021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی بوش

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرف شویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که در زمان خرابی یکی از آنها کل ماشین ظرف شویی دچار ایراد میشود. ولی بعضی از قطعات هستند که کار کردن ماشین ظرف شویی به آنها وابسته میباشد و ماشین ظرفشویی نمیتواند بدون آنها کار انجام بدهد. یکی از این قطعات پمپ ماشین ظرفشویی رومیزی بوش میباشد .

دلایل خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی رومیزی بوش بسیار میباشد که در ادامه به برخی از آنها را شرح میدهیم :

یکی از دلایلی که برای بیشتر مدل های ظرفشویی اتفاق می افتد و باعث خرابی پمپ ماشین ظرفشویی میشود، گیرکردن و مسدود شدن شلنگ خروجی پمپ میباشد . پس در قدم  اول برای عیب یابی پمپ ماشین ظرفشویی رومیزی بوش حتما آن را چک کنید .

چنانچه که از ماشین ظرفشویی خود استفاده زیادی میکنید، حتماً موتور ماشین ظرفشویی را چک کنید. امکان دارد که موتور شما دچار ایراد شده باشد .

علت بعدی خرابی کاسه نمد یا پروانه میباشد. در صورت خرابی این قطعه در ماشین ظرفشویی  بوش آب به درون موتور پمپ تخلیه خواهد رفت و آنرا دچار اشکال میکند .

به هیچ عنوان  نباید از رسوباتی که در پمپ رسوب میکنند غافل شوید!  چون آنها باعث گرفته و مسدود شدن پمپ شده و عملکرد آنرا مختل میسازند .

از عوامل دیگر که باعث خرابی پمپ ماشین ظرفشویی رومیزی شما میشود گرفتگی در فیلتر کف ماشین ظروفشویی میباشد .

 بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

 تست سالم بودن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی رومیزی بوش :

حالا که با علت های خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی رومیزی آشنا شدید، وقت آن شده که با روش های عیب یابی این مشکل هم آشنا شوید برای این کار باید طبق مطالب زیر تمام مراحل را طی کرده تا به مشکل برنخورید .

توجه داشته باشید که پمپ تخلیه با استفاده از یک پروانه، آب را از طریق شلنگ از ماشین ظرفشویی خارج می کند. چنانچه موتور پمپ تخلیه کار نکند، آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمیشود .

برای انکه متوجه شوید که آیا پمپ تخلیه ایراد دارد  یا خیر موتور پمپ را به طور مستمر با استفاده از یک مولتی متر بررسی کنید .

اگر موتورپمپ تداوم عملکرد ندارد یا اگر برق دریافت میکند اما روشن نمی شود، باید پمپ تخلیه را تعویض نمایید .

اموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

همینطور برای انکه از کیفیت کار خود مطمئن باشید بهتر است که کار های زیر را هم تست کنید :

بررسی کنید که ایراد تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی ربطی به گرفتگی در فیلتر کف ماشین ظرف شویی یا پروانه پمپ تخلیه ندارد.

همینطور فراموش نکنید که شلنگ خروجی فاضلاب را بررسی کرده  چراکه در صورت گرفتگی آن به مشکل بر خواهید خورد.

به عنوان نکته آخر بررسی خود فاضلاب را فراموش نکنید تا مطمئن شوید فاضلاب دچار گرفتگی نشده باشد .

تعمیر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

در ماشین های ظرفشویی رومیزی بوش از سیستم های پروانه ای استفاده شده که این دو پروانه در بالا و پایین ماشین قرار گرفته اند، باله ی بالا باله ی شستشو و باله ی پایین باله ی تخلیه میباشد .

 بیشتر بخوانید :      آموزش آشنایی با ماشین ظرفشویی بوش

پروانه ها در ظرفشویی به شکل بادبزنی طراحی شده و باعث می شود که آب به شکل بارانی باشد، این پروانه های وظیفه ای برای تخلیه ی آب ندارند؛ مشکل اصلی که می تواند برای این پروانه ها به وجود بیاید این میباشد که مواد غذایی باقی مانده و مواد شوینده در آن گیر کرده  و باعثب کاهش فشار آب می شوند. به جز پروانه ها پمپ تخلیه از واشر و یک عدد حلقه ی O شکل تشکیل شده است و باید پس از گذشت مدت زمانی تعویض شوند . اگر می خواهید بدانید که در چه مواقع باید پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش  خود را تعمیر یا تعویض کنید، باید به علائم و نشانه های خرابی این قطعه توجه کنید .

آموزش تعمیرت ماشین ظرفشویی

مانند وشن نشدن ماشین ظرفشویی  بوش اولین نشانه از کار افتادن پمپ تخلیه میباشد که اگر به آن توجه کنید، می توانید با اقدام به موقع، از آسیب دیدگی بخشهای دیگر  و قطعات دستگاه جلوگیری کنید پس در این شرایط نیاز به عیب یابی دقیق و اصولی ما در هنگام  کار و به صورت ناگهانی متوقف شود. در این صورت باید بدانید که به احتمال بالا پمپ تخلیه دستگاه دچار ایراد شده و نیاز به عوض کردن  دارد. ولی  مهم ترین علامت خرابی این قطعه، تخلیه نشدن آب میباشد . یعنی فرایند شستشو تمام شده اما ماشین ظرفشویی شما آب را تخلیه نمی کند .