021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی

آموزشگاه تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی‌های محبوب و کاربردی است که در کوتاه‌ ترین زمان شست و شوی ظروف‌ها را به راحتی انجام می‌دهد . یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین ظرفشویی ، برد این دستگاه می باشد که حکم مغز را در آن اجرا می‌کند . وظیفه برد ماشین ظرفشویی ، فرمان به سایر قطعات ماشین ظرفشویی و کارکرد آنها می باشد .

خرابی تاچ پد ماشین ظرفشویی :

ماشین ظرفشویی‌ ها دارای سیستم کنترل تاچ پد هستند . کنترل ماشین ظرفشویی ، دمای آب ، میزان کافی بودن نمک و … را به شما نشان می‌دهند و در صورت خرابی این کنترل مشکلات و خرابی های دستگاه را به شما نشان نخواهد داد . زمانی که با دست خیس و یا الوده تاچ پد ماشین ظرفشویی را لمس ‌کنید در صورت نفوذ آب به قسمت‌های داخلی ، برد دچار آسیب دیدگی خواهد شد . همچنین اتصالات  برق و استفاده نکردن از محافظ برق یکی از دلایل مهمی است که باعث وارد شدن آسیب به برد کنترل ماشین ظرفشویی میشود .

برد الکترونیکی ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی از کنار هم قرار گرفتن قطعات بسیاری ساخته شده اند . یکی از این قطعات مهم ماشین های ظرفشویی برد الکترونیکی است . این قطعه وظیفه فرستادن فرمان ها و وظایف به سایر قطعات را برعهده دارد . پس اگر برد نتواند عملکرد صحیحی داشته باشد ، کل دستگاه ماشین ظرفشویی مختل می شود .

برد الکترونیکی در صورت خرابی یا در صورت سوختن ، هیچ کدام از قطعات دستگاه به درستی کار نخواهند کرد . پس لازم است که برای عیب یابی و تعمیر این قطعه در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنید تا با خرابی و مشکلات بیشتی مواجه نشوید .

بهترین آموزش تعمیر ظرفشویی
 خرابی پمپ ماشین ظرفشویی :

اگر ماشین ظرفشویی صداهایی از خود ایجاد میکند ممکن است به دلیل وجود مشکل و خرابی در پمپ دستگاه ‌باشد که باعث ایجاد سر و صدا در این دستگاه شود . این پمپ‌ها در کف ماشین ظرفشویی قرار گیری شده اند . وظیفه‌ این پمپ ها پاشیدن آب بر روی ظروف کثیف و وظیفه تخلیه نمودن آب کثیف درون دستگاه را بر عهده دارند . اگر این قطعه دچا خرابی شود و یا جسمی سخت مثل مواد غذایی در آن قرار بگیرد ، درموقع تخلیه آب سروصدای زیادی تولید می‌کند .

المنت ماشین ظرفشویی چیست ؟

المنت وظیفه گرم کردن را در ماشین ظرفشویی بر عهده دارد . یافتن علت خرابی و رفع مشکل المنت قابل اهمیت می باشد . اگر المنت روی موتور قرار گرفته شده باشد در صورت عملکرد ظرفشویی آب گرم میشود . برای قرارگیری المنت در مدار ، از برد استفاده میگردد . در صوت خرابی این قطعه ظرفشویی با مشکلاتی رو به رو میشود که اید مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد .

مسدود شدن فیلتر پمپ ظرفشویی :

برای تخلیه نمودن آب ظرفشویی پمپ تخلیه این وظیفه را بر عهده دارد که در چندین زمان در حال کارکرد آب داخل ظرفشویی را تخلیه میکند ، برای جلوگیری از آسیب دیدگی به پمپ و تمیزی ظرفشویی یک فیلتر قبل از پمپ قرار گیری شده است تا رسوبات و آلودگی های گوناگون قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند . اگر این فیلتر توسط اشیاء بسته شود دیگر پمپ ظرفشویی  قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید .

علائم خرابی موتور ماشین ظرفشویی چیست؟

همانطور که میدانیم وظیفه موتور ظرفشویی رساندن مواد شوینده به ظروف است . هر زمانی که ماشین ظرفشویی در حال عملکرد می باشد و آبی وارد آن نشده باشد یا در حین شستشوی ظروف ، متوقف شود ، یکی از دلایل آن خرابی موتور ظرفشویی می باشد . یکی از دلایلی که موجب می‌شود ورود آب به ماشین ظرفشویی متوقف شود ، آکوا استاپ ماشین ظرفشویی می باشد . خرابی این قطعه و وجود نشتی در شلنگ آب ، آبی وارد ظرفشویی نمیشود .

آموزش تعمیرات انواع لوازم خانگی
علت لرزش ماشین ظرفشویی چیست ؟

یکی از رایج ترین دلایل به وجود‌ آمدن لرزش در ماشین ظرفشویی ، نداشتن تعادل در وزن حجم ظروفی است که در محفظه‌ی این دستگاه وجود دارد . هنگامی که ماشین ظرفشویی بیش از حد پر شود ، وزن بیش از حد ظروف ها منجر به ضربه ‌زدن به بدنه ‌ی آن می‌شود . این ضربه ها در سرعت بالای چرخش درام ، منجر به ضربه‌های ممتد و یکنواختی می‌شود که به صورت لرزش کلی این دستگاه می‌شود . و همچنین باعث سر و صدای ماشین ظرفشویی نیز میشود . همچنین تراز نبودن ظرفشویی یکی دیگر از علت های لرزش و به صدا در آمدن این دستگاه می باشد و همچنین باعث فشار آمدن به قطعات داخلی این دستگاه میشود که باید به تعمیرات تخصصی این دستگاه بپردازید .  برای برطرف نمودن این مشکل باید ظرفشویی را روی سطحی صاف قرار دهید . و اگر مشکل برطرف نشد باید به تعمیرات تخصصی آن بپردازید .