021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر کامپیوتر گرین

آموزش تخصصی تعمیرات کامپیوتر

کامپیوتر ها از دستگاه های الکترونیکی بسیار رایج و پر استفاده در بین مردم هستند . از این کامپیوترها در بسیاری از محل های اداری ، منازل و.. استفاده می نمایند . کامپیوترها در صورت استفاده نادرست و طولانی مدت دچار خرابی و مشکلاتی نیز میشوند که نیاز به بررسی و تعمیرات پیدا میکنند . ویروس های کامپیوتر یک اتفاق و مشکل بد برای سیستم ها هستند . ویروس ها بدون اطلاع وارد سیستم افراد می شوند و سیستم آن ها را با مشکلات بسیاری رو به رو میکنند .

دلایل خرابی شدن هارد دیسک :

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب خراب شدن هارد میشود شامل : خرابی برد که در اثر نوسان شدید برق باعث آسیب دیدگی به برد هارد دیسک میشود همچنین نوسان برق که باعث خرابی هد یا سوختن هارد میشود ، خرابی هد که ظریف‌ ترین عضو هارد است که با کوچک ترین مشکلی دچار خراب میشود . با کوچک‌ ترین ضربه‌ به هارد ممکنه باعث بدسکتور یا اوت شدن هد شود ، استفاده نادرست از هارد و خراب کردن آن و همچنین گرمای بیش از حد باعث به وجود آمدن این مشکل میشود .

بیشتر بخوانید :    قرارداد فوروارد چیست ؟

جریان کشیدگی :

یکی از دلایل اصلی خرابی مادربرد جریان کشیدگی هست . ساختار و طراحی مادربرد طوری است که اجزای مختلفی به آن وصل هستند . اگر چند بخش مختلف روی مادربرد تعبیه شده باشد که هر کدام از آنها ، توانی را ارائه میدهند .  این مورد باعث میشود جریان بیشتری از مین برد کشیده شود و در نتیجه ، مادربرد دچار جریان زدگی شود . وقتی از فن، حافظه های جانبی یا کارت های غیر مجاز و بی کیفیت توی لپ تاپ یا کامپیوترتان استفاده می کنید ، ممکنه است مشکلی به وجود آید .

آموزش تخصصی تعمیرات کامپیوتر

آموزش تخصصی تعمیرات کامپیوتر

تعمیر و تعویض چیپ های روی مادربرد :

از اصلی ترین قطعات جای گذاری شده روی مادربرد می توان به چیپ اشاره نمود . در مادربرد های جدید تنها یک چیپ به عنوان چیپ واحد روی آن نصب شده است و تمامی ارتباط ها را کنترل میکند . مادربرد هایی که قدیمی هستند به جای یک واحد دو پل جنوبی و شمالی روی مادربرد جای گذاری شده اند که هر یک کنترل های جداگانه ای را بر عهده دارند . خرابی های ناشی از چیپ روی مادربرد با نشان دادن علائمی مانند عدم نمایش تصویر یا خاموش شدن سیستم نمایان می شود . که باید مادربرد بررسی شود و اگر امکان تعمیر و ترمیم چیپ وجود داشته باشد ، با پروسه ای به نام ریبال کردن این کار را انجام می دهند .

بیشتر  بخوانید :    معاملات CFD چیست ؟

خرابی پاور کامپیوتر :

علاوه بر نوسان ولتاژ که می‌تواند بر اثر مشکلاتی از جمله شبکه‌ی برق شهری ایجاد شود ، جریان‌های بالا نیز می‌تواند به دلیل انرژی ناگهانی از برق شهری باشد . این جریان‌های بالا یا همان جریان‌های هجومی در منابع تغذیه‌ی سیستم ، دلیل اصلی به وجود آمدن آن‌ها ، وجود خازن در مدار می باشد .

ولتاژ بالا و جریان غیر معمولی می‌تواند باعث ایجاد مشکل در پاور کامپیوتر و خرابی بسیاری از قطعات مختلف از جمله فیوزها ، پل‌های یک ‌سوساز ، دیودها و… شوند . همچنین اگر پاور MOV  برای محافظت در مقابل ولتاژ ناپایدار و ترمیستور برای محافظت در مقابل جریان های بالا مجهز باشد ، باز هم ممکن است دچار مشکلاتی از جمله جهش جریان یا ولتاژ بیش از اندازه باشد . این شرایط ممکن است به دلیل خرابی منبع تغذیه شده که باید آن را بررسی نماییم .

علت خرابی های کامپیوتر چیست ؟

اگر در موقع انجام بازی‌های ویدیویی موس عملکرد درستی ندارد ، می‌تواند به خاطر نداشتن رم یا حافظه کافی باشد . این مشکل می‌تواند باعث اختلال در عملکرد موس منجر شود . اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای به این مسئله بپردازیم ، مشکل از کارت گرافیک ضعیف که موجب ایجاد پرش و مشکلاتی در اجرای بازی‌ها می‌شود . در اخر موس به جای این‌ که روان کار کند و روی نمایشگر حرکت کند ، این‌طرف و آن طرف می‌پرد . از جمله عوامل دیگری که ممکن است اعث خرابی موس شود  ویروسی بودن فایل‌ها و نرم افزارها و خراب بودن مادر بورد است که باید مورد بررسی قرار بگیرد .