021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته هر روزه پیشرفته تر و مجهز به قابلیت های گوناگون بیشتری می شوند. حال برخی از کاربران به دنبال ضبط تصاویر و صدا به صورت همزمان در دوربین مداربسته هستند. از این رو برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا دوربین مدار بسته صدا ضبط می کند؟

دوربین مداربسته ای با قابلیت ضبط صدا وجود دارد؟ و از کجا بفهمیم دوربین مداربسته صدا ضبط می کند؟ همانطور که گفته شد امروزه سیستم دوربین مداربسته با پیشرفت های بسیاری همراه است. برخی از دوربین ها دارای میکروفون و برخی دیگر قابلیت افزودن میکروفون ضبط صدا دوربین مداربسته را دارند. البته در این میان دوربین هایی هم هستند که نه خود میکروفون دارند و نه قابلیت اضافه شدن میکروفون را دارند. در این مقاله قصد داریم تا به تمام سوالات بالا و نحوه ضبط صدا در دوربین مداربسته و قیمت دوربین مداربسته با ضبط صدا بپردازیم.
*مدلهای مختلف دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا
دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا به دو گروه تقسیم می شوند. دوربین هایی که میکروفون دارند و دوربین هایی که قابلیت اضافه کردن میکروفون را دارا میباشند برای خرید ن دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا لازم نیست تا همه نوع این دوربین ها را بشناسید.

بیشتر بخوانید :    نصب دوربین های مدار بسته 

1-دوربین های مداربسته دارای میکروفون
میکروفون در بعضی از دوربین های مداربسته به صورت مستقیم بر روی برد دوربین وصل میشوند . پس این دوربین ها نیازی به کابل صدا را ندارند. دوربین های مداربسته دارای میکروفون بر روی بدنه خود یک سوراخ خیلی ریزی دارند. بیشتر این حفره ها قابل دیدن میباشند ولی در بعضی موارد از دوربین ها، میکروفون داخل پوششی قرار دارند که شما در این مواقع امکان دیدن میکروفون از روی بدنه را ندارید . این دوربین ها با وجود میکروفون ی که داخل دوربین دارند دیگر لازم به تجهیزات جداگانه ندارندکه میتوان به دوربین های آنالوگ و تحت شبکه هر دو اشاره کرد .
2-دوربین های مداربسته با اضافه کردن میکروفون
در این مدل دوربین ها داخل خود انها مداربسته میکروفونی وجود ندارد اما میتوان میکروفون به دوربین ان اضافه کرد . این دوربین ها هم از در دو نوع تحت شبکه و آنالوگ تولید می شوند .

آموزش نصب دوربین مدار بسته

میکروفون ضبط صدا در دوربین مداربسته مدلهای گوناگونی دارد . از مدلهای میکروفون های دوربین مداربسته می توانیم به این موارد اشاره کنیم:
1-میکروفون گلفی: این میکروفون ها شبیه به توپ گلف میباشند که این یک حفره داخل خود برای جلوگیری از انعکاس صدا را دارند. ولتاژ که در میکروفون گلفی وارد میشود بین 6 الی 12 ولت میباشد .
2-میکروفون باکسی: میکروفون های باکسی شکلی شبیه به باکس رادارند. صدا در این میکروفون ها را می توان به وسیله پیچ روی میکروفون تنظیم کنیم .
3-میکروفون سوزنی: این میکروفون ها به شکل سوزنی هستند. به علت کوچک بودنشان بیشتر به شکل مخفی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. به میکروفون سوزنی میکروفون مدادی یا مخفی هم گفته میشود .

*ما از کجا میتوانیم بفهمیم که دوربین مدار بسته صدا ضبط می کندیا نه ؟
بررسی در شکل ظاهری دوربین مداربسته: همانطور که قبلا گفته شد بیشتردوربین هایی میکروفون دارند بر روی بدنه خود یک حفره ریزدارند. با بررسی کردن این شکل ظاهری کیس شما می توانید متوجه این قابلیت ضبط کردن صدا در دوربین مداربسته باشید
*اطراف دوربین را بررسی کنید: میکروفون در دوربین های مداربسته ای که میتوان به ان میکروفون اضافه کرد را دارند تا شعاع یک متری نصب می شود. دور واطراف دوربین را تا شعاع یک متری با دقت نگاه کنید. اگردرصورت وجود میکروفون شما می توانید یکی از سه مدلهای میکروفون باکسی، گلفی و سوزنی را ببینید . البته امکان دارد از میکروفون سوزنی به صورت مخفی هم استفاده شده باشد و قابل دیدن نباشد.

اموزش تعمیر دوربین مدار بسته

*با استفاده از جستجو در گوگل: شما می توانید از دوربین مورد نظر عکس بگیرید و مدل آن را در گوگل جستجو کنید . دیتا شیت دوربین را در گوگل پیگیری کنید . که در صورت وجود دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا در دیتا شیت آن مشخص میشود .
*استفاده از دستگاه میکروفون یاب: دستگاه های میکروفون یاب میتوانند با استفاده از ارسال امواج الکترومغناطیسی با نزدیک شدن به میکروفون هشداروجود میکرفن را دهند.باید توجه داشته باشید که این روش فقط در دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا که دارای میکروفون جدا میباشند استفاده میشود .