021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش جلوگیری از سوختن ماکروفر

اموزش صفر تا صد تعمیرات ماکروفر

برای پخت و پزچندین مزیت را می توان برای مایکروفر نام برد. از جمله کاهش زمان پخت، امکان یخ زدایی مواد غذایی منجمد، خشک کردن و استریل کردن مواد غذایی و…..کم شدن  زمان حرارت دادن به غذا .با این روش معمولاً حدود یک چهارم زمان مورد استفاده  نیاز برای گرم کردن با روش های مرسوم میباشد کم شدن زمان حرارت دادن، طعم و بافت غذا را حفظ کرده و آن را تازه نگه می دارد .

همچنین مواد مغذی را که امکان دارد در اثر حرارت زیاد اجاق گاز از بین برود حفظ خواهد کرد .

حال سوال این است چه علتهایی سبب سوختن قطعات ماکروفر میشود که شما دوست داران این حرفه میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران از این کلاسها بهره مند شوید.

ماکروفر دستگاه بسیار حساسی میباشد که بر اثر علت های مختلفی خراب شده شود و نیازمند تعمیر میباشد. متاسفانه دلایل مختلفی وجود دارد که باعث سوختن خازن، دیود، لامپ و …. می شود. وکارایی خود را از دست میدهند. در این مقاله به بررسی کلیه علت هایی که باعث سوختن قطعات ماکروفر می شود، خواهیم پرداخت .

همانطور که می دانید که سوختن فیوز در خیلی از موارد به علت نواسانات شدید در جریان برق اتفاق می افتد. پس با توجه به این قضیه بهتر است چنانچه فیوز خراب شده باشد ، به بررسی دیود، خازن و … بپردازید و ایراد آن را برطرف کنید.

 بیشتر بخوانید :     آموزش قطعات ماکروفر دوو

هنگام سوختن فیوز ماکروفر چه اقداماتی انجام دهیم :

برای بررسی دقیق علت سوختن فیوزدر مایکروفر در قدم اول لازم میباشد کارکرد هریک از قطعات گفته شده را به دقت مورد بررسی قرار بدهید  و انها راتست کرده تا مشکل دستگاه مشخص شود.

اول حتما دستگاه مایکروفر را با رعایت کلیه نکات ایمنی از برق جدا کنید وبعد اقدام به باز کردن آن نمایید.

در بیشتر موارد نیازمنداین است تا دیود قدیمی را عوض کرده و دیود جدیدی راجایگزین آن کنید. خوب است این کار را به تعمیرکاران این حرفه که دارای تخصص در این زمینه میباشند بسپارید.

از آنجایی که میدانیم خازن وطیفه ذخیره جریان برق را بر عهده میگیرد، امکان دارد هنگامی  که اقدام به تعمیر ولتاژ آن می کنید، به صورت کامل خالی نشده باشد و دچار برق گرفتگی شوید. پس در نتیجه بهتر میباشد از تعمیرکاران با تجربه کمک بگیرید.

معیوب شدن خازن یکی از رایج‌ ترین اشکالات مایکروویو می باشد. اگر در زمان کار کردن مایکروویو متوجه صدای نویز شدید، احتمال میرود به علت خازن خراب باشد که خازن خراب باعث صدمه به مایکروویو خواهد شد .

آموزش تعمیر ماکروفر

چنانچه  که دلیل سوختن فیوز ماکروفر مربوط به خازن و دیود نباشد، می توان دلیل این ایراد دستگاه را به خرابی مگنترون ارتباط داد که برای رفع این اشکال باید دستگاه را به تعمیرگاه های مجاز و تخصصی بسپارید.

علت سوختن دیود در ماکروفر

دیود یکی از اجزای اصلی فیوز ماکروفر میباشد که وظیفه اصلی آن تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ ماکروفر میباشد. زمانی دیود در ماکروفر خراب خواهد شد،که  فیوز ماکروفر نیز کارایی خود را از دست داده باشد با کمک دیود برق ac به برق dc تبدیل خواهد شد

از نشانه های سوختن دیود چه میباشد ؟

گرم نکردن ماکروفر ، خاموش شدن ناگهانی ماکروفراز علتهایی میباشند که باعث سوختن دیود در ماکروفر می شوند.

 بیشتر بخوانید :     آموزش طرز استفاده ماکروفر دوو

دلایل سوختن مگنترون در دستگاه مایکروفر :

  • خرابی میکروسوییچ
  • آسیب دیدن دیود
  • آسیب دیدن خازن
  • اتصال کوتاه ترانس

در این بخش میپردازیم به اتصال کوتاه ترانس که یکی از علت های سوختن فیوز درماکروفرمیباشد .

به طور کلی وجود اتصال کوتاه در ترانس و سیم کشی دستگاه یکی از علت های سوختن فیوز درمایکروفرمی باشد. ترانس مایکروفر قطعه ای میباشدکه معمولا در قسمت پشت صفحه‌ گریل طراح ی وقرار دارد. شما می ‌توانید برای قطع کردن ترانس، سیمی که این قطعه را به حفره‌ فیوز حرارتی و سایر سیم کشی ‌ها اتصال میدهد را، بکشید .

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

اگر بتوانید یک چرخه مناسب را انتخاب کرده و آن را بدون بریدن دوباره فیوز راه بیندازید، امکان دارد اتصال کوتاه درون خود ژنراتور باشد.

در برخی  مواقع هم اتصال کوتاهی وجود نداشته و فیوز مایکروفر بدون هیچ علت خاصی خراب ‌می شود. که ، تعویض فیوز این مشکل را حل خواهد کرد.

چنانچه  فیوز مجددا بپرد، اشکال اتصال کوتاه در برد ماکروفرمیباشد و در صورتی که فیوز کل خانه با استفاده از مایکروفر ‌بپرد، ایراد می‌تواند از آمپر زیاد برق باشد. از برق کشیدن بعضی از وسایل برقی می تواند به حل این مشکل کمک کند.