021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش رفع عیب در ماشین لباسشویی

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از جمله مهم‌ترین لوازم خانگی میباشد که در  طول هفته یا حتی روزانه امکان دارد بارها مورد استفاده قرار بگیرد. امروزه مدل وبرندهای مختلفی از این نوع لوازم را تولید می‌کنند.اما این محصولات پس از مدتی ممکن است دچار مشکلاتی شوندکه یکی از این مشکلات سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی موقع کار کردن میباشد .

در ادامه این مطلب، می خواهیم مهم‌ترین و علتهایی که می‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شوند را توضیح مختصری داده و راهکارهایی را هم برای رفع این مشکل برای شما بیان کنیم.
سر و صدای زیاد درماشین لباسشویی، می‌تواند علتهای مختلفی داشته باشد. در بعضی از مواقع امکان دارد دلیل آن گیر کردن یک جسم خارجی در قسمتی از دستگاه ماشین لباسشویی باشد. اما دربعضی مواقع هم امکان دارد یک مشکل بسیار بزرگ در بخش‌های دیگر ماشین لباسشویی باشد که در ادامه میپردازیم به قسمتهایی از این عوامل که باعث به وجود آمدن سر و صدا در ماشین لباسشویی میشوند.
خرابی پمپ تخلیه و موتور پمپ
کارپمپ تخلیه در ماشین لباسشوییاین است که ، آب را به درون محفظه دستگاه پمپ ‌کند و همچنین در زمان آب کشی، آب را از درون آن تخلیه ‌کند. پمپ ماشین لباسشویی امکان دارد با تسمه یا موتور، حرکت وکار کند. ولی بعضی از ماشین لباسشویی‌های جدید هم در بازار هستند که خود یک موتور الکتریکی برای این کار را دارند.

اگر، صدای زیاد ماشین لباسشویی زیاد باشد میتواند علت ان خراب شدن پمپ تخلیه آن باشد. برای حل این مشکل، می‌توان پنل جلویی اتاقک ماشین لباسشویی را باز کرد وبعد می‌توان به این پمپ دسترسی پیدا کرد و آن را با دقت بررسی کرد . ولی باید دقت کنیم که در تعمیر و یا تعویض این قطعه ماشین لباسشویی، باید از افراد ماهر کمک کرد .
دریچه ورودی آب
اگر صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام پر شدن دیگ ماشین لباسشویی از آب ایجاد شود ، به این پی میبریم که به احتمال زیاد دریچه ورودی آب دچار مشکل شده است چون با گذشت زمان، این امکان وجود دارد که رسوبات معدنی در داخل شیر ایجاد شده و باعث مسدود شدن و یا تنگ شدن مسیر ورودی آب به لباسشویی شده باشد . که درحین کار با ماشین لباسشویی دچارسرو صدای زیادی میشود واگر دریچه ورودی آب خراب شده باشد، باید سریع ان را عوض کنید، چون باعث وارد شدن فشار بیش از حد به ماشین لباسشویی میشود.

اموزش تعمیرات لباسشویی

معیوب شدن تسمه
در بعضی از مدل‌های قدیمی و یا درب از بالای ماشین لباسشویی، تسمه برای اتصال موتور و در بیشتر لباسشویی‌های درب از جلو، برای اتصال موتور به سبد شستشو استفاده می‎شود. این تسمه می‌تواند ساده و یا چند ردیفه باشد و بیشتر از جنس پلاستیک میباشد. در ماشین لباسشویی درب از جلو، معمولا تسمه چند ردیفه به کار میرود چون این قطعه جوری طراحی شده که به خوبی در جای خود نصب می‌شود. ولی در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا، بیشتر از تسمه‌های تک ردیفه با پوشش الیاف استفاده میشود.
خرابی بالشتک کوپلینگ بالشتک ماشین لباسشویی
صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌تواند به دلیل خرابی کوپلینگ بالشتک دستگاه هم باشد. بعضی از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا، از یک بالشتک موتور برای انتقال قدرت از موتور به شفت استفاده میکند که این بالشتک و یا کوپلینگ، شامل دو شاخک درایو پلاستیکی با یک رابط پلاستیکی بین آن‌ها باشدویا امکان دارد شاخک‌ها دچار لغزش بشوند و باعث ایجاد سر و صدای بسیار زیادی هنگام کار شوند.

اگر شفت متوقف شد و یا سبد لباسشویی نتواند به صورت آزادانه بچرخد، امکان خرابی بالشتک میباشد که برای حل این مشکل، در بیشتر لباسشویی‌ها باید اتاقک لباسشویی را برداشته تا بتوان به بالشتک موتور دسترسی پیدا کنیم.
صدای تق تق ماشین لباسشویی
صدای تق تق از ماشین لباسشویی می‌تواند به علت قرار دادن لباس‌ بیش از حد درون ماشین لباسشویی باشد و این نوع صدا هم خود می‌تواند دلیلهای مختلفی داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها، معیوب شدن بلبرینگ‌ها، پولی و یا حتی موتور ماشین لباسشویی میباشد . هنگامی که ماشین لباسشویی در حال تخلیه کردن میباشد و با این صدا روبرو شدید، امکان دارد جسمی داخل موتور تخلیه گیر کرده باشد.

اموزشگاه تعمیرات لباسشویی

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی ظرفشویی در تهران

صدای خرخر کردن ماشین لباسشویی
صدای خرخر کردن دستگاه ماشین لباسشویی، نشان دهنده این است که جسمی خارجی، درون لوله تخلیه گیر کرده و مسیر آن را مسدود کرده است واگر برای برطرف کردن این مشکل کاری انجام ندهید، امکان ترکیدن لوله ماشین لباسشویی شما وجود خواهد داشت. که این امر باعث میشود که به خود دستگاه نیز فشار وارد شود .