021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر موتور یخچال فریزر اسنوا

اموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

با تعمیر کردن موتور یخچال سوخته  اسنوا میتوانید بدون خرید و جایگزین کردن یخچال جدید با قیمت بالا، دوباره ازاین دستگاه استفاده کنید. امروزه با توجه به روش های سریع تعمیر لوازم خانگی و عیب یابی آنها، نیازی به مصرف انرژی و زمان ندارید. در حقیقت فقط کافی میباشد، این کار را به افراد متخصص در این حرفه کاری بسپارید .

چگونه متوجه سوختن موتور یخچال فریزر خود بشویم ؟

در صورت خرابی موتور به احتمال بالا، قسمت کندانسور یا موتور دستگاه نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا میکند. در ادامه مقاله  به مهمترین مواردی که شما را از تعمیر، موتور سوخته یخچال مطلع میسازد؛ وباید مورد بررسی قرار گیرد، را بیان میکنیم . عوض کردن سوپاپ ورودی یخچال، تراز کردن یخچال، پاکسازی خروجی‌های تخلیه، برطرف کردن انسداد دریچه زین قبل از اقدام برای تعمیر موتور یخچال، وجود گودال کوچیک آب، عدم سرمایش کافی یخچال و فریزر، معایب مربوط به یخ سازی یخچال، سر صدای اضافی و آزار دهنده انواع یخچال میباشد .

علامت های رایج برای تعمیر موتور سوخته

تعمیر موتور سوخته هنگامی انجام می پذیرد، که موتور یخچال از کار افتاده باشد. یا قسمت هایی از یخچال که سرمایش را بر عهده دارند، خراب شده باشند .

  بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیر یخچال فریزر اسنوا 

عرق کردن یخچال

یکی از اولین علامت های خراب شدن موتور، عرق کردن یخچال میباشد. این کار می تواند باعث خراب شدن مواد غذایی و ایجاد کپک در انها بشود که بسیار خطرناک میباشد. چنانچه دائما با تعریق یخچال خود روبرو هستید، خوب است با یک متخصص حرفه ای تماس بگیرید .

قطع شدن اتصالات برق خانه با روشن کردن یخچال

از دیگر علامت های مهم خراب شدن موتور یخچال قطع شدن جریانات برق خانه بر اثر روشن کردن یخچال می باشد. با دیدن این مورد اطمینان خواهید داشت که موتور یخچال خود به طور صحیح کار نمیکند. در این اوضاع باید به فکر تعمیر موتور سوخته یخچال خود باشید. موتور یخچال از اجزای الکتریکی گوناگونی، تشکیل شده است و این قطعات و اجزا، عملکرد های خود را در صورت هرگونه ایراد و اتصال کوتاه، در مسیر های داخلی کمپرسور به شکل صحیح انجام نخواهند داد. واین علت میتواند به دلایل قطع بودن جریانات برق خانه بر اثر ایجاد اتصالات کوتاه به وجود اید. پس چنانچه با روشن کردن یخچال جرقه‌ای در اطراف پریز دیده شود، می توانید اطمینان حاصل کرد که یکی از اجزای داخلی یخچال و موتور آن، دچار سوختگی شده باشد و نیاز به تعمیر دارد .

آموزشگاه تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید

بیش از حد داغ شدن موتور یخچال

با وجود اینکه کار کردن کمپرسور یخچال، باعث زیادشدن دمای دستگاه میشود. ولی باید به این نکته توجه کرد؛ که نباید دمای موتور یخچال، بیش از ۳۰۰ درجه فارنهایت افزایش پیدا کند این علامت یکی از نشانه های، خراب شدن موتور یخچال میباشد و شما برای تعمیر، موتور سوخته یخچال باید آن را به متخصصین  با تجربه، در این زمینه تعمیرات یخچال  فریزر اسنوا بسپارید .

در موارد ی دیده شده که؛ یخچال با وصل کردن دوشاخه یخچال به پریز، جریان برق کار نکرده است. ولی سبب افزایش دمای موتور شده این مورد هم از نشانه های، سوختن موتور یخچال می باشد .

صداهای بلند و عجیب

طبیعی است که یک یخچال تا حدودی صدا و لرزش داردد؛ اما این صداها نباید خیلی بلند و واضح باشند. شنیدن صداهای عجیب، بلند و تق تق مانند از کمپرسور، می تواند ازدیگر علامت های موتور سوخته یخچال اسنوا شما  باشد.چنانچه این صداها به گوش شما خورد، باید درخواست کمک از تعمیرکاران حرفه ای کنید .

روشن و خاموش شدن مداوم یخچال

موتور یخچال ها برای رسیدن به دمای مطلوب، بازده زمانی مشخصی دارند. دربیشتر موارد سوختن موتور یخچال باعث روشن و خاموش شدن مدام یخچال خواهد شد. این علائم نشان دهنده این است که موتور یخچال شما نیمسوز شده است و برای تعمیر موتور سوخته یخچال باید اقدام کنید .

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

افزایش مقاومت داخلی کمپرسور

موتور یخچال یک قطعه الکترونیکی، به حساب می اید و مثل تمام قطعات الکترونیکی، دارای مقاومت داخلی میباشد. نباید این مقاومت داخلی یخچال های معمولی بیشتر از ۶ تا ۸ اهم افزایش یابد. می توانید با کمک یک اهم متر، مقاومت داخلی یخچال را به سهولت اندازه گیری کنید. خوب است بدانید تعمیرکاران خبره در اول کار، رله استارت موتور یخچال را جدا کرده و مقاومت داخلی، کمپرسور را با اهم اندازه گیری می کنند. تا یک برآیند کلی از وضعیت موتور را بتوانند، به دست بیاورند و در صورت لازم موتور را تعمیر کنند .