021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد الکترونیکی یخچال فریزر

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

برد یخچال یکی از اجزای مهم این دستگاه میباشد و وظیفه ان کنترل دما، کمپرسور و سرعت فن و همینطور چرخه یخ زدایی میباشد . چنانچه برد یخچال فریزر شما خراب شود، امکان دارد سبب این  شود که دستگاه شما به خوبی کار نکند، واین امر می تواند موجب  فساد و خراب شدن مواد غذایی شما در یخچال فریزر شود .

در این مقاله اطلاعاتی دررا بطه با همین موضوع برای شما شرح میدهیم. حتی شما عزیزان علاقه مند به این هنر میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران شرکت کرده واز این اموزشها زیرنظر استادان ماهر بهرهند شوید.

چنانچه موارد زیرمشاهده شود، می‌توانید حدس بزنید که برد یخچال شما دچار ایراد شده است .

  • عدم کار کردن یخچال فریزر
  • ایجاد سرو صدای زیاد
  • خاموش شدن ناگهانی یخچال فریزر
  • دلایل خراب شدن برد یخچال‌ها

در این قسمت چندعامل مهمی که باعث خرابی برد  می‌شود رابه شما  معرفی میکنیم :

نوسانات برقی

ایجاد نوسانات برقی یا بالا و پایین شدن ولتاژ برق در لوازم‌های برقی می‌تواند موجب خرابی آن‌ها بشود. برای محافظت از یخچال‌ها خوب است آن‌ها را مستقیماً به پریز برق وصل نکنیم و از محافظ‌ها استفاده شود تا ایرادی برای برد یخچال‌ها پیش نیاید .

وجود اختلال در قطعات یخچال

در بعضی مواقع کد خطاهایی بر روی صفحه یخچال نمایان می‌شود ولی اکثرخانواده‌ها به آن توجهی نمی‌کنند. این بررسی نکردن می‌تواند موجب خرابی درسایر قسمت‌های یخچال مانند برد دستگاه بشود. در حالی که در همان ابتدا به راحتی می‌توانستید ایراد اولیه را حل کنید. پس دقت داشته باشید هیچ کد خطایی را بی‌اهمیت ندانید .

برخورد آب با برد

دیگر علت خرابی بردها برخورد آب با آن‌ها می‌باشد. بیشتر خانم‌ها در هنگام شستشوی یخچال یا خانه‌تکانی‌های عید، به این مورد دقت نمی‌کنند. پس درزمان استفاده از آب در اطراف یخچال حتماً توجه داشته باشید تا آب به برد یخچال واردنشود .

اموزش تعمیرات برد الکترونیکی

اجزای تشکیل دهنده برد یخچال

برد کنترل اصلی یخچال از جهت فنی نوعی برد با تعداد بسیاری قطعات الکتریکی و الکترونیکی است ؛ مثل :

  • اتصال دهنده ها
  • دیودها
  • خازن ها
  • ایرادات سرد کردن یخچال
  • اولین و معمول ترین علامت خرابی برد کنترل، اشکال یخچال در خنک کردن ان میباشد .

 امکان دارد یخچال شما :

  • بیش از حد سرد کند .
  • اصلا سرد نکند .
  • یک محفظه خنک شود و قسمت های دیگر گرم باقی باشد .

  بیشتر بخوانید :     آموزش تعمیر انواع برد الکترونیکی

این ایراداتی که در بالا گفته شد به این علت اتفاق می افتد که یک یا چند جزء ازبرد آسیب دیده باشد؛ به خصوص که سیستم سرمایش یخچال را کنترل می کنند .

ایرادات  دیفراست  یا یخ زدایی

دیگر علامت خرابی برد کنترل ، بیش از حد یخ و برفک  زدن داخل دستگاه یخچال شما میباشد بیشتر یخچال های مدرن و امروزی دارای ویژگی یخ زدایی خودکار میباشند که هر چند ساعت یک بار یا چند بار در روز، شروع به کار می کند .

هنگامی که چرخه دیفراست روشن می شود، یخچال دیگر خنک نمیشود و هیتر المنت یخچال روشن می شود. این عمل برای مدت معینی ادامه دارد تا هرگونه تجمع یخ یا برفک در محفظه های یخچال، ذوب شود .

با این وجود، خراب شدن برد کنترل با یکی از این دو روش، بر دیفراست یخچال تاثیر خواهد گذاشت. یعنی چرخه دیفراست هنگامی که باید، اجرا نمی شود. یا چرخه یخ زدایی به اندازه کافی طول نمی کشد و تمام یخ ها ذوب نمی شوند. که برای برطرف کردن این ایراد، باید برای تعمیر برد کنترل یخچال فریزر تان توسط تعمیر کار ماهراقدام نمایید .

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعویض و تعمیر برد یخچال فریزر

دقت داشته باشید قبل از انجام این کارها اول یخچال را از برق کشیده تا از ایجاد صدمات جانی و مالی جلوگیری شود .

برای تعمیر برد یخچال یا عوض کردن برد یخچال فریزر کافی میباشد مکانی که برد در آن جا قرار گرفته است را پیدا کرده و به وسیله  پیچ گوشتی مخصوص پیچ های محفظه را باز کرده و. سوکت های وصل شده به برد را از آن جدا کنید. توصیه می شود قبل از جدا کردن سوکت های برد از آن عکس گرفته تا سوکت ها را بعدا جا به جا وصل نکنید. بعد از جداسازی کافی میباشد برد جایگزین را به سوکت ها وصل کرده و آن را در فضای مخصوص خود قرار بدهید و در اخرپیچ های محفظه را ببندید .
برای تعمیر برد حتما باید از تکنسین ماهرو متخصص کمک بگیرید تا انها به تعمیر آن بپردازند .