021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد کولر گازی کنوود

آموزش تعمیرات کولر گازی

برد الکتریکی کولر گازی مثل مغز کولر عمل می‌کند و اگر ایرادی برای این بخش پیش بیاید به کلی کاردستگاه مختل می‌شود و نمی‌‌تواند به درستی کار کند. زیرا برد، کنترل تمام بخش های کولر گازی و وظیفه‌ی دستور دادن به اجزای گوناگون کولر را برعهده میگیرد و اگر معیوب شود دستور و فرمانی نادرست به اجزای دستگاه وارد می‌شود .

حتی امکان دارد موجب سوختن دستگاه شود به طور نمونه همه عملیات‌های خاموش و روشن شدن کولر گازی، فن، کمپرسور، سرمایش و گرمایش، دچار مختل میشود .

آیا امکان تعمیر برد کولر گازی وجود دارد ؟

باید بگوییم که برد کولر گازی قابل تعمیر نمیباشد ولی این کاری میباشد که نیاز به دانش فنی و عملی و تشخیص درست دارد که فقط از یک تکنسین ماهر برمی‌آید. البته تعمیر بعضی از بردها را نمی‌توان در محل انجام داد و نیاز به تعمیر در محیط کارگاهی میباشد . زیرا بعد از تعمیرات باید آزمایشی انجام شود تا از کارکرد آن اطمینان پیدا کنیم .

انواع برد در کولرهای گازی کنوود

در کولرهای گازی دو نوع بردوجود دارد که بسته به نوع کولر، از ان استفاده میشود : برد AC و برد  DC.
بعضی کولرها دارای برد DC میباشند ولی امروزه از بردهای AC در کولرها استفاده میشود، به این علت که مصرف برق کمتر و راندمان بالاتری را دارند .
بردهای AC که نام دیگر انها برد اینورتر میباشد از برق AC استفاده میکنند و قیمت انها از بردهای DC بالاتر میباشد .

  بیشتر بخوانید :    آموزش معرفی قطعات اسپیلت کنوود

علائم خرابی برد  کولر گازی کنوود

  • روشن نشدن کولر
  • خنک نکردن یا کاهش خنک‌کنندگی محیط
  • نمایش خطاهای مربوط به خرابی برد
  • خاموش شدن ناگهانی کولر
  • وجود برق در بدنه‌ی کولردر

خرابی برد یکی از شایع‌ترین خرابی‌های کولر گازی میباشد. که اولین علت مهم در سوختن برد کولرهای گازی کنوود نوسانات برق میباشد .

اموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

به این علت که یرد کولر از مدارهای الکترونیکی ساخته شده‌ است و این قطعات بر روی برد نیاز به مقدار مشخص ومعینی ولتاژ دارند. که به هر دلیلی که این ولتاژ ورودی کم یا زیاد بشود میتواند  موجب آسیب جدی و باعث سوختن آن شود. علت میباشد .

توجه داشته باشید که رعایت نکردن نکات اصولی وایمنی در هنگام  نصب کولر گازی کنوود میتوان دلیل ایجاد این ایرادات بشودو در هنگام استفاده از کولر گازی با اشکالاتی روبرو شوید و ان زمان است که به تعمیر برد کولر گازی نیاز پیدا میکنید پس بهتر است اصول نصب ونگهداری از کولر گازی اسپیلت در کنوود را رعایت کنید .

مراحل انجام تعویض برد کولر گازی کنوود

فرقی ندارد که تعمیر انجام شود یا تعویض  در هر صورت باید پیچ‌های بدنه برد کولر گازی را اول باز کنید وبعد از باز کردن پیچها با یک توری مواجه میشوید که وظیفه آن جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل برد میباشد پس پیچ‌های مربوط به این بخش را هم باز کرده و توری را از جلوی آن بردارید .

  بیشتر بخوانید :    آموزش خرید کولر گازی اسپیلت

در مرحله بعدی سیم‌ها را به درستی بررسی کرده  و چنانچه در ذهنتان نمی‌ماند خوب  است از آن‌ها عکس گرفته تا در زمان نصب برد جدید آن‌ها را به طور صحیح  وصل کنید .

حال سیم‌هایی که برد را به بخش های دیگر کولر گازی متصل کرده است را به وسیله سیم چین ببرید.در این  قسمت از مرحله باید برد را از جای خود یعنی از دستگاه خارج کنید .

شما باید برد جدیدی خریداری کنید  که مناسب برند و مدل کولر گازی شما باشد. برد تازه خریداری شده را که قبلا از سالم بودن آن اطمینان دارید و از محل مطمئنی خریداری کرده اید را باز کنید. وهمانطور که برد معیوب را از جای خود خارج کرده اید باید برد جدید را جایگزین ان کنید. برد نو را در محل مناسب خود قرار داده، وحالا سیم و اتصالات آن را مطابق با عکسی که گرفتید در جای خود قرار بدهید .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

بعد از جایگزینی برد سالم به جای برد معیوب باید در مرحله پایانی توری را روی آن قرار بدهید و ان را با پیچ بسته و بعد بدنه را با پیچ محکم کنید و در جای خود قرار بدهید .

عوض کردن  برد جدید با برد معیوب انجام شد ولی به یاد داشته باشید که انجام این کارفقط  به وسیله افراد متخصص امکان پذیر است زیرا افراد بدون دانش این تعمیرممکن است به دیگر قطعات و یا اتصالات کولر آسیب جدی وارد کنند. پس اگر توانایی این کار را ندارید باید با افراد ماهر  تماس بگیرید .