021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش حرفه ای تعمیر کولر گازی

اموزش رایگان تعمیرات کولر گازی

کولر گازی از جمله وسایل بسیار مهم و البته کاربردی می باشند که نمی‌توان اهمیت آن را به هیچ عنوان نادیده گرفت . اما ممکن است شما را با مشکلات مهمی مواجه کند . که در این شرایط آموزش حرفه ای تعمیر کولر گازی بسیار حائز اهمیت می باشد . کولر گازی ها به دلیل اینکه امروزه در بسیاری از محل کارها و منازل به کار میرود ، افراد به سرویس و تعمیرات آنها بسیار توجه میکنند . 

نشانه‌ های خرابی فن کولر گازی چیست؟

خرابی فن در کولرهای گازی می‌تواند به دلایل مختلفی نیز باشد . دلایل ایجاد این مشکل میتواند خاموش شدن ناگهانی کولرگازی ، شنیدن صدای غیرطبیعی از فن دستگاه کولر گازی ، عدم سرمادهی و اختلال در پرتاب باد کولر گازی ، گرم شدن بیش از حد یونیت بیرونی کولرگازی ، ارور روی صفحه کولر گازی از دلایل خرابی فن کولر گازی نیز می باشد .

افزایش مصرف برق بی‌ دلیل کولرگازی :

خازن کولر گازی یکی از مهم ترین قطعات در کولر گازی است که به دلایل گوناگونی دچار خرابی میشود و نیاز به تعویض دارد . خراب شدن خازن کولر گازی مشکلات بسیاری را به همراه می آورد بنابراین باید در صورت خرابی هر چه سریعتر تعویض شود.

قطعه خازن ضمن قرار گرفتن در مدار، زمینه مناسب برای نگهداری و ذخیره انرژی الکتریکی را فراهم میکند . این مراحل در نتیجه به راه اندازی و عملکرد فن و کمپرسور کولر گازی ختم میشود . همچنین توان مورد نیاز برای روشن کردن موتور کولر گازی از طریق خازن تامین می شود .  

اموزش عیب یابی کولر گازی

به همین دلیل در صورت خرابی در این قطعه، توان الکتریکی مورد نیاز برای کارکرد کمپرسور تامین نمی گردد. راهکار: به منظور رفع این مشکل در ابتدا می بایست از خرابی و معیوب بودن خازن دستگاه اطمینان حاصل نمود. در صورت مطمئن شدن از خرابی خازن، با تعویض این قطعه مشکل ایجاد شده به احتمال زیاد برطرف می گردد.

خنک نکردن کولر گازی :

یکی از مواردی که باعث می‌شود کولر گازی باد گرم بزند و یا خوب خنک نکند میتواند به دلیل عدم تهویه مناسب هوای کندانسور باشد . اگر باد گرم تولید شده توسط موتور به درستی تخلیه نگردد مقدار سرمایش دستگاه کاهش می یابد و در بعضی از مواقع امکان از کار افتادن کمپرسور دستگاه نیز وجود دارد . همچنین  اگر در مواردی که فن یونیت خارجی نیز دچار خرابی میشود ، کندانسور خاصیت خود را ازدست میدهد و نمی‌تواند گاز دستگاه را به دمای استاندارد برساند در نتیجه کمپرسور کولر اورلود کرده و از مدار خارج می‌شود .

محل قرارگیری یونیت بیرونی باید طوری باشد که هوای تولید شده توسط کندانسور به درستی تخلیه شود. همچنین رادیات‌های یونیت بیرونی اگر دچار کثیف شده باشند نیز امکان بروز چنین مشکلی وجود دارد. جهت رفع این مشکل بهتر است رادیات‌های کندانسور با آب تمیز شسته شود.

آموزش تعمیر فن کولر گازی :

عدم کارکرد فن کولر گازی یکی از مشکلات رایج است که می‌تواند به دلیل خرابی موتور فن یا مشکلات در اتصالات برق ایجاد شود. فن نقش مهمی در توزیع هوای خنک در اتاق دارد و کار نکردن آن می‌تواند به کاهش کارایی کولر منجر شود.

آموزش تعمیرات کولر گازی با مدرک

برای رفع این مشکل ، ابتدا باید موتور فن را بررسی کنید. اگر موتور دچار خرابی شده باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین، اتصالات برق را بررسی کرده و از عدم وجود قطعی یا آسیب در آن‌ها مطمئن شوید. اگر موتور فن سالم باشد و اتصالات برق نیز سالم باشند، ممکن است مشکل از برد کنترل باشد. در این صورت، بهتر است به تعمیرات تخصصی آن بپردازید .

یخ زدگی کولر گازی :

در برخی موارد وجود یخ زدگی در کولر گازی یا برفک در آن می تواند علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی باشد . علت وجود یخ یا برفک هم این است که ماده خنک کننده کم شده و باعث بروز یخ زدگی و برفک می‌شود . اگر این مورد اتفاق بیفتد، کارکرد کلی کولر گازی دچار اختلال می‌شود و کمپرسور هم به طور ناگهانی خاموش می‌شود .