021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش سیستم گرمایشی کولر گازی

آموزش تعمیر کولر گازی اسپیلت

باشروع فصل سرما همیشه با دغدغه گرم کردن خانه های خود هیستیم. چنانچه کولر گازی اسپیلت دارید، دیگر نگران گرمایش منزل خود نباشید. چون معمولا سیستم گرمایش کولر گازی در طراحی‌ انها به چشم میخورد چنانچه در منزل خود از این کولر گازی ها دارید، برای استفاده از آن دیگر نیازی نمیباشد که تا تابستان سال اینده منتظراستفاده از ان  بمانید .

چون وجود یکی از این دستگاه‌ها کار را برای همه آسان کرده . با وجود کولرهای گازی دیگر نه نگرانی برای فصل تابستان خواهید داشت ، نه برای فصل  زمستان. در این مقاله قرار است توضیحی در رابطه با سیستم گرمایشی در زمستان  برای شما ارائه بدهیم که چگونه از کولرهای گازی خود در فصل سرما استفاده کنید ولی قبل از ان به نکاتی در مورد استفاده از این دستگاه  اشاره میکنیم تا انتها همراه ما بمانید.

نکاتی مهم در ارتباط استفاده از کولر گازی و داکت اسپلیت با بالاترین بازدهی :

اگرحتی بهترین کولر گازی وداکت اسپیلترا در شرایط استاندارد نصب نکنند، برای سرما دهی و گرمادهی  بازدهی بالایی را نخواهد داشت.کم بودن و یا اضافه بودن گاز مبرد هم در این سرمادهی و یا گرمادهی تاثیربسزایی دارد ،و میتوان گفت بیشترین مشکل در عدم سرمادهی یک کولر گازی و داکت اسپلیت ، کسری وکم بودن گاز مبرد به علت داشتن نشتی در کولر گازی و داکت اسپلیت می باشد.

 بیشتر بخوانید :      نحوه عملکرد کویل در کولر گازی

انتخاب سایز کوچکتر از ظرفیت مورد نیاز فضا نیز ، باعث عدم توانایی در سرمادهی و گرمادهی می شود ،و نیز باعث مستهلک شدن کولر گازی و اسپلیت خواهد شد .

در ساعاتی که شدت گرما وجود دارد از سایر وسایل حرارت ‌زا مانند گاز، فر و… استفاده نکنید .

پس با توجه به درجه حرارت بدن انتخاب دمای ۲۵ درجه سانتیگراد ،بهترین انتخاب برای محیط زندگی می باشد به طوری که هم بدن ما احساس گرما نمی کند و هم کولر گازی و داکت اسپلیت زمان کمتری روشن می باشد .

سیستم گرمایش کولر گازی

شاید این سوال برای شما پیش به وجود آمده باشد که سیستم گرمایش کولرهای گازی چگونه میباشد. همه ما می‌دانیم که درون این دستگاه‌ها گازی با نام مبرد وجود دارد که باعث میشود هوا را خنک یا گرم می‌کندنگه دارد. در فصل سرد ازسال که کولر گازی در حالت گرمایشی تنظیم میباشد، این گاز در درون کمپرسور گرم خواهد شد .

اموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

در مرحله بعدی گاز گرم شده از شیر چهار طرفه به سمت اپراتور حرکت کرده  اما اجازه بدهید  قبل از هر چیزی شما را با اپراتور آشنا کنیم. این قسمت از کولرهای گازی تشکیل شده از مجموعه‌ی لوله‌های مسی و صفحاتی از جنس آلومینیوم  که وظیفه ان منتقل کردن  گرما به بیرون از دستگاه میباشد . در واقع هنگامی که هوای گرم از کمپرسور به این محفظه می‌رسد، تمامی لوله‌ها و صفحاتی  که  در این قسمت وجود دارد گرم می‌شوند و در کسری از ثانیه این گرما را به محیط انتقال می‌دهند .

عملکرد کولر گازی در تولید گرما

در کولرهای گازی مدرن دما را در هر فصلی از سال مطابق با میل شما تنظیم می کنند. ولی بیشتر افراد بر این اعتقاد هستند که کولرهای گازی تنها برای خنک کردن محیط مناسب میباشند معمولا این دسته از افراد از قابلیت گرمایش کولر گازی خود استفاده نمی‌کنند. ولی زمان آن رسیده است که این تصور اشتباه را کنار گذاشته چون این دستگاه‌ها عملکرد خود را به سرعت معکوس می‌کنند .

 بیشتر بخوانید :      آموزش کاهش گاز مبرد کولر گازی

حال در این قسمت  نگاهی به عملکرد کولرهای گازی در حالت سرمایشی و گرمایشی  می اندازیم. در فصل تابستان معمولا این دستگاه‌ها گرمای خانه را به بیرون هدایت کرده، اما در زمستان قضیه متفاوت میباشد. همان‌طور که در قسمت بالا گفته شد، در این حالت مبرد گرم می‌شود و به جای انتقال به کمپرسور برای خنک شدن، به سیستم داخلی یعنی اپراتورها انتقال میدهد. در سیستم گرمایش کولر گازی شبکه اپراتور داغ شده و شبکه کندانسور خنک میباشد  در این هنگام دستگاه‌ها گرما را از هوای بیرون گرفته و به داخل خانه انتقال می‌دهند. پس با داشتن یکی از این دستگاه‌ها در خانه همیشه از دمای محیط راضی خواهید بود .

آموزش تعمیرات کولر گازی

از بین بردن گرفتگی هوا و کنترل بو

در طول بهار یا پاییز که معمولا دمای هوا معتدل میباشد، سیستم گرمایشی یا تهویه مطبوع شما در بیشتر مواقع استفاده نخواهد شد ؛ معمولا در شهرهایی که آب و هوای مطبوعی دارند و پنجره های باز نداشته باشد، عدم گردش هوا در داخل خانه سبب می‌شود که هوا مسدود شود. کار کردن فن کولر گازی می‌تواند به حفظ حس تازه بودن هوا کمک کرده و همینطور بوهای موجود در فضای شما را نیز از بین ببرد .