021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش راه اندازی دوربین اسپید دام

آموزش نصب دوربین مدار بسته

دوربین اسپید دام

دوربین اسپید دام یکی از انواع دوربین PTZ نیز می باشد و گاه کاربران دوربین اسپیددام را با نام دوربین مداربسته گردان، چرخشی و یا PTZ می شناسند . پوشش وسیع در زوایای مختلف و حرکت دوربین به سمت بالا، پایین، چپ و راست و چرخش تا 360 درجه در محیط، ویژگی هایی است که خرید دوربین اسپید دام را به گزینه ای جذاب برای محیط های وسیع و بزرگ تبدیل کرده است. 

کاربردهای دوربین مدار بسته اسپید دام:

  1. این دوربین‌ها برای نظارت بر محیط‌های وسیع مانند سوله‌ها و کارخانه‌ها، چهارراه‌ها و میدان‌ها به کار برده می‌شوند.
  2. این دوربین‌ها به دلیل اینکه فقط یک‌جهت در هر لحظه را پوشش می‌دهند برای پوشش امنیتی در تمام جهات مناسب نیستند.

کاربردهای گسترده‌تری را به ویژه در زمینه شهری و کنترل ترافیک، کنترل سوله‌ها و کارخانه‌ها و حتی در زمینه کنترل راهروها و اجلاس‌ها پیدا کرده‌اند. دوربین های PTZ دوربین هایی پیشرفته و حرفه ای هستند که شاید مورد نیاز بسیاری از افراد نباشد بنابراین قبل از تصمیم به خرید دوربین مدار بسته اسپید دام باید نیاز خود را به درستی بسنجید.

مشخصات ظاهری دوربین مداربسته اسپید دام

این دوربین هادارای ظاهری گنبدی شکل هستند که می توانند متناسب با شرایط بر روی یک پایه نصب شوند.

البته بایدبدانیدکه با توجه به نیاز‌ها و شرایط بوجود آمده، میتوانند بر روی سقف نیز نصب شوند. طراحی این دوربین‌ها بیشتر برای محیط‌های وسیع و بزرگ در نظر گرفته میشود.

هنگام ساخت دوربین‌های اسپید دام از سیستم IP66 استفاده شده است که این نوع  دوربین مداربسته را میتواند در برابر شرایط آب و هوای نامسائد همچون برف، باران و … مقاوم کند.  

بیشتر بخوانید :     دوربین مدار بسته بولت

نصب دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین‌های اسپید دام را میتوان بر روی سقف، دیوار و حتی یک میله نصب کرد. این نوع دوربین‌ها را حتی بنا بر شرایط می‌توان به صورت وارونه نیز نصب نمود.

یکی از مهمترین نکات در نصب دوربین های اسپید دام این است که دوربین حتماً در  یک محل در ارتفاع بیش از سه یا چهار متر نصب شود و حتما از لحاظ جغرافیایی در وسط محل پروژه باشد به گونه ای که بتوان با چرخش دوربین و یا زوم کردن آن دورترین نقاط را به صورت کاملاً واضح مشاهده کرد در چنین مواقعی بیشتر دوربین چرخشی را در وسط سوله و یا با استفاده  از دکل های مخصوص نصب دوربین این ارتفاع مورد نظر را ایجاد می کند کند تا دوربین بتواند در زمان چرخش بیشترین کاربرد را برای اپراتور مجموعه داشته باشد.

یکی از بزرگترین اشتباهات نصاب های دوربین مداربسته این است که اسپددام را در گوشه ای نصب می کند این کار عملی باعث میشود که شما از قابلیت دوربین خود به شدت بپرهیزید زیرا در صورتی که در یک گوشه نصب کنید پشت اسپید دام عملاً تصویری برای کاربر ندارد .

آموزش صفر تا صد نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

معایب دوربین های اسپید دام

  1. نیاز به حضور اپراتور
  2. پوشش دادن یک جهت از تصویر
  3. ساختار پیچیده

نیاز به حضور اپراتور

دوربین های اسپید دام به حضور یک فرد به عنوان اپراتور نیاز دارند تا دوربین ها را کنترل نماید و بتواند برروی آنها تسلط داشته باشد .

پوشش دادن یک جهت از تصویر

این دوربین ها در هر لحظه تنها یک جهت از تصویر مورد نظر را پوشش می دهندو قابلیت این رادارند که همه جهات را پوشش دهند .

ساختار پیچیده

دوربین های اسپید دام نسبت به سایر دوربین های مداربسته از ساختار پیچیده تری برخوردار هستند. همین موضوع باعث شده تا برای تعمیر آنها نیاز به متخصص باشد.

مزایای دوربین مداربسته اسپید دام

از آن‌ جایی‌ که این نوع از دوربین‌ها از انواع دوربین‌های گردان و یا چرخشی به شمار می‌روند، بنابراین یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها، امکان کنترل از راه دور است. این دوربین‌ها از جمله محصولات کاملاً هوشمند محسوب می‌شوند و لذا شما این امکان را دارید که تنظیمات دوربین را مطابق نظر خود تغییر دهید.

طراحی ویژه این محصولات به نحوی صورت گرفته که امکان چرخش در زوایای عمودی و افقی را دارا بوده و لذا از این نظر هیچ محدودیتی ایجاد نخواهند کرد. در واقع این دوربین‌ها توان چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه عمودی را دارا هستند که از طریق استفاده از این محصولات مداربسته می‌توانید منطقه‌ بسیار وسیعی را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهید.

این نوع از دوربین مداربسته، امکان زوم اپتیکال را نیز دارا است. این ویژگی باعث می‌شود تا شما بتوانید بر روی تصاویر مورد نظر خود زوم کنید. اما با این‌ حال کیفیت تصاویر نیز مخدوش نشود.

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته مهیاد برزین

با استفاده از این محصول می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را تا فواصل چند کیلومتری به‌ راحتی تشخیص داده و به بررسی آن دست بزنید. در فرآیند تولید این محصولات از لنز تیره استفاده شده‌ است و لذا امکان این‌ که تشخیص دهید دوربین در حال ضبط تصاویر است، دشوار خواهد بود.

قابلیت تنظیم نور سفید از دیگر ویژگی‌ها و مزایای این نوع از دوربین‌های مداربسته است. از طریق این ویژگی شما می‌توانید تصاویر بسیار روشن و یا بسیار تیره را با کیفیت کافی و با نور تنظیم شده مشاهده کنید.
برخی از انواع این محصولات مداربسته را می‌توانید برای دید در شب هم مورد استفاده قرار دهید که یک مزیت فوق‌العاده برای این دوربین‌ها است.