021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات پکیج دیواری بیاسی

بهترین آموزش تعمیر پکیج

امروزه پکیج‌ها بسیار پرطرفدار هستند و به عنوان جایگزینی برای آبگرمکن ‌های قدیمی استفاده می گردد . تفاوت آبگرمکن و پکیج را می توان گفت پکیج ها علاوه بر تامین آب گرم مورد نیاز برای ساختمان ها ، گرمایش محیط را برعهده دارند . افزایش کارایی پکیج ، معمولاً بر سرویس دوره ای و نگهداری اولیه این دستگاه گرمایشی تاکید میگردد .

علت روشن نشدن پکیج دیواری چیست ؟

یکی از مشکلات ناراحت کننده هنگام نیاز به آب گرم و یا گرم کردن خانه ، روشن نشدن پکیج گرمایشی منازل است . علت های به وجود آمدن این مشکل شامل : متصل نبودن جریان برق پکیج دیواری ، رسوب گفتگی لوله های پکیج ، آسیب دیدگی شمعک پکیج ، گرم شدن بیش از حده پکیج ، فشار پکیج به درستی تنظیم نشده و…. از علت های روشن نشدن پکیج دیواری است که باید برسی و سپس تعمیر شوند  . پکیج با آب ، گاز و برق کار می‌کند و ایجاد مشکل در اتصالات برق و پریز هم می‌تواند یکی از علت های روشن نشدن پکیج باشد . برای بررسی این مشکل فازمتر سلامت پریزی که پکیج به آن متصل شده است را چک نمایید . همچنین ممکن است به علت پارگی سیم پکیج دیواری روشن نمیشود .

هواگرفتگی لوله‌های گرمایشی پکیج :

یکی دیگر از مشکلاتی که موجب خاموش شدن پکیج میشود ، وجود هوا در لوله‌هاست . این مشکل به صورت عادی در هر پکیج رخ می‌دهد ، از حرکت روان آب در لوله‌های گرمایشی پکیج جلوگیری می‌کند و پمپ پکیج اشتباه به جای آب ، هوا را در خود می‌کشد . به دلیل وقفه افتادن در روند گرم کردن آب پکیج ، این دستگاه به ناچار خاموش می‌شود و پس از چند لحظه به دستور برد نیز روشن میشود . این روند چندین بار تکرار می‌گردد و روشن و خاموش شدن مداوم پکیج را به همراه خواهد داشت .

برای برطرف کردن این مشکل هواگیری پکیج تنها راه‌حل این مشکل است و به راحتی قابل انجام است و نیازی به کار تخصصی نمی باشد .  کافیست پیچ مخصوص در روی هر رادیاتور را باز نمایید تا هوای موجود در لوله‌ها خارج شود سپس آن را کاملا محکم ببندید و به حالت قبلی دربیاورید .

آموزش عیب یابی پکیج دیواری
خرابی پرشر سوییچ هوا پکیج :

وظیفه ی قطعه پرشر سوییچ هوا کنترل عملکرد فن پکیج می باشد که توسط برد پکیج ، در دو مرحله صورت می گیرد . پرشر سوییچ نزدیک به فن در بالای محفظه ی احتراق بوده و در صورت خرابی پرشر سوییچ هوا و ایجاد مشکل در برد دستگاه ، فن هم به دنباله ی آن از کار خواهد افتاد  .

علت گرم نشدن پکیج :

گاهی رخ میدهد که آب پکیج گرم است اما شوفاژها سرد می باشند . این مشکل به دلیل ایجاد مشکل در شیر سوئیچ است . شیر سوئیچ قطعه ای می باشد که به صورت قفلی عمل می کند و اولویت آب پکیج را به سمت شیرهای آب و یا شوفاژها هدایت می کند . زمانی که این قطعه دچار خرابی شود  تقسیم آب به درستی صورت نمیگیرد و مشکلاتی در پکیج رخ میدهد . برای برطرف کدن این مشکلات باید شیر سوئیچ را تعو یض نمایید .

تنظیم عقربه پکیج :

میزان فشار آب در پکیج بیاسی ، توسط تنظیم عقربه پکیج که جلوی پکیج یا زیر آن قابل مشاهده است اندازه گیری می شود . عقربه پکیج باید بین عدد 1.5 و 2 بار باشد . اگر عقربه کمتر از این میزان باشد پکیج بیاسی به هیج عنوان روشن نمی شود ، و نیاز به تعمیر داد . و همچنین نیاز است برای تنظیم میزان آب پکیج با شیری که زیر دستگاه قرار دارد آن را تنظیم نمایید .

خاموش و روشن شدن پکیج :

یکی از دلایل خاموش شدن پکیج نبود آب کافی در مدار گرمایش آن است . این مشکل به دلایل مختلفی از جمله : نشتی پکیج و یا حتی مشکل در قسمت درونی پکیج رخ دهد . موارد دیگری هم از جمله ایجاد اختلال در قسمت گاز پکیج و همچنین ایرادات مختلف در تنظیمات پکیج باعث بروز این مشکل میشود .

نحوه تعمیرات پکیج دیواری

پکیج های دیواری به طور دقیق میزان آب را اندازه گیری می کنند و زمانی که میزان آب کمتر از نیاز است روشن نمی شوند . توجه داشته باشید که اگر پکیج دیواری شما روشن و خاموش می شود، این تنها دلیل روشن نشدن آن نیست .

 علت خراب شدن پمپ پکیج :

خرابی پمپ پکیج یکی از دلایل نشتی آب در پکیج ها می باشد . پمپ در پکیج وظیفه چرخش آب در کل دستگاه گرمایشی پکیج را بر عهده دارد . در صورتی که این پمپ دچار خرابی شود ممکن است قسمت زیری پکیج ، نشتی رخ دهد . در این صورت باید پمپ را تعویض و بررسی نمایید .