021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش خرید بهترین کولر گازی

آموزشگاه تعمیرات کولر گازی مهیاد برزین

در گذشته سیستم های سرمایشی در بیشتر خانه ها و محل های کار به کولرهای آبی و پنکه ختم می شد . با افرایش گرمای هوا در سالهای اخیر و همینطور تابستانی گرم تر ، این وسایل سرمایشی دیگر پاسخگوی نیاز افراد نمیباشند . به مرور زمان کولرهایی با فناوری جدیدی وارد بازار شدند که با نام کولر های گازی یا اسپلیت شناخته شده اند .

با ورود این کولرها به بازار ، بخش بزرگی از مشکلات گرمای آب و هوا در مناطق گرم و شرجی مانند جنوب کشور و شمال برطرف شده  در این بخش به بهترین کولر گازی میپردازیم :

کدام نوع کولر گازی برای خرید مناسب میباشد ؟

چنانچه قصد خرید کولر گازی رادارید ولی در تصمیم گیری و انتخاب کولرمناسب نمیتوانید تصمیم بگیرید  بهتر میباشد اول با انواع کولرهای گازیموجود در بازار آشنا بشوید . به طور کلی سه مدل محبوب در انواع معرفی شده کولرهای گازی به چشم می خورد :

  • کولر گازی پنجره ای
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی اسپلیت

 بیشتر بخوانید :     دلیل پریدن فیوز کولر گازی

حال  سوال این است که بهترین برندهای کولر های اسپلیت کدام اند ؟

اگر کمی به فروشگاههای لوازم خانگی و سرمایشی و گرمایشی سر بزنید ،متوجه  تعدد برند و نام های آشنا و غیرآشنا خواهید شد. از میان برندهای تولیدکننده کولرهای گازی که موفق کار کرده اند می توان به موارد زیر را نام برد :

سامسونگ – ال جی – جنرال –  میدیا یا مادیا – هایسنس – دایکین – جی پلاس

در انتخاب ظرفیت کولر گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

  • نوع محیط
  • نوع کاربری
  • میزان نورگیر بودن فضا
  • میزان رفت و آمد
  • تجهیزات گرمازای موجود در محیط
اموزش تعمیر کولر گازی

در این بخش به چند روش رایج در استفاده از کولرهای گازی میپردازیم :

استفاده نامناسب از کولر گازی

بسیاری از کاربران سعی براین دارند از کولرهای گازی بزرگ که ظرفیت‌های بالایی دارند برای خنک کردن ساختمان استفاده کنند، اما باید بدانید، استفاده از بزرگترین‌ها همیشه بهترین راه نمیباشد. این عمل باعث هدر رفتن انرژی خواهد شد دمای محیط را نامناسب کرده و فشار غیرضروری به کولرگازی وارد می‌کند. از سوی دیگر اگر کولر گازی کوچک و با ظرفیت کم را انتخاب کنید، انرژی کافی برای خنک کردن تمام خانه و ساختمان وجود نخواهد داشت .

همینطور در انتخاب نوع کولر گازی دقت لازم را داشته باشید. امروزه، کولرهای گازی متنوعی در بازار وجود دارند و کولر گازی اسپلیت یا دو تیکه برای خانه‌ها، برای استفاده مناسب تر میباشند و کولرهای گازی ایستاده برای ساختمان‌هایی که مساحت بالاتری دارندمورد استفاده است . کولر گازی پرتابل بیشتر در ظرفیت‌های پایین ساخته می‌شوند و برای واحدهای کوچک مورد استفاده قرار میباشد. انواع پنجره‌ای هم در بازار وجود دارد، اما به دلیل آنکه فاقد ریموت هستند و یا امکان تبدیل به حالت گرمایشی را ندارند، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند .

 بیشتر بخوانید :    آموزش عملکرد فن کولر گازی

نصب نادرست کولر گازی :

نصب کردن کولر گازی در جای مناسب اهمیت بالایی دارد .

پنل خارجی و داخلی که به ترموستات هم معروف میباشد، در میزان کارآمدی کولرگازی، مصرف بهینه انرژی و هزینه برق ساختمان تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه  برای عملکرد بهینه، بسیار مهم میباشد که پنل خارجی را در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار ندهید. همینطور باید فاصله پنل داخلی از سقف رعایت شود و با فاصله دورتر از وسایل گرمایشی مثل لامپ‌ها، تلویزیون، استریو و موارد دیگر قرار بگیرد.

سرویس و تنظیم سالانه

هیچ فردی مایل نمیباشد، هزینه اضافی برای تعمیر و یا نصب مجدد کولر گازی خود بپردازد و برای جلوگیری از هزینه ها، بهترین روش جدی گرفتن تنظیمات سالانه و سرویس کولرگازی میباشد. در سرویس سالانه، سرویسکار کولر گازی باید سیم ‌پیچی‌ها و بخش فنی، لوله‌ای که به پنل داخلی وصل می‌شود و باقی موارد دیگر را چک کرده تا جلوی خرابی‌های بزرگ گرفته شود .

آموزش تعمیرات کولر گازی

تعویض فیلتر هوا

عوض کردن و تمیز نمودن فیلتر هوا کار آسانی میباشد، در حالی که امکان دارد فکر کنید اینکار چندان مهم نیست. ولی بی‌توجهی به عوض کردن فیلتر کولر گازی امکان دارد عملکرد آن را کم کرده و در عین حال جریان هوای خنک ضعیفی در خانه تولید کند. علاوه بر آن، تعویض و تمیز کردن فیلتر هوا، استفاده از انرژی را بهینه و طول عمر دستگاه را طولانی‌تر خواهد کرد و هزینه انرژی و برق را نیز کاهش می‌دهد. به ویژه در مناطقی که هوای آلوده دارد، سعی کنید فیلترهای هوا را حداقل هر دو ماه یکبار تعویض کنید.