021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات کولر گازی ایوولی        

آموزش تعمیر کولر گازی

کولر گازی ایوولی برای فضاهای بزرگ و پرجمعیت ، مانند تالارها و رستوران‌ها و… ایده‌آل می باشد . کولر گازی ایوولی به دلیل ظرفیت بالایی که دارد به سرعت و به طور کامل فضای بزرگ را خنک می‌کند و آسایش و خنکی مطلوبی را برای شما ایجاد میکند . این مدل مزایای و قابلیت‌های متنوعی از جمله کنترل از راه دور، سیستم عیب‌یابی خودکار، فیلتر هوا و … را دارا می باشد که استفاده از آن را آسان و لذت ‌بخش می‌کند .

مشکلات سرمایش یا گرمایش کولر گازی ایوولی :

سرمایش و گرمایش کولر گازی یک مشکل بسیار کوچک و رایج در کولر گازی ها می باشد . دلایل سرمایش یا گرمایش ضعیف هوا شامل : نشت فریون ، خرابی برد ، کمپرسور ، گرفتگی فیلتر ، خرابی سنسور ،  آلودگی پروانه ها ، نقص در تماس بین یونیت خارجی و داخلی می باشد که باید بررسی و برطرف شوند .

کثیف شدن کندانسور کولر گازی ایوولی :

کندانسور کولر گازی در خارج از ساختمان قرار دارد . این قطعه به دلیل اینکه در فضای بیرونی قرار دارد آلودگی ‌های بسیاری را به خود جذب می ‌نماید . برای مثال سیم پیچ کندانسور در معرض گرد و غبار می باشد  و ممکن است کثیفی و گرفتی آن زیاد باشد . همین مورد باعث جمع شدن آب در دستگاه و پس دادن آن به بیرون میگردد . برای برطرف کردن این مشکل یا جلوگیری از آن کندانسور را تمیز نمایید و دستگاه خود را سرویس کنید .

وجود مشکل در اتصال برق دستگاه :

در مواقعی که سیستم برق کولر تنظیم نشده باشد ، کولر گازی برق کافی برای روشن ماندن دریافت نمی‌­کند و این مورد باعث عملکرد کولر گازی روی فن می‌‌­شود . در این حالت  با برق کم روشن می‌­‌شود و شروع به کار میکند ، و در ادامه کارکرد خود با مشکل کمبود برق مواجه می­‌شود . و در صورت ایجاد این مشکل دستگاه کولر گازی خود به خود خاموش شده و در وضعیت فن قرار می­‌گیرد . برای برطرف کردن این مشکل باید سیستم برق­‌رسانی و کابل­‌های دستگاه را بررسی کرده و در صورت لزوم ، سیم­‌کشی کولر را تعویض کنید .

آموزش تخصصی تعمیر کولر

کم بودن مقدار گاز کولر گازی :

کم بودن مقدار کار کولر گازی باعث ایجاد مشکلاتی نیز از جمله باد گرم زدن کولر گازی میشود که در فصل تابستان بای افراد بسیار دشوار می باشد . یکی از رایج ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی کاهش یافتن مقدار گاز آن می باشد .  طوری که مقدار گاز دستگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است ، هرگز نباید آن را نادیده بگیرید . عوامل مختلفی از جمله  نشتی در لوله های گاز و یا انجام عمل شارژ به صورت نادرست باعث کم شدن گاز کولر می شود .

در هر صورت بهتر است هر سال قبل از شروع فصل گرما کولر های گازی را سرویس کنید و مقدار گاز سیستم را اندازه گیری کند . تا بعد از راه اندازی کولر گازی مشکلاتی برای دستگاه هتان ایجاد نشود ، زیرا در این صورت باعث آسیب زدن به قطعات بسیاری نیز میشود که باعث از کار افتادن کلی دستگاه کولر گازی شما میشود و دیگر راه حلی نمیتوان برای آن پیدا کرد .

علت خاموش شدن خود به خودی کولر گازی چیست ؟

 یکی دیگر از مشکلات رایج و نگران کننده در کولر گازی ها خاموش شدن ناگهانی آن ها می باشد . این مشکلات معمولا در اثر بالا رفتن دمای کمپرسور و برای جلوگیری از خرابی کمپرسور اتفاق می افتد. همچنین خرابی ترموستات یا کمپرسور هم باعث خاموش شدن ناگهانی کولرهای گازی می شود . که باید مورد بررسی قرار بگیرند و برطرف شوند .

علت سوختن موتور فن :

از علت های رایج باد گرم زدن کولر گازی سوختن موتور فن می باشد . موتور فن کول گازی وظیفه چرخش پروانه‌های کندانسور و جا به جایی باد را برعهده دارد . سوختن این قطعه باعث جا به جا نشدن هوا به میزان لازم و تولید هوای گرم به جای باد خنک می‌شود . تعمیر یا تعویض موتور فن کار تخصصی می باشد که باید با دقت انجام شود .

آموزش عیب یابی کولر گازی
علت یکسره کار کردن کولر گازی چیست ؟

اگر دستگاه شما بعد از رسیدن به دمای تنظیم شده خاموش نشد و کار میکند ، ممکن است قطعه ترموستات دستگاه دچار خرابی شده باشد . همچنین قطعاتی از جمله برد اصلی ، برد رله و برد کنترل دما را نیز کنترل و تنظیم میکند که باید مورد بررسی قرار بگیرد و برطرف شوند . زیرا در صورت نادیده گرفتن آن بعد از مدتی دستگاه اسپیلت دچار خرابی و سوختگی میشود و نمیتوان آن را تعمیر نمود .