021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش خرید کولر گازی اسپیلت

آموزش صفر تا صد تعیمر کولر گازی

وجود کولر گازی در محل زندگی ویا محل کار همه ما سبب آسایش میباشد، فکر کنید که در گرمای سوزان تابستان وقتی به خانه میرسید، و کولر گازی را روشن میکنید وخنکی ان را احساس میکنید ، یا حتی اگر در سرمای شدید زمستان زمانی که به محل کار خود میرسید به راحتی میتوانید از بخاری کولر گازی خود استفاده کرده و یک گرمای دلچسب را تجربه کنید .

انواع کولر گازی

کولر گازی انواع گوناگونی دارد که هر کدام برای محیط های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد .

 انواع کولر گازی شامل کولر گازی های اسپلیت دیواری، کولر گازی های ایستاده، کولر گازی های پنجره ای و کولر گازی های پرتابل که مدل دیواری ان بیشترین فروش و استفاده در میان مردم را دارد .

کولر اسپلیت از جمله سیستم‌های سرمایشی کارامد و پرطرفدار میباشد که تشکیل شده از یک بخارکننده که و وظیفه ان دریافت و جذب گرما میباشد. این نوع از سیستم‌های سرمایشی که در بازار کولر اسپلیت وجود دارد مجهز به یک نوع کمپرسور میباشد که موجب افزایش دمای بخار ماده سرمازا می‌شود. بیشتر از ان، در ساختار این دستگاه  یک کندانسور و یک دمنده هم طراحی شده است. این نوع از کولرهای گازی از جمله سیستم‌های خنک‌کننده خیلی قوی به شمار می ایند که می‌توانند با توجه به ساختار خود در زمان کوتاهی هوای مطبوعی را در محیط به وجود بیاورند .

چنانچه قصد مقایسه کولرهای اسپلیت و آبی را با یکدیگر داشته باشیم، باید گفت که کولرهای آبی به نسبت کولرهای اسپلیت ساختار ساده‌ تری دارند و عملکرداصلی  آن‌ها بر حسب آب مصرفی میباشد. همچنین، این دو محصولات از بابت مصرف انرژی و نوع طراحی هم با یکدیگر فرق هایی دارند .

نکات  مهم وصلی که درخرید کولر اسپلیت باید به ان توجه کرد را در این قسمت برای شما شرح میدهیم :

توجه به ابعاد و متراژ مورد نظر

از جمله اصلی‌ترین مواردی که باید رعایت کنیم، دقت در ابعاد و متراژ مورد نظر میباشد. هرچقدر متراژ و ابعاد محل کار وخانه شما بزرگ‌تر باشد، به همان نسبت لازم میباشد که کولر قدرتمندتری را انتخاب کنید .

ظرفیت سرمایش

ظرفیت سرمایش به این معنا میباشد که دستگاه سرمایشی خریداری شده از بازار کولر اسپلیت تا چه مقدار توانایی این را دارد که از محیط گرما را دریافت کند و دمای گرم یک اتاق را کم کند .

آموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

برچسب انرژي

از نکته های مهم که لازم به رعایت میباشد، بررسی برچسب انرژی کولر خریداری شده میباشد. همچنین ، تک فاز یا سه فاز بودن این کولر ها می‌تواند در کم مصرف کردن  برق و هزینه‌ها تاثیر داشته باشد .

پنل کولر

برای این که بتوانید یک سیستم سرمایشی مطلوب با ظاهری خوب و مناسب خریداری کنید، نیاز میباشد که به پنل کولر مورد نظر توجه داشته باشید .

کمپرسور به کار رفته در کولر

در قسمت خارجی انواع کولرهای گازی، کمپرسورهای مختلفی مانند کمپرسور پیستونی، روتاری و اسکرول استفاده شده است . کمپرسورهای پیستونی از پیستونی که داخل سیلندر طراحی شده به منظور فشرده‌ سازی گاز مبرد بهره مند میباشند و اکثرا سر و صدای زیادی تولید می‌کنند. در کمپرسورهای اسکرول حرکت حلزونی شکل نام برده در بازار کولر گازی اسپلیت بهترین عملکرد را دارد .

کولر اسپلیت دارای اینورتر یا معمولی

کولرهایی که مجهز به اینورتر هستند در مقایسه با کولرهای معمولی نرخ بالا ‌تری دارند، ولی به علت ساختاری که دارند می‌توانند در کاهش هزینه‌های برق موثر باشند. همینطور کولرهای اسپلیت که مجهز به اینورتر میباشند توانایی حفظ تعادل دمای محیط را خواهند داشت و سرعت خنک سازی آن‌ها به نسبت مدل‌های معمولی بیش‌تر میباشدشایان ذکر است که این مدل از کولرها در زمان کارکردن صدای کم‌تری تولید میکنند .

فیلتر هوا

تهویه‌ی مطبوع مناسب باید فیلتر هوای باکیفیتی راهم داشته باشد تا قادر به انجام پاک کردن گردوغبار و گرده و دیگر مواد حساسیت‌زا از هوا باشد .

آموزش تعمیرات کولر گازی

خوب است  بدانید که بعضی از مدل‌ها شامل  فیلترهایی هستند که می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را جذب خود کرده و هوای پاکیزه و سالمی را برای تنفس در‌اختیار شما قرار بدهند .

عملکرد بی‌صدا

در زمان خنک‌کنندگی معمولا کولر گازیها به نسبت کولر آبی صدای کمتری تولید می‌کند؛ ولی در‌این‌ میان محصولاتی وجود دارند که تقریباً‌ بدون صدا عمل می‌کنند. چنانچه دستگاه خنک‌کنندگی بی‌سروصدا برای شما مورد اهمیت است ، خوب است به‌دنبال کولر گازی‌ با درجه‌ی دسی‌بل کمتر باشید .