021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تست قطعات پکیج دیواری

بهترین اموزشگاه تعمیرات پکیج

پکیج شوفاژ دیواری در اصل یک موتورخانه کوچک و جمع جوری میباشد که معمولا در تراس یا بالکن خانه ها نصب ونگهداری می شود. پکیج شوفاژ دیواری این قدرت را دارد که، آب گرم مورد نیاز برای ظرفشویی آشپزخانه و حمام و دستشویی را فراهم سازد. پکیج شوفاژ دیواری به منظور گرم نگه داشتن خانه در زمستان و سرد کردن آن در تابستان کارایی دارد و در سال های اخیر تقریبا همه خانه ها از آن بهره من میباشند.

 با ایجاد بعضی از مشکلات در عملکرد پکیج ، تنها راه پیدا کردن یک تعمیرکار مناسب میباشد وحتی شما دوستداران این حرفه میتوانید باشرکت در کلاس های اموزشی مهیاد برزین در تهران این حرفه را اموزش دیده وتبدیل به یک تعمیرکار متخصص وحرفه ای بشوید.

ولی بهتر میباشد که برای اینکه در آینده از خراب شدن قطعات جلوگیری کنید، نام قطعات پکیج را دانسته و اطلاعاتی از آن‌ها داشته باشید .

قطعات الکترونیکی پکیج به سه دسته تقسیم میشوند :

دسته اول : برد

دسته اول برد‌ها هستند که به عنوان مغز پکیج به حساب می اید و دستورات اجرایی را به قطعات مختلف در پکیج می‌رساند و در آن‌ها کنترل ایجاد میکند.

دسته دوم : قطعات تحت فرمان برد

دسته دوم قطعاتی میباشند که تحت فرمان برد قرار میگیرند و دستورات انها را اجرا می‌کنند و از برق ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت تغذیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید :     آموزش انواع پمپ پکیج دیواری

دسته سوم : قطعات موظف به ارسال تغییرات به برد پکیج

دسته سوم قطعاتی است که، هرگونه تغییرات در دستگاه را به برد ارسال کرده و برد برحسب این تغییرات دستورات و فرمان‌های جدیدی ارسال میکند.

هر پکیج شوفاژ دیواری برای انکه بتواند آب گرم مورد نیاز بخش های گوناگون ساختمان را تامین کند، باید از اجزایی که در این قسمت ذکر شده را دارا باشد :

شیر کنترل گاز-  فلوسوئیچ-  مشعل –  شیر سه راهی –  پمپ –  برد کنترل الکترونیک – کلید کنترل فشار آب – سنسور حرارتی- پمپ سیرکولاتور آب گرم

راه های تست قطعات پکیج دیواری :

برای تست بعضی از قطعات پکیج شما  تجهیزاتی را مانند اهم متر و مولتی مترلازم  داریدکه بتوانید صحت و سالمت آن ها را تایید کنید.

اموزش تعمیر پکیج دیواری

اندازه گیری فشار ورودی کنترل گاز

برای عملکرد خوب این سیستم  پکیج باید پیش ازانکه انر را  راه‌اندازی کنید فشار ورودی کنترل گاز را چک کنید و برای این کار، درپوش شیر گاز را باز کرده و لوله مانومتر را داخل آن بگذارید. سپس پکیج را روشن و شیر آب گرم را تا اخر باز کنید. فشاری که به واسطه مانومتر اندازه گیری می شود، باید متناسب با نوع گاز مصرفی تایید شده از سمت شرکت سازنده پکیج باشد. در غیر این صورت باید وضعیت گاز توسط یک کارشناس حتما بررسی بشود. چنانچه همه چیز درست باشد، در ادامه پیچ کنترل گاز را ببندید و آن را محکم کنید.

 تست قطعات برد پکیج

به علت وجود انواع خازن و دیوید بر روی برد پکیج احتمال خرابی در آن ها وجود دارد. برای تست این قطعات برد پکیج اول باید به سراغ سنسورهایی که به پکیج وصی میباشند بروید و آن ها را تک به تک بررسی کنید.

بعد از انکه از سلامت آن ها مطمئن شدید، یک به یک آن ها را از برد اصلی قطع کرده تا جایی که سنسور یا بخش خراب برد پیدا شود.

مبدل حرارتی

این بخش در پکیج شامل لوله هایی از جنس مس میباشد که در چند ردیف بالای مشعل طراحی  شده اند. وظیفه اصلی این قسمت انتقال حرارت از مشعل به آب میباشد  مبدل های حرارتیخود نیز شامل دو نوع مبدل دومنظوره و تک منطوره میباشند. مبدل های دو منظور دارای دو مسیر سیال برای انتقال آب میباشند در حالی که مبدل های تک منظوره فقط  یک مسیر سیال برای انتقال گرمایشی را دارند.

شیر سه راهی

کاربرد این قطعه فقط در پکیج های دو مبدل وجود دارد. این قطعه مثل دو قطعه ای که قبلا نام برده شد جزء قطعات مکانیکی پکیج محسوب میشوند .

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

وظیفه شیر سه راهی در پکیج این میباشد که آب گرم مورد نیاز رادیاتور ها را از مبدل ها گرفته و به آن ها مي رساند. تامین مدار آب گرم مصرفی هم  بر عهده همین شیر سه راهی میباشد.

در کنار موارد گفته  شده قطعات مختلف دیگری هم در پکیج ها وجود دارد که توضیح آن ها به صورت کامل در این مقاله گنجانده نمی شود. نکته قابل اهمیت این میباشد که هرکدام از قطعات پکیج برای عملکرد درست وخوب نیازمند تست شدن میباشد واین تست باید توسط تعمیرکار پکیج انجام گیرد.