021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تخلیه شدن آب ماشین ظرفشویی

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

خالی نشدن آب ماشین ظرفشویی در دو حالت کلی اتفاق می افتد. اول اینکه گرفتگی و مسدود شدن مسیر تخلیه آب مثل لوله، فیلتر، فاضلاب ها، اتفاق خواهد افتاد. دومین حالت، اشکالات فنی که در بعضی از قطعات مهم ماشین ظرفشویی مانندپمپ، شیر و برد، وجود داشته باشد و یا خراب باشند. همه این موارد سبب خالی نشدن آب در ماشین ظرفشویی میشوند. در حالت اول شما خودتان به اسودگی می توانید مسیر تخلیه آب را بررسی کرده و این اشکال را برطرف سازید.

درباره حالت دوم، حتما باید با مراکز تعمیرات لوازم خانگی ارتباط برقرارکرده و از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید. ولی ما به شما پیشنهاد میکنیم با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران از این اموزش بهره ببرید.
گرفتگی مجاری خروجی
اگر ماشین ظرفشویی شما عمل تخلیه آب را انجام نمیدهد، می‌توانید مراحلی که در قسمت پایین توضیح داده میشود را برای کمک به رفع مشکل گرفتگی دستگاه خود بخوانید و مشکل این گرفتگی مجاری را برطرف کنید.دقت کنید که با گذشت زمان،اضافه های غذا می‌تواند در اطراف پمپ و لوله جمع شود که همین امر می‌تواند باعث انسدادو گرفتگی مجاری شود و از تخلیه آب جلوگیری بکند.
از علتهای دیگر ان جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی به علت خرابی بردمیباشد .برد در ماشین ظرفشویی و بقیه لوازم خانگی مثل مغز انسان عمل می کند و ارسال فرمان های گوناگون را به دیگر بخش ها بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید :      آموزش رفع ایراد جاروبرقی

یکی از علتهای اصلی که منجر به جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی میشود، خرابی در برد الکتریکی است. که در صورت مشاهده خراب شدن این قطعه، فرمان تخلیه به پمپ و دیگر قسمتهای آن ارسال نمیشود و به همین علت آب زیادی در کف دستگاه جمع میشود بررسی و تعمیر این قطعه نیازمند به افراد ماهرمیباشد و حتما باید توسط افراد متخصص در این رشته از تعمیرات کمک بگیرید.
در بررسی پمپ تخلیه اگر متوجه شدید آب از ماشیت ظرفشویی خارج نشده و به همین دلیل آب در کف آن انباشته شده سیم پیچی و دیگرر بخش های پمپ باید به طور کامل بررسی شود و در صورت لزوم آن را با قطعه جدید عوض کنید.
تمیز کردن فیلتر تخلیه
وجود تکه های باقی مانده از مواد غذایی در ماشین های ظرفشویی یکی از غلتهای میباشد که منجر به گرفتگی سایر قطعات در مسیر تخلیه میشوند. برای جلوگیری از این اشکال نوعی فیلتر مخصوص در مسیر تخلیه قرار دارد.

اموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

و باید توجه کنید که یکی از معمول ترین علت های جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی، گرفتگی روی فیلتر میباشد. تکه های باقی مانده از این مواد غذایی و سایر آلاینده هایی که روی سطح فیلتر وجود دارد را جمع آوری کنید. با تمیز کردن این فیلتر می توان تخلیه آب را روان تروبهتر کرد و از تجمع آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری کرد.
پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه درماشین ظرفشویی
شیلنگ تخلیه در ماشین ظرفشویی یک شیلنگ از جنس پلاستیکی سبک و آجدار میباشد که از پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی به زباله محو کن یا به لوله‌های زهکش وصل شده است اگر این لوله ها دچار پیچ خوردگی شوند، می‌تواند از تخلیه کردن به درستی و بدون دردسر آب جلوگیری کند. اگر چیز بزرگ یا سنگینی زیر سینک فرو رفته باشد، امکان دارد کارایی شیلنگ ماشین ظرفشویی را دچار مشکل کند.

بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر برد جاروبرقی

پس این شیلنگ تخلیه را با بررسی کردن درزیر سینک پیدا کنید. اگر پیچ خورده باشد، سعی کنید آن را به صورت دستی صاف کنید.
ولی متأسفانه، زمانی که شیلنگ تخلیه پیچ می‌خورد، بعد از صاف کردن دوباره شیلنگ میخواهد به همان حالت اول خود برگردد. اگر این اتفاق ادامه دار شد، باید شیلنگ تخلیه را عوض کنید.انجام این کار به اندازه کافی ساده و راحت میباشد که خودتان هم بتوانید آن را تعویض کنید. ولی متخصصان کاردان برای راحتی حال شما عزیزان، چنین تعمیرات کوچکی را هم انجام می‌دهند.

آموزش تعمیرت ماشین ظرفشویی

گرفتگی سبد آبکشی
این گرفتگی از شایع ترین علت های اشکالات مربوط به تخلیه آب در خیلی از ماشین های ظرفشویی می باشد. که سیستم آبکشی شامل یک فیلتر میباشد که از ورود خرده های ریز مواد غذایی جلوگیری خواهد کرد.
سبد آبکشی به وسیله پیچ و مهره ها در جای خود قرار گرفته اند میتوانید آنها را باز کرده وبعد سبد را از جا دراورده و اطراف فیلتر را تمیز نمایید.