021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد جاروبرقی

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

دستگا های جاروبرقی هم مثل لوازم دیگردر خانه از یکسری قطعات جدا ازهم تشکیل شده اند که با عملکرد یکدیگر کار جارو کشیدن را انجام می دهندکه اگر هر کدام ازاین قطعات جاروبرقی دچار مشکل شوند عملکرد کلی دستگاه را دچار مختل می کند.

حال در این قسمت میپردازیم به علاعم خراب شدن برد در دستگاه جاروبرقی :
در اول کار خبلی مهم میباشد که افراد متخصص این حرفه و تعمیرکاران بتوانند عیب و ایراد دستگاه جاروبرقی را به خوبی تشخیص داده ومتوجه بشوند. قبل از هر موردی اول باید نشانه های خرابی را بررسی کرد تا با توجه به آن بتوانیم ایراد اصلی را تشخیص بدهیم. همچنین بدانید که انجام تعمیر برد الکترونیکی جاروبرقی شما  برای آخرین مرحله است و اگر مشکلی دردیگر قسمت ها نباشد در نهایت میتوان به تعمیر برد پرداخت.
از علامت های خراب شدن قطعه ی برد جاروبرقی می توانیم به این موارد اشاره کنیم:
-تنظیم نشدن سرعت -دردستگاه جاروبرقی
-کم شدن قدرت مکش -دردستگاه جاروبرقی
-ایجاد جرقه در قسمت -کلیدهای جاروبرقی
-روشن نشدن دستگاه -جاروبرقی

بیشتر بخوانید :        آموزش تعمیر کلید چای ساز

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار:
-روشن شدن دیرهنگام -دستگاه جاروبرقی
-کم وزیاد شدن خود به خود -مکش دستگاه جاروبرقی.
-با دکمه ی خاموش، روشن دستگاه جاروبرقی شما خاموش نمی شود.
تعمیر برد جاروبرقی
در این بخش، به آموزش تعمیر برد جاروبرقی بوش می پردازیم و به شما یاد می دهیم که بعد از تشخیص خراب بودن برد، چه کارهایی را باید انجام دهید. اقدامات ذکر شده را در صورتی که تجربه و مهارت کافی در زمینه تعمیرات برد جاروبرقی بوش دارید انجام دهید در غیر این صورت به هیچ وجه خودتان این کارها را انجام ندهید.

اموزش تعمیر جاروبرقی

تنظیم نشدن سرعت جاروبرقی
اگر دیدید سرعت جاروبرقی را نمی توانید تنظیم کنید و مدام کم و زیاد می شود، باید به تست و عیب یابی برد جاروبرقی بپردازید. برای این کار ابتدا قطعه ای به نام پتانسیومتر که بر روی برد جاروبرقی قرار دارد را تست کنید. اگر مشکل از این قطعه نبود، باید مقاومت های موجود روی برد و ولتاژ ورودی را چک کنید.
کم شدن مکش جاروبرقی
چنانچه با کاهش مکش جاروبرقی مواجه شدید، اول بررسی کنید که این مشکل به علت پر شدن کیسه جاروبرقی میباشد و یا گرقتگی مسیر جریان هوا. اگر مشکل از این دو قسمت نبود، شروع به عیب یابی و تست در برد جاروبرقی کنید. قطعه ای که دراین برد باعث افزایش قدرت مکش جاروبرقی می شود پتانسیومتر میباشد پس ، کم شدن مکش در جاروبرقی می تواند به علت خراب بودن پتانسیومتر باشد که حتما به تعمیر و یا عوض کردن ان بپردازید.

بیشتر بخوانید :        آموزش قطعات جاروبرقی

ایجاد جرقه در کلید جاروبرقی
امکان دارد با این صحنه بارها مواجه شده باشید، که به محض زدن کلید جاروبرقی، جرقه ای در ان زده می شود. که این اتفاق می تواند به علت خراب بودن قطعه ای به اسم خازن پارازیت گیر بر روی برد جاروبرقی باشد. که اگر شاهد این اتفاق در کلید جاروبرقی شدید باید خازن پارازیت گیر موجود روی برد را تعویض کنید.
کلکتور از تیغه‌های جدا از همکه از جنس مسی تشکیل شده که به صورت استوانه‌ای روی محور روتور قرار دارد و توسط فلنچ نگهدارنده در جای خود محکم شده‌است . در فاصله‌ بین هر کدام ازاین تیغه‌ها صفحه‌های نازکی وجود دارد که از جنس میکاقرار گرفته تا به این وسیله تیغه‌ها بتوانند نسبت به هم عایق شوند. انتهای هر کدام ازاین تیغه‌ها به شکل برجسته و دوشاخه میباشد تا سر و ته کلافها بتواند به راحتی در داخل آنها قرار بگیرد و لحیم شوند. در بعضی از کلکتورها تیغه این دو شاخه برجسته وجود ندارد .معمولاروی سطح کموتاتور را به وسیله ماشین بصورت خیلی صاف استوانه‌ای می‌تراشند که این کار باعث کم شدن اصطحکاک بین سطح کموتاتور و زغال‌ها می‌شود. همچنین عایق بین تیغه‌ها را کمی پایین تر از سطح تیغه قرار می‌دهند تا با زغال‌ها نتوانندبرخورد کنند.

آموزش تعمیر لوازم خانگی فنی حرفه ای

جاروبکها
جاروبکها عناصری میباشند که جریان الکتریکی را دریافت کرده و از شبکه پس از یکسوسازی وارد کلافهای رتور می‌کنند. جاروبک‌ها قطعات کوچکی میباشند که از ترکیب زغال و گرافیت ‌تشکیل شده اند. بین جاروبک‌ها و کموتاتور به هیچ عنوان روغن‌کاری نباید انجام شود . چونکه گرافیت جاروبکها روغن‌کاری سرخود انجام می‌دهند. جاروبکها درون نگهدارنده جاگذاری شده اند و به واسطه فنر روی تیغه‌های کموتاتور فشرده می‌شوند. که ارتباط بین برق ورودی و جاروبکها توسط سیم‌های به‌هم بافته شده‌ مسی انجام میشود.