021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع ماشین ظرفشویی داتیس

بهترین آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

ظرفشویی یکی از پراستفاده ترین  و کاربردی ترین وسایل آشپزخانه است . وقتی مشکلی برای ظرفشویی ایجاد می شود ، خیلی سریع متوجه آن می شوید . در بعضی مواقع ماشین های ظرفشویی زودتر از طول عمر از پیش تعیین شده خود دچار خرابی می شوند و این مشکل ممکن است به دلیل استفاده نادرست از ظرفشویی ها باشد . برای جلوگیری از خرابی ماشین ظرفشویی باید به صورت مرتب آن را سرویس نمایید  . 

علت خراب‌ شدن پنل فرمان و تاچ‌ پد چیست ؟

فرمان و تاچ پد در ظرفشویی دارای سیستم کنترلی هستند که به افراد امکان تنظیم برنامه شستشو را میدهد . در مواقعی ‌که دکمه‌های ظرفشویی عملکرد صحیحی نداشته باشند ، سیستم کنترلی به دریافت فرمان های صحیح نخواهد بود و در آخر پنل فرمان و تاچ ‌پد دچار خرابی هایی میشوند .  از عواملی که می‌تواند باعث عدم کارکرد دکمه‌های کنترلی ظرفشویی شود : خرابی ارتباطی اتصالات الکتریکی است . درصورتی‌ که دکمه‌های کنترلی به‌ درستی کار نکنند ، باید سریعا به بررسی و تعمیرات آن بپردازیم .

چه عواملی موجب سوختن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی می شوند ؟

برد ماشین ظرفشویی یکی از قطعات بسیار مهم در  ظرفشویی ها می باشد . این قطعه تمام عملکرد دستگاه و کارکرد قطعات را بر عهده دارد . در صورت خرابی این قطعه ممکن است مشکلات بسیاری برای این دستگاه ایجاد شود که باید به آن اهمیت بسیاری دهیم .  خرابی برد الکترونیکی ظرفشویی به دلایل مختلفی بستگی دارد . اگر برد ظرفشویی از کیفیت خوبی برخوردار باشد و استفاده صحیحی از آن شود ، به سادگی دچار خرابی نخواهد شد . عواملی که باعث خرابی برد الکترونیکی ظرفشویی میشود عبارت اند از :  خراب شدن برخی از قطعات در ظرفشویی که موجب خرابی برد ماشین ظرفشویی میشوند ،  ایجاد مشکل در عملکرد سیم پیچ ظرفشویی و خرابی برد ماشین ظرفشویی ، خرابی قطعاتی از جمله فیوز و خازن ظرفشویی که باعث خراب شدن برد الکترونیکی ظرفشویی شود ، آب خوردگی به داخل برد که سبب سوختن برد الکترونیکی ظرفشویی میشود .

علت کار نکردن دکمه ماشین ظرفشویی چیست ؟

یکی از رایج ترین دلایل عدم عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ، خرابی و از کار افتادن پنل لمسی ماشین ظرفشویی می باشد . وظیفه پنل لمسی گرفتن دستورات از برد دستگاه و اجرا کردن آنها است .  ابتدا از متصل بودن دستگاه به برق مطمئن شوید ، اگر صفحه لمس آن روشن نمی شود و یا عملکردی ندارد در هر دو صورت باید دکمه ها و پنل لمسی عیب یابی شده و برای تعمیر آن ها اقدام نمایید .

آموزش کامل تعمیرات ماشین ظرفشویی
علائم رایج در خرابی ماشین ظرفشویی چیست ؟

ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده بسیاری که از آن میشود ، دچار خرابی های بسیاری نیز میشوند . علائمی که نشان دهنده ایجاد خرابی در ظرفشویی میشود شامل : ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمی‌کند ، بر روی ظروف کریستالی لکه ایجاد میکند ، ظرفشویی روشن نمیشود ، ماشین ظرفشویی بوی بدی می‌دهد ، ظرفشویی به درستی تخلیه نمی‌کند ، ظرفشویی سرو صدای بسیاری ایجاد می‌کند ، ظرفشویی دچار نشتی آب شده است و ظروف از داخل ظرفشویی کثیف بیرون می‌آیند . این موارد بخشی از عوامل نشان دهنده ایجاد خرابی در ظرفشویی ها هستند که باید به آن اهمیت بسیاری دهیم .

علائم خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی :

از علائم خرابی برد دستگاه میتوانیم به آبگیری نکردن ظرفشویی ، خاموش شدن دستگاه در حین اجرای برنامه شستشو ،  نمایش ارورهای مربوط به خرابی برد ،  خاموش و وشن شدن مداوم دستگاه در حین کار ، روشن نشدن دستگاه ، بوی بد و ماندگی در دستگاه ، خشک نشدن ظروف توسط دستگاه ، خط و خش روی ظرف ها ، تخلیه نکردن آب دستگاه ، بسته نشدن درب ظرفشویی اشاره نماییم . با دیدن این علائم از ماشین ظرفشویی باید سریعا به بررسی و تعمیرات آن بپردازید در صورت اهمیت ندادن ممکن است مشکلات بسیاری در این دستگاه به وجود بیاید .

بیشتر بخوانید :    علت خرابی برد مایکروفر گوفر

گرفتگی سوراخ‌های بازوی شستشوی ظرفشویی :

از دلایل دیگر خرابی ماشین ظرفشویی گرفتگی و بسته شدن سوراخ‌های روی بازوهای آبپاش این دستگاه است . اگر بازوهای آبپاش عملکرد درستی نداشته باشند ، توسط رسوبات آب ، آلودگی ها و خرده ریزه‌های مواد غذایی مسدود میشود و امکان پاشیدن آب به ظروف نیست و انسداد میشود . در نتیجه با کدر شدن ظرف‌ها و تمیز نشدن آن‌ها مواجه میشوید . پس اگر فشار پاشیدن آب کاهش پیدا کند و مقدار آب موجود در ماشین ظرفشویی کم باشد ، باید بازوهای آبپاش یا بازوهای شستشو را بررسی نمایید . و سوراخ‌های آنان را بررسی نمایید .

خاموش شدن ماشین ظرفشویی داتیس چیست ؟

از دیگر مشکلاتی که باید بررسی شود ، درب و قفل درب این دستگاه است . هنگامی که قفل درب درست بسته نشود و یا مشکلاتی در درب وجود داشته باشد ، سوئیچ از روشن ماندن ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند و باعث خاموش شدن ناگهانی این دستگاه میشود . وقتی که درب را می‌بندید به صدای کلیک در محل قفل آن گوش دهید و درب را بکشید تا از بسته بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید .

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی مهیاد برزین
علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی چیست ؟

نشتی آب از ماشین ظرفشویی می ‌تواند از به دلیل موارد بسیاری از جمله خرابی در قطعات باشد که برای جلوگیری از آسیب به سایر بخش های مختلف دستگاه ، لازم است به سرعت به تعمیر ظرفشویی بپردازید . نشتی می تواند به دلایل بسیاری باشد که این دلایل شامل : فرسودگی و خرابی واشر لاستیکی دور درب ، خرابی در محفظه مواد شوینده ظرفشویی ، ایجاد مشکل و آسیب در بازوی آبپاش و اسپری کننده آب ،  ایجاد خرابی و مشکلاتی در پمپ آب ، خرابی سوئیچ شناور ظرفشویی ، خرابی شیر ورودی آب دستگاه و….از دلایل نشتی آب هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند .

علت تخلیه نشدن آب از ماشین ظرفشویی چیست ؟

زیر دستگاه ظرفشویی فیلتری وجود دارد که در اول خروجی آب قرار گرفته است . وظیفه این فیلتر جلوگیری از ورود آشغال های ریز و درشت به لوله تخلیه است . بعضی مواقع این فیلتر بیش از حد دچار کثیف و آلودگی می شود و خروج آب را با مشکل رو به رو می کند . در این صورت آب بعد از شستشو در زیر ظرفشویی تخلیه نمیشود . پس باید فیلتر را به صورت درست تمیز کنید و در صورت نیاز آن را عوض کنید تا تخلیه آب به درستی انجام شود .