021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد الکترونیکی ظرفشویی

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

 ظرفشویی یکی از لوازم خانگی محبوب و پرکاربرد در فضای  آشپزخانه میباشد که با شستن ظروف طی مدت زمان کمتری سبب کاهش زمان شست و شو و اسان بخشیدن به کارها میشود . ماشین ظرفشویی، با توجه به ساختاری که دارد، از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از انها یک نقش خاص و مهمی برعهده دارند .

جمع عملکرد این قطعات و اجزا، باعث روشن شدن و کارکرد ماشین ظرفشویی شما خواهد شد. امروزه در زندگی همه ما، ماشین ظرفشویی یکی از لوازم پرماستفاده در آشپزخانه‌ها تبدیل شده است که به ما کمک کرده  تا در هر بار شستشو، حجم زیادی از ظروف را بتوانیم بشوییم . نگهداری و استفاده درست از ماشین ظرفشویی، اهمیت بسیاربالایی دارد. چون در شرایط خرابی یک قطعه کوچک دیگر نمیتوانید از ماشین ظرفشویی خود به خوبی استفاده کنید و همینطور باید هزینه بالایی برای خرید و یا تعمیر ماشین ظرفشویی پرداخت کنید .

وظایف برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی چه میباشد ؟

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی، مثل مغز برای انسان عمل می‌کند و تعیین کننده وظایف مربوط به دیگر قطعات است . برد الکتریکی ماشین ظرفشویی، با ارسال فرمان‌های مخصوص به دیگربخش ها، باعث روشن شدن دستگاه ماشین ظرفشویی میشود. ولی هر زمانی که خرابی برد ماشین ظرفشویی مطرح باشد، اختلالات و ایرادات بسیاری در دستگاه ایجاد خواهد شد که در این شرایط باید از تعمیر کاران و متخصص ماهر کمک بگیرید تا خرابی برد ماشین ظرفشویی را به شما توضیح دهند .

  بیشتر بخوانید :     آموزش تعمیر انواع برد الکترونیکی

دلایل و علت خرابی برد  ماشین ظرفشویی

دلیل خرابی برد ظرفشویی اتفاق بیفتد وهمینطوراگر سیم پیچی دستگاه دچار اتصالی شود، می‌تواند باعث آسیب دیدن و نیم سوز شدن برد ماشین ظرفشویی شما بشود .

چنانچه که بخش‌های خاصی از برد ماشین ظرفشویی از کار افتاده باشد امکان دارد عمل آبگیری ماشین ظرفشویی یا دستورالعمل‌های تایمر دچار ایراد شوند و به درستی کار نکنند .

از سویی خرابی برد ظرفشویی به دلیل نیم سوز شدن برد ماشین ظرفشویی باعث کارکردن ناقص دستگاه خواهد شد و ماشین ظرفشویی امکان دارد به شکل مقطعی کار کند، به طوری که در اوایل شروع به کار در حال شستشوی ظروف باشد و چند دقیقه بعد دوباره شستشو متوقف شود .

ولی در زمانی که کاملا برد ماشین ظرفشویی از کار افتاده باشد، ظرفشویی شما به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. و نمی‌توانید از دستگاه خود برای شستشوی ظروف استفاده کنید .

کارکردن ناقص برد باعث آسیب دیدن دیگر بخشهای دستگاه میشودمیباشد .

نکته هایی برای پیشگیری از خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

  • برای جلوگیری کردن از خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی خود، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید :
  • رعایت  کردن دقیق دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولید کننده این دستگاه در مورد استفاده از ان ، نگهداری و تمیزکاری ماشین ظرفشویی .
  • استفاده  کردن از آب با کیفیت مناسب و استفاده از مواد شوینده طبق توصیه‌های تولید کننده دستگاه ماشین ظرفشویی .
  • استفاده  نکردن از قدرت برق بیش از حد مجاز و استفاده کردن از منابع برق پایدار و مطمئن .

  بیشتر بخوانید :     اموزش تعمیر برد یخچال فریزر

  • سرویس منظم زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای و ماهر
  • علامت های خرابی در برد ماشین ظرفشویی
  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی
  • کارنکرد ن درست  دستگاه
  • صداهای عجیب و غریب از ماشین ظرفشویی
  • ایجاد خطاهای نمایشگر
  • خرابی و ایراد در عملکرد سیستم خنک کننده
  •  لمس کردن  کنترل پنل بی‌تاثیر میباشد
  •  تاخیر در کارکردن ماشین ظرفشویی
  • عدم عملکرد صحیح برنامه‌ها در ماشین ظرفشویی
آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

نتیجه‌گیری پایانی

برد الکترونیکی در ماشین ظرفشویی نقش بسزایی در کار کردن و کنترل دستگاه  رادارد. ایراد وخرابی  دربرد می‌تواند به اشکالات بسیاری از جمله  روشن نشدن دستگاه، کارکرد نکردن درست ، صداهای عجیب وغریب ، عدم عملکرد درست برنامه‌ها و خطاهای نمایشگر تبدیل  بشود. که با انجام اقدامات مناسب مثل  بررسی اتصالات الکتریکی، عیب یابی و تعمیر قطعات خراب، تعمیر یا عوض کردن مدارهای خراب و آپدیت نرم‌افزار، این امکان را به شما میدهد که ایرادات برد الکترونیکی را برطرف سازید. در صورت لازم بودن، خوب است از خدمات مراکز تعمیرات مطمعن استفاده کنید. توجه داشته باشید که رعایت کردن نکات پیشگیری هم می‌تواند از خرابی برد الکترونیکی دستگاه شما جلوگیری کند و عمر مفید دستگاه شما را افزایش بدهد.وما به شما پیشنهاد میکنیم با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران از این کلاسها واموزشها بهره ببرید .