021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش سیستم تهویه کولر گازی اسپیلت

آموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

تعریفهای بسیاری در رابطه با سیستم تهویه مطبوع بیان شده است و هرکدام ازانها با دیدگاهی به بررسی سیستم های تهویه مطبوع پرداخته اند ما در این مقاله تصمیم داریم به صورت جداگانه وارد بحث سیستم های تهویه مطبوع بشویم ، با ما همراه ما باشید.

تهویه مطبوع یک فرآیند ترکیبی است که همزمان چند کار موثر در به وجود امدن هوایی که مصرف کننده مد نظرش است را انجام می دهد . این سیستم ها معمولا کار گرماسازی و سرماسازی را از سیستم مرکزی انجام میدهند که بیشتردر فضای بیرونی مثل پشت بام و یا تراس قرار میگیرند و آن را به جایی که مصرف کننده در نظر دارد هدایت می کند . و در اخرسیستم تهویه مطبوع  یک خروجی کاملی است که از کنترل و نگهداری دما، رطوبت، حرکت هوا، پاک کننده هوا، سطح صدا و اختلاف فشار در یک فضای کم برای اشخاص فراهم می کند.
به وظایفی که سیستم های تهویه مطبوع انجام میدهند میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
1-به وجود اوردن انرژی برای خنک سازی و گرمادهی لازم

بیشتر بخوانید :   عملکرد شیر برقی کولر گازی

2-فراهم سازی و کنترل هوای گرم یا سرد، کنترل رطوبت به این معنی که افزایش و یا کاهش رطوبت نسبت به شرایطی که لازم میباشد ،کارتهویه سازی و تمیز کردن هوای اطراف، کم شدن بسیارزیاد از سر وصدای ایجاد شده بابت کارکردن قطعات سیستم تهویه مطبوع.
3-پخش هوای مطبوع که از فضای آزاد دریافت شده و هدایت آن به محیط داخلی.
4-کنترل و حفظ پارامتر های اصلی زیست محیطی مثل دما، رطوبت، تمیزی، حرکت هوا، سطح سروصدا و اختلاف فشار بین فضای مطبوع ومحیط اطراف نسبت به میزانی که از قبل تعیین شده است، مدل های مختلف سیستم تهویه مطبوع
5-سیستم های تهویه مطبوع تنوع و مدلهای بسیار زیادی دارند که ما در مقاله به سه نوع از رایجترین آنها اشاره می کنیم .

اموزشگاه تعمیرات کولر گازی

*کولر گازی
کولرهای گازی شامل سیکل تبرید تراکمی هستند وجزو سیستم های تهویه مطبوع قرار دارند این دستگاه در مدل های گوناگونی مثل اسپلیت، ایستاده، دیواری، پنجره ای تولید شده است . بعضی از کولر های گازی فقط سرمایشی است و بعضی دیگر هر دو کار سرمایش و گرمایش را انجام میدهد.
کولر گازی های قدیمی مصرف انرژی بسیار بالایی را دارند ولی امروزه مدل های جدید انرژی خیلی کمی استفاده میکنند. از این مدل سیستم تهویه مطبوع میشود در مناطق مرطوب هم استفاده کرد به علت اینکه باعث کم شدن رطوبت محیط اطراف می شود اما در مناطق خشک پیشنهاد نمیکنیم به علت این که باعث خشکی شدید محیط می شود.
*کولرهای آبی
از معمول ترین سیستمهای سرمایشی که در کشور ما از قدیم تا به الان مورد استفاده میباشد کولرهای آبی هستند که در انواع گوناگونی طراحی و تولید می شوند. این مدل سیستم تهویه مطبوع فقط برای کم شدن دمای محیط مورد نظر مورد استفاده قرار میگرد و در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شود .

بیشتر بخوانید :    انواع کولر گازی اسپیلت

کولرهای آبی در قیاس با کولرهای گازی مصرف انرژی خیلی پایینی را دارند ولی ظرفیت آنها کم ومحدود است و تا حد معینی باعث کاهش دما میشود. این مدل کولرها در مناطقی که آب و هوای خشک دارند کارایی زیادی را دارند ولی اگر دمای هوا بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد باشد توانایی کاهش دمای محیط به میزان رفاه ساکنین را نخواهد داشت.
*سیستم تهویه مطبوع چیلر
چیلر سیستم تهویه مطبوع دستگاه جدیدی است که راندمان بالایی دارد و نیز برای استفاده در تمام مناطق آب و هوایی کشور مناسب می باشد که در دو مدل جذبی و تراکمی طراحی و تولید شده است که مدل تراکمی آن خیلیدر بین عموم رایج می باشد.

آموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

آموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت در تهران

از بهترین مزایای استفاده کردن از چیلر به عنوان سیستم تهویه مطبوع کیفیت هوای خروجی ان می باشد. با استفاده کردن از چیلر دمای هوای محیط به حالت یکنواخت کم میشود و دمای باد خروج شده از آن کاملا مطبوع می باشد. ونیز باعث افت زیاد رطوبت و یا افزایش رطوبت نخواهد شد .
یکی دیگر از خوبیهای چیلر تراکمی مصرف پایین انرژی آن است و نسبت به کولرهای گازی برق کمتری استفاده می کند که باعث کم شدن هزینه برق مصرف کننده می شود و هزینه برق را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.
از دیگرمزیت های چیلر ظرفیت و قدرت بالای آن است که توانایی کاهش دمای محیط تا میزان رفاه مصرف کننده را دارد و می توانید دما را بر روی میزان دلخواه خود تنظیم کنید.