر شما دچار ایراد شده باشد و نیازمند تعمیر خواهد شد ؛ البته همیشه دلیل این اشکالات خرابی برد ماکروفر نمیباشد و گاهی اوقات امکان دارد به علت های مختلف دیگر باشد. که یک تعمیرکارماهر باید به بررسی ماکروفر برای پیدا کردن عیب ان و پس از پیدا کردن منشا عیب، به رفع آن بپردازد .

چنانچه دکمه‌ها ایراد پیدا کرده باشند و قصد تعمیر ان را دارید، باید پوشش فلزی ماکروفر و ماکروویو باز کرده و سپس خازن تخلیه شود و … . این کار به مهارت زیادی نیاز دارد و انجام دادن آن سخت میباشد. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم که از متخصصین  حرفه ای برای انجام این کار کمک بگیرید .

اگر شما با فشاردادن دکمه ماکروفر یا ماکروویو موفق یه خاموش کردن آن نشدید ولی  با باز کردن درب ماکروفر، خاموش شود، احتمالا ایراد از برد میباشد و باید تعمیران انجام بگیرد .

  بیشتر بخوانید :     تعمیر انواع چرخ گوشت

برای مطمئن شدن از این کارمی‌توانید تست ساده‌ای به صورتی که در قسمت پایین توضیح داده میشود انجام دهید :

اول جریان برق را قطع کرده وبعد به آرامی سعی کنید بدنه خارجی را جدا کنید دقت کنید به آرامی این کار را انجام بدهید تا آسیبی نبیند). بعد از این مرحله، شما باید با یک مولتی متر، پیوستگی رله‌ها را بررسی کرده وچنانچه که متوجه پیوستگی شدید، برد خراب میباشد و بایدحتما برای تعویض برد الکترونیکی ماکروفر و ماکروویو اقدام کنید. چنانچه مهارت لازم برای عیب یابی را ندارید، متخصصین این حرفه شما را در این زمینه کمک خواهند کرد .

علت خرابی برد ماکروفر چه میباشد ؟

ایجاد نوسانات برق و کنترل نکردن برق ورودی به مایکروفر

سوختن فیوزها و خازن های برد مایکروفر

اموزش تعمیر لوازم خانگی

عواملی که موجب سوختن فیوز ها می شوند را در این بخش ذکر میکنیم :

  • ایراد در میکروسوییچ
  • آسیب دیدن دیود
  • آسیب دیدن خازن
  • اتصال کوتاه  در ترانس
  • اشکال و کارکرد نامناسب دیگر قطعات مایکروفر
  • استفاده مداوم و نادرست از مایکروفر

در این قسمت به علائمی که نشان دهنده این است که  برد ماکروفر خراب شده است میپردازیم :

  • خاموشی و روشن نشدن مایکروفر
  • کار نکردن درست دکمه ها و صفحه لمسی مایکروفر
  • کار نکردن قطعات مختلف مایکروفر