021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید فریجیدر

آموزش تخصصی تعمیرات یخچال فریجیدر

بررسی عدم سرمایش کافی در یخچال :

ابتدا باید کمپرسور را بررسی نماییم . علت عدم سرمایش کافی در یخچال خرابی کمپرسور است . کمپرسور باید با توان مناسب کار کند . در صورت خرابی کمپرسور ، باید آن را تعویض نمایید . سپس باید گاز خنک کننده یخچال را بررسی نمایید . مقدار گاز خنک‌ کننده داخل سیکل یخچال باید مناسب باشد . نشتی گاز و کاهش یافتن گاز در سیستم می‌تواند باعث کاهش سرمای یخچال شود . در این صورت باید گاز را تکمیل و نشتی را رفع نمایید .  بعد از آن باید فن کندانسور را بررسی نمایید . فن کندانسور باید عملکرد درستی داشته باشد تا گرما از کندانسور خارج شود . در صورت خرابی و ایجاد مشکل در فن ، باید آن را تعویض نمایید . 

روشن نشدن یخچال :

از دلایلی که باعث روشن ‌نشدن دستگاه می‌شوند ، خرابی تایمر یخ‌ زدایی ، ایجاد مشکل در جریان برق ، خرابی خازن ، مشکلات ترموستات و …. که اگر هر یک از این اتفاقات رخ دهد ، باید مناسب با نوع مشکل برای تعمیرات دستگاه اقدام نمایید .

آموزش تعمیر یخچال :

یخچال یکی از ضروری ترین لوازم در منازل میباشد . از مشکلات رایج یخچال ها ایجاد صداهای غیر طبیعی ، خرابی کمپرسور یخچال ،  خرابی یخساز یخچال ، روشن نشدن یخچال و…می باشند که باید به آن توجه نماییم  . همچنین برای افزایش طول عمر یخچال باید سرویس به موقع یخچال اهمیت دهید . فیلترها در آبسرد کن جهت تصفیه آب و گرفتگی املاح ، مواد معدنی و آلودگی های دیگر استفاده میشود . با جمع اوری املاح و مواد معدنی در فیلتر یخچال باید بعد از مدتی اقدام به تعویض آن نمایید . تعویض نکردن آنها باعث میشود فرایند تصفیه به صورت صحیح انجام نشود .

علت خرابی یخچال فریجیدر :

برای جلوگیری از خرابی یخچال باید به موقع فیلتر یخچال را تعویض کنید . خراب شدن یخساز و از کار افتادن آن یک مشکل رایج در یخچال ها می باشد . به دو صورت ممکن است یخساز دچار خرابی شود و یخچال فریجیدر نیاز به تعمیرات پیدا کند . یخچال هیچ گونه یخی تولید نمیکند و یا یخچال یخ تولید میکند اما خارج نمیشود . اگر یخچال درست خنک نمیکند ممکن است به دلیل ایجاد مشکلاتی در قطعات این دستگاه باشد . که این قطعات شامل ترموستات ، کمپرسور ، لاستیک درب ، شارژ و گاز ، خرابی فن ممکن است باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرند  .

اگر فریزر مواد غذایی را یخ نمیکند ممکن است کمپرسور دچار خرابی شده باشد . داغ شدن موتور تا دمای 80 درجه نرمال است ولی دماهای بالاتر نشان دهنده خرابی موتور و نیاز به تعویض موتور است . اگر از آبریز آب خارج شود علت آن سوختن شیر برقی یخچال میباشد .

بهترین آموزشگاه تعمیرات یخچال فریزر
علت یخ زدن یخچال :

المنت یخچال یک قطعه کلیدی است . این قطعه وظیفه دارد با منتقل کردن گرما به برفک آن ها را تبخیر کند . سپس بخار تشکیل شده ، از تبخیر برفک از یخچال خارج می‌شود و اگر هیتر خراب شود ، فرایند برفک زدایی آغاز نخواهد شد و در نتیجه یخچال یخ می‌زند .

خرابی سنسور دیفراست یخچال :

سنسور دیفراست وظیفه دارد که دمای یخچال فریزر را به برد یخچال اعلام کند . تنها در این صورت دمای یخچال توسط برد به درستی تنظیم میشود و در نتیجه خرابی سنسور موجب عدم تشخیص دمای دقیق یخچال توسط برد می‌شود و نتیجه این اتفاق چیزی جز یخ زدن یخچال بدون برفک نخواهد بود .

علت سر و صدای موتور یخچال :

موتور یخچال یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال ها می باشد . این قطعه به دلایل بسیاری نیز ممکن است دچار خرابی هایی نیز بشود . این خرابی ها شامل معیوب بودن رله استارت ، خرابی موتور یخچال ، خرای کمپرسور یا سیکل گردش گاز می باشد  ممکن است در صورت خرابی موتور یخچال عملکرد کلی دستگاه دچار مشکلاتی شود که باید آن را بررسی نموده و تعویض و یا تعمیر نمایید  .

علت روشن نشدن لامپ یخچال :

روشن نشدن لامپ یخچال یکی از مشکلات رایجی است که برای اکثر یخچال ها به وجود می آید . روشن نشدن لامپپ یخچال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به آن توجه نمایید . علت ایجاد این مشکل ممکن است به دلیل اتصال نادرست کنتاکت‌های سر پیچ به لامپ باشد ، شستی معکوس لامپ معیوب است ، سیم کشی اشتباه است و یا ممکن است لامپ یخچال سوخته باشد .

آموزش تعمیرات یخچال فنی و حرفه ای
علت خرابی رله استارت :    

رله استارت ، عملکرد کمپرسور را برعهده دارد ، خرابی این قطعه باعث افزایش دمای فضای داخل یخچال می‌شود . در صورت خرابی رله استارت یخچال کمپرسور عملکردی ندارد و صداهایی را هم ایجاد میکند . پس باید در سکوت به صدای یخچالتان گوش دهید و شرایط کمپرسور را ارزیابی کنید . در صورت شنیدن این صدا ، باید پیش از آنکه کمپرسور دستگاهتان دچار خرابی شود آن را بررسی کرده و مشکل را برطرف نمایید .

اگر صدایی از طرف کمپرسور شنیده نشد و متوجه گرم شدن فضای داخلی یخچال شدید ، دلیل این می‌تواند کارکرد نامناسب رله استارت یخچال باشد . در صورت خرابی این قطعه و ضعیف شدن این قطعه ، کمپرسور به طور کلی از کار نمی افتد ، اما نمی تواند به طور صحیح عملکرد خود را در تمام سیکل ها انجام دهد .