021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر کولر گازی زانتی

اموزش تعمیر کولر گازی

کولر گازی زانتی از محصولات با کیفیت ساخت کشور چین می باشد که در ظرفیت های مختلف 9000 الی 60000 بی تی تولید می شود . کولر گازی های زانتی در مدل ایستاده دارای ظرفیت بالایی برای محیط های بزرگ با متراژ بالا می باشند. مدل های دیواری نیز گزینه مناسبی برای فضاهای مسکونی و اداری می باشند .

ویژگی های کولر گازی

از مهمترین این ویژگی ها می توان به طراحی زیبا، داشتن ظرفیت های متفاوت، راندمان بالا، مصرف انرژی کم، دارای عملکرد سرد و گرم، قابلیت Auto restart و قدرت سرمایشی بالا اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی آنها بپردازیم .

استفاده از گاز A410a

کمپرسور کولر گازی زانتی از گاز A410aاین گاز قابل تایید سازمان محیط زیست است و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی رساند. به همین دلیل بسیاری از هواداران محیط زیست از انتخاب و کولر زانتی حمایت می کنند. R410 دارای نقطه جوش .

مجهز به فناوری توربو

کولر گازی zaneti مجهز به فناوری توربو است. در این حالت کولر در چندین دقیقه اول پس از استارات، با حداکثر توان و انرژی خود کار می کند تا هوای محیط به سرعت به دمای مطلوب برسد .

دارای رادیاتوری

یکی از مهمترین عواملی در طول مدت زمان استفاده از کولر گازی حائز اهمیت است، عدم ایجاد نشتی در کولر گازی به دلیل کارکرد طولانی مدت مثلاً در طی چندین سال است. کولر گازی زانتی چون از رادیات های طلایی برخوردار است عمر مفیدی دارند و در برابر خوردگی، رطوبت و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند .

قدرت سرمایش بالا

از عوامل مهمی که از یک کولر گازی انتظار می رود، قدرت سرمایش آن در فصل تابستان است. کولر گازی زانتی این امکان را فراهم می کند تا در فصل گرما و تغییرات دمای آب و هوایی منطقه، دمای محیط همواره ثابت، مطبوع و مطلوب باشد .

دارای تکنولوژی

قابلیت اتو ری استارت این امکان را فراهم می کند، تا در زمان قطع و وصل برق، کولر گازی با همان تنظیمات قبلی دوباره شروع به فعالیت کند .

پرتاب باد چهار جهته

کولر گازی زانتی طوری طراحی شده است که هوا را به چهار طرف انتقال می دهد. و تمامی محیط را در یک دما نگه می دارد. در این صورت اگر در اتاق را باز بگذارید باد خنک فضای اتاق های مجاور و راهرو ها را نیز خنک می نماید .

آموزش تعمیرات کولر گازی

مزایای کولر های گازی زانتی

قیمت مناسب : ممکن است کولرهای گازی زانتی به دلیل تولید تقلبی و استفاده از مواد ارزان تر، قیمتی کمتر نسبت به محصولات اصلی داشته باشند .

دسترسی آسان : به دلیل عرضه و فروش گسترده ‌تر در بازار، ممکن است این کولرها به صورت آسان ‌تر در دسترس مشتریان قرار گیرند .

معایب کولر های گازی زانتی

  • کیفیت پایین
  • عمر محدود
  • عدم ارائه خدمات پس از فروش
  • عدم تعمیر قابل اطمینان
  • اثرات محیطی

  بیشتر بخوانید :   آموزش خرید کولر گازی اسپیلت

مشکلات کولر گازی زانتی :

  • مشکل باد گرم زدن کولرگازی زانتی
  • مشکل ایجاد سر و صدای زیاد کولرگازی زانتی
  • خرابی درب کولر گازی
  • کم شدن گاز کولر گازی
  • مسدود شدن فیلتر های کولر گازی زانتی
  • افت فشار گاز کولر گازی
  • خرابی کندانسور کولر گازی زانتی
آموزشگاه تعمیر کولر گازی

معرفی قطعات کولر گازی زانتی :

کمپرسور
کمپرسور از مهم ترین اجزای کولر گازی می باشد. این قطعه مانند قلب کار کرده و وظیفه اکسیژن رسانی به دیگر قسمت. کمپرسور گاز را فشرده کرده و باعث کاهش دما شده و در نتیجه سبب خنک شدن هوای محیط است .

رله استارت
کمپرسورهای کولر گازی جهت شروع به کار احتیاج به یک راه انداز و یا هان رله دارند. رله استارت باعث بهتر کار کردن کمپرسور می شود .

کندانسور کولر گازی
کندانسور یک قطعه کمکی برای کمپرسور بوده و هوای گرم داخل را به بیرون هدایت می کند. این قطعه از جنس مس یا فولاد بوده و قادر به تحمل ضربات شدید و فشارهای بالا می باشد .

برد الکترونیکی
برد الکترونیکی کولر گازی حکم مغز دستگاه را داشته و کنترل قسمت های دستگاه بر عهده این قطعه می باشد .

اواپراتور
این قطعه مجموعه ای از صفحات آلومینیومی مشبک لوله های مسی است که در داخل دستگاه واقع شده و محل دفع هوای گرم و خنک سازی هوا می باشد .

گاز مبرد
گاز مبرد با گرفتن هوای گرم اطراف در قسمت اوپراتور دستگاه از حالت مایع به گاز تبدیل شده و در قسمت کندانسور با پس دادن گرما دوباره تبدیل به حالت مایع می شود .