021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش طریقه ی نگهداری از جاروبرقی

آموزش تعمیر لباسشویی ظرفشویی

جارو کردن از اصلی ترین و مهم ترین عامل در نظافت منازل می باشد، اشخاص ساعت هایی در هفته را مشغول به جارو کردن محل زندگی خود میباشند پس در نتیجه لازم میباشدکه در انتخاب جاروبرقی دقت لازم را کرده ، وجارو برقی را انتخاب کنید که با قابلیت های بی نظیر با بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی ها و روش جدیدی از پاکیزگی را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد .

 برخی ازنکات طلایی برای نگهداری ازجاروبرقی :

رعایت کردن نکات ایمنی برای نگهداری بهتر و زیاد شدن طول عمر جاروبرقی خیلی مهم میباشد. شما می توانید با رعایت کردن این نکته ها، جاروبرقی خود را سالم نگه داشته و از خرابی دستگاه پیش گیری کنید و دیگر نیازی به تعمیر آن نداشته باشید.

تخلیه کردن به موقع فیلتر جاروبرقی

یکی از مهمترین نکته های ایمنی و نگهداری از جاروبرقی، عوض کردن فیلتر ان میباشد.  این فیلتر ، یکی از قطعات خیلی مهم و بهداشتی در جاروبرقی میباشدکه وظیفه تصفیه هوا را به عهده میگیرد. فیلتر جاروبرقی از واردشدن گرد و غبار و آلودگی ها به هوا جلوگیری خواهد کرد.

بعضی از فیلتر ها، توان تصفیه کافی را ندارند، اما فیلتر جانبی هپا تصفیه کننده خوبی برای جاروبرقی شما میباشد.

 بیشتر بخوانید :       آموزش انواع جاروبرقی

در فیلتر هایی که علامت w دارند، قابلیت شست و شو وجود دارد.

اگرفیلتر دستگاه شما قابل شست و شو نباشد، می توانید با تکان دادن آن، آلودگی و گرد و غبار را از ان تمیز نمایید.

پر شدن فیلتر جاروبرقی باعث کم مکش جاروبرقی خواهد شد. پس بهتر میباشد فیلتر را در زمان معین تمیز کنید.

نکته بعدی که در نگهداری صحیح از جاروبرقی باید به ان توجه کرد این میباشد که به هیچ عنوان سیم جاروبرقی را تا انتها بیرون نکشید .

پربودن مخزن

در بعضی ازجاروبرقی ها علانت نشانگرپر بودن مخزن در جاروبرقی‌های کیسه‌ای طراحی شده است که زمان عوض کردن کیسه را به کمک چراغ یا نواری بر روی دستگاه به شما یادآوری می‌کند و به نوعی باعث طولانی‌تر شدن عمر مفید دستگاه  جاروبرقی شما می‌شود .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

چرخ‌ها

وجود داشتن  3 یا 4 چرخ در زیر بدنه دستگاه، حرکت  آن را خیلی بالاتر می‌برد.

کنترل روی دسته

با کمک این ویژگی تنظیم قدرت و خاموش و روشن شدن دستگاه را  به سهولت و بدون نیاز به خم شدن،میتوانید انجام دهید.

جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه

روشن بودن موتور جاروبرقی برای زمانهای بسیار طولانی باعث کم شدن طول عمر دستگاه خواهد شد و باعث نیمه سوز شدن موتور می‌شود. خوب است بعد از 15 تا 20 دقیقه استفاده، استراحتی کوتاه به دستگاه داده شود.

 بیشتر بخوانید :       آموزش استفاده از اتو بخار

استفاده مناسب از جاروبرقی و ابزارهای جانبی

از دیگر نکته های  کلیدی در حفظ دستگاه جارویرقی این میباشد که باید بدانید جاروبرقی خانگی تا حدودی قادر به جمع کردن گرد و غبار و خاک میباشد؛ ولی اگر حجم آن خیلی زیاد باشد و یا حتی شن ریزه و ماسه هم درون آنها وجود داشته باشد بهتر میباشد از جاروبرقی های خانگی استفاده نشود. برای این کار می‌توانید از جاروهای آب و خاک که توسط بعضی از شرکت‌های معتبر طراحی و ساخته شده‌اند، استفاده کنید .

تمیزکردن موتور

تمیزکردن موتور جاروبرقی هم یکی دیگر از نکات نگهداری از این وسیله میباشد که این مرحله اصلی ترین و حساس‌ترین بخش تمیزکردن جاروبرقی به حساب می اید و حساسیت و دقت بیشتری لازم دارد. توصیه می‌کنیم قبل از آنکه به سراغ تمیزکاری موتور جاروبرقی خود بروید، دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کرده وبعد طبق آن چیزی که در دفترچه توضیح  داده شده است اقدام به تمیزکاری موتور آن بکنید.

اموزشگاه تعمیر لوازم خانگی

پاکسازی موتور فقط در حد زدودن گردو غبار نشسته روی آن میباشد و هرگز نباید در حین تمیزکردن این قسمت جاروبرقی، اجازه بدهید آب با آن تماس پیدا کند و یا آب به داخل آن نفوذ پیدا کند.

تمیزکردن دسته و قطعات جانبی جاروبرقی

تمیزکاری قطعات جانبی و لوله جاروبرقی، یکیاز مراحل تمیزکاری آن به‌حساب می اید ناگفته نماند که برای تمیز کردن دستگاه قبل از هر کاریی باید آن را خاموش کنید و از برق بکشید و هیچ وقت در حالی که جاروبرقی به برق متصل میباشد آن را تمیز نکنید.بعد ازان خرطومی و لوله تلسکوپی و دیگر لوازم جانبی متصل به دستگاه را جدا کنید و همه آن‌ها را به همراه مقداری مواد ضدعفونی کننده ملایم درون وان بریزید و تمیز بشویید.