021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی الگانس

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی از قطعاتی با ظرافت بسیار طراحی شده اند و به همین دلیل ممکن است در بعضی اوقات شاهد خرابی و مشکل در عملکرد آن باشیم . خرابی در این دستگاه به دلایل مختلف روی می دهد . به عنوان مثال استفاده نادرست از ماشین های ظرفشویی و استفاده بیش از حد از آن موجب خرابی آن میشود  .

علت خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی :

یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین ظرفشویی ، پمپ تخلیه آن می باشد . به همان میزان ، پمپ تخلیه و مشکلات آن نیز هم بسیار پر اهمیت است . خرابی پمپ تخلیه می تواند عامل صدا دادن ظرفشویی باشد . به نوعی بیشترین صدا های شنیده شده از ماشین ظرفشویی زمانی است که پمپ تخلیه دچار خرابی شده باشد .

همچنین پمپ تخلیه در پخش آب روی ظروف برای شستن آن ها نیز نقش دارد و باید آب کثیف را از ماشین ظرفشویی خارج کند. اگر این پمپ دچار خرابی و ایراداتی شود ، برای مثال باقی مانده های غذا و ظروف در آن گیر کند ، می تواند موجب سر و صدای ماشین ظرفشویی نیز شود .

علت خراب بودن شیر برقی ظرفشویی چیست ؟

شیر برقی ماشین ظرفشویی یک قطعه بسیار مهم در سیستم آب دهی دستگاه است که وظیفه باز و بسته نمودن جریان آب را دارد . وقتی که شیر برقی باز می‌شود ، سیستم آب دهی دستگاه به‌ طور خودکار فعال می‌شود و آب وارد دستگاه شده و در پایان عملیات شستشو ، با بسته شدن شیر برقی ، جریان آب قطع می‌شود. با استفاده از شیر برقی ، میتوانید جریان آب را به ‌صورت خودکار تنظیم و کنترل کنید و موقعی که نیاز به شستشو دارید ، شیر برقی را باز نمایید و آب وارد دستگاه شود و در پایان مراحل شستشو ، شیر را ببندید تا جریان آب قطع شود . شیر برقی با استفاده از سیگنال های برقی و سیستم کنترل داخلی ماشین ظرفشویی کنترل می‌شود .

بهترین آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
خرابی پمپ سیرکولاسیون :

این پمپ یکی از مهم‌ ترین قطعات به کار رفته در ماشین ظرفشویی است  . به عبارتی فرآیند شستشوی ظروف شما توسط این قطعه به بهترین شکل ممکن انجام می شود . پس باید نسبت به جلوگیری از خراب شدن آن اهمیت دهید و اگر با خرابی آبپاش ظرفشویی مواجه شدید یکی از قطعاتی که باید به بررسی آن بپردازید همین پمپ سیرکولاسیون است .

خرابی بازوی آبپاش ظرفشویی :

علت خرابی آبپاش ماشین ظرفشویی می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد . سوراخ های ریزی در بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی وجود دارد که ممکن است به هر دلیلی از جمله رسوب گرفتگی ، گرد و غبار مسدود بشوند . همانطور که می دانید املاح زیادی در آب وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد انسداد در سوراخ های آبپاش شود .

نشت آب ظرفشویی :

در صورتی که شیر برقی دچار خرابی شده باشد ، هنگام پر شدن آب در ماشین ظرفشویی ، ورود آب به دستگاه اصلا قطع نمی شود و به صورت پیوسته آب وارد دستگاه می شود و در نتیجه باعث نشت آب به بیرون دستگاه می شود . که معمولا در این حالت صفحه نمایش ارور بدهد . همچنین نشت آب در پایین ظرفشویی ایجاد می شود . اگر دستگاه را کمی حرکت دهید ، متوجه می شوید که در پایین دستگاه آب جمع شده است. در صورت نشت آب، باید سریعا دو شاخه را از پریز برق جدا نمایید .

بهترین آموزش تعمیرات لوازم خانگی
نمایش ارور روی صفحه نمایش ظرفشویی :

به عنوان مثال ارور هایی که با خرابی آکوا استاپ نشان داده می شوند ، در هر ظرفشویی متفاوت می باشد . برای مثال در برخی از ظرفشویی ها این ارور E15 می باشد . و در برخی دیگر ظرفشویی ها این ارور 4E یا 4C  می باشد . همچنین در دیگر ماشین ظرفشویی ها این ارور E2  یا این ارور E2 می باشد . در صورت مشاهده این ارور ها روی صفحه نمایش دستگاه ، باید دستگاه را خاموش کنید .