021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات کولر گازی کریر

بهترین آموزش تعمیرات کولر گازی

با پیشرفت روز به روز سیستم های کولر گازی پیشرفته تری به بازار عرضه می‌شوند که همه آنها برای انسان‌ها راحتی و آرامش خیال به همراه دارند . یکی از وسایل سرمایشی و گرمایشی پرکاربرد ،  اسپیلت است که در اکثر اماکن از جمله منازل و ساختمان‌ها جهت گرم کردن محیط و یا خنک کردن فضا استفاده میگردند . همچنین این دستگاه از قطعات ظریف و حساسی تشکیل شده است که ممکن است به دلایل مختلف دچار خرابی شوند .

 

خازن موتور کولر گازی :

در کولرهای خازن دار ، این قطعه به‌ عنوان منبعی برای ذخیره ی انرژی الکتریکی عمل می ‌کنند و با دریافت برق و فرستادن آن به موتور ، باعث روشن ‌شدن موتور و دور گرفتن آن در مدت ‌زمان کوتاهی می‌شود . عواملی مانند کارکرد طولانی‌ مدت موتور بدون آب ، جریان ‌های برق ، کثیفی موتور یا فرسودگی و خرابی آن ، عدم تنظیم درست تسمه‌ دور موتور ، نفوذ آب به داخل موتور از جمله دلایلی هستند که می‌توانند باعث سوختن خازن و روشن‌ نشدن موتور کولر آبی شوند . در‌ صورت خرابی خازن در موتورهای دارای خازن راه‌انداز ، چاره‌ ای جز تعویض آن وجود ندارد ، زیرا این قطعه تعمیر نمیشود .

علت سوختن کمپرسور کولر گازی چیست ؟

 کندانسور کولر گازی قطعه ای است که روی آت دور یا یونیت نصب شده و گاز داغ از کمپرسور وارد آن میشود و اگر کندانسور کثیف و آلودگی داشته باشد کندانسور نمیتواند گرمای گاز را کاملا تخلیه کند و باعث میشود فشاز گاز افزایش پیدا کند . که این بالا بودن فشار گاز باعث بالا رفتن مصرف برق میشود . به دلیل بالا رفتن آمپر که اگر آمپر بیش از حد بالا برود ، احتمال سوختن کمپسور افزایش پیدا میکند . همچنین بالا رفتن فشار گاز فشار زیادی به کمپرسور وارد میکند .

آموزش تخصصی تعمیرات یخچال صنعتی

بهترین آموزش تعمیرات کولر گازی اسپیلت

روش‌های جلوگیری از خرابی کمپرسور کولرگازی :

باید کمپرسور و کندانسور و فیلترهای هوا را به موقع تمیز کنید . وجود گرد و غبار و آلودگی بر روی این قطعات موجب عملکرد بیش از حد موتور برای تامین سرمای کافی شده و در طولانی مدت ، موجب خرابی این قطعه میشود . که باید حتما از محافظ برق استفاده کنید  .

وجود برفک روی لوله ها کولر :

یخ زدگی لوله ها یا کندانسور کولر کریر یکی دیگر از مشکلات رایج این کولر گازی ها می باشد . که این مشکل نشان دهنده کثیف بودن فیلتر ها یا افت شارژ گاز دستگاه است . وقتی یخ آب می شود و پس از خاموش شدن نشتی به وجود می آید . کولر گازی را دوباره روشن نکنید . اگر تمیز کردن فیلتر هم چنان بی تاثیر است ، باید تعمیرات آن بپردازید  .

صدای غیرمعمول از کولر گازی :

صدای عجیب از کولر گازی یکی از مشکلات آن است که باید به بررسی آن بپردازید . واحد خروجی کولر گازی کندانسور یا واحد داخلی کولر گازی ممکن است منبع این صدا باشند . دلایل مختلفی برای این صدا های غیرعادی وجود دارد ، اما به طور کلی ، مشاهده مداوم آن نشان می دهد که صدا ممکن است به دلیل عدم تعادل در واحد های فن داخلی یا خارجی کولر گازی یا به دلیل شل شدن پایه های کمپرسور به وجود بیاید .

تخلیه نشدن آب از  کولر گازی :

در کولر های گازی ، آب به ‌عنوان فرآورده‌ ی جانبی و براثر جداسازی رطوبت از هوای محیط به‌ واسطه‌ ی کویل اواپراتور ایجاد می‌شود . برای تخلیه‌ی این آب ، دستگاهی خاص در کولر گازی تعبیه شده است تا از نشت آب به بیرون کولر یا ورود آب به بخش‌های حساس مانند کمپرسور جلوگیری نماید که گاهی اوقات این آب تخلیه نمیشود .

بهترین آموزشگاه تعمیرات یخچال صنعتی

علت تخلیه نشدن آب کولر میتواند به انسداد مسیر تخلیه و کثیف ‌بودن آن و همچنین منجمد شدن کویل های اواپراتور مرتبط باشد . سیستم های ایمنی کولر گازی برای جلوگیری از ورود آب به کمپرسور و آسیب‌ دیدن این بخش ، کمپرسور را خاموش میکنند . و کولر گازی توانایی تولید باد سرد را از دست می‌دهد و فقظ باد گرم می‌زند . سرویس کاری کولر گازی یکی از کارای پر اهمیت است که باید انجام دهید .

دلایل خرابی خازن کولر گازی :

خازن کولر گازی وسیله ای برای راه اندازی موتور کولر می باشد .  خازن دارای دو نوع روغنی و خشک می باشند .  وظیفه خازن ها ذخیره سازی بار الکتریکی کولر است ، که دارای دو صفحه موازی روبروی هم هستند . عواملی که موجب خرابی خازن کولر میشوند ، شامل استفاده از خازن نامناسب ، گرمای  بیش از حد ، نوسانات برق ، عدم سرویس به موقع کولر گازی و…می باشند که باید به آن توجه نماییم .