021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عملکرد ماکروفر پاناسونیک

آموزش صفر تا صد تعمیرات ماکروفر

ماکروفر یک وسیله بسیار کاربردی در هر آشپزخانه‌­ای است . با پیشرفت تکنولوژی سایز و ابعاد آن کاهش یافت و به عملکردهای آن افزوده شد، حال این دستگاه یک مایکروویو معمولی نیست و توانایی گریل، پخت ترکیبی، پخت نوری ذغالی و کوارتز، کانوکشن و حتی عملکرد بخارپز کردن مواد غذایی را دارد که سالم‌­ترین پخت در دنیا پخت با بخار آب است که تمام مواد مغذی بدون استفاده از روغن برای شما حفظ می‌­گردد.

انواع ماکروفر پاناسونیک

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-C2002W

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-C2003S

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-CS595M

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-GS569A

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-GS597M

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-GF569M

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-K574MF

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-C781JF

بیشتر بخوانید :                    ماکروفر سامسونگ

نصب ماکروفر پاناسونیک

اگر ماکروفر را به تازگی خریداری کرده اید، هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا از طریق نمایندگی به محل مدنظر شما تکنسینی را اعزام نمایند و تکنسین دستگاه را در محل شما قرارداده و سپس نصب نماید؛ این اصولی ترین روشی است که از این طریق می‌توانید گارانتی دستگاه را نیز تضمین کنید .

به هر حال پس از نصب اولیه ماکروفر پاناسونیک، باید یکسری نکات را برای جاگذاری مایکروفر رعایت کنید تا آسیبی از نظر موقعیت مکانی به دستگاه وارد نشود.

  1. ماکروفر را به دور از وسایل گرمازا در آشپزخانه قرار دهید.
  2. از قرار دادن ماکروفر در کنار سینک و گاز خودداری کنید.
  3. سینی را به آرامی بر روی کوپلینگ ماکروفر پاناسونیک قرار دهید.
  4. ماکروفر پاناسونیک را در لبه و ارتفاع قرار ندهید.
  5. کابل برق ماکروفر پاناسونیک را در صورت استفاده از آن به برق متصل کنید.
اموزش تعمیر ماکروفر

دلایل خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک

درب ماکروفر

اگر درب ماکروفر کاملا چفت نشده باشد، کار نخواهد کرد. حتی اگر درب آن کمی باز باشد، ماکروفر کار نمی کند. اگر ماکروفر برای لحظاتی شروع به کار کرد و سپس متوقف شد، ممکن است به دلیل شل شدن چفت درب آن باشد. برخی ماکروفر ها همچنین دور تا دور درب خود یک لایه ی درز گیر پلاستیکی دارند.

صفحه کلید لمسی

در گذشته، بیشتر ماکروفر ها یک دکمه ی برجسته چرخشی داشتند. امروزه، ماکروفر ها با صفحه کلید های لمسی کنترل می شوند. اگرچه به شکل یک سطح صاف بدون تجهیزات خاصی طراحی شده، اما نسبت به دکمه های برجسته ی قدیمی حساستر می باشند.

فن ماکروفر

تمام ماکروفر ها دارای فن می باشند. این فن هنگام روشن شدن ماکروفر به کار می افتد تا مگنترون را خنک نگه دارد. اگر ماکروفر شروع به کار کند اما فن به کار نیوفتد، ممکن است ماکروفر به دلایل ایمنی به طور اتومات متوقف شود. به صدای فن گوش کنید. اگر صدای کار کردن آن را نمی شنوید، احتمالا باید موتور فن دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید :                          نحوه کار کردن مایکروویو

هواکش

ماکروفر پاناسونیک شما دارای هواکش یا تهویه هم می باشد. اگر با دوده و خاک، روغن و خرده های غذا مسدود شده است، ماکروفر شما برای پخت و پز درست کار نمی کند. مثل فن دستگاه، ماکروفر در هنگام درست کار نکردن هواکش به دلایل ایمنی خاموش می شود. با یک برس کوچک هواکش دستگاه را تمیز کنید.

مشکلات رطوبتی

بعضی مواقع ماکروفر های مختلف به دلیل بلند شدن بخار از روی غذای در حال پخت دچار مشکلاتی می شوند. در این حالت، جریان برق ممکن است با مشکل مواجه شود .

واز چند مشکل دیگرمی توان به مشکلاتی از قبیل فیوز داخلی، مشکلات مدار برق، دیود معیوب، یا مگنترون نا کارآمد یا خازن با ولتاژ بالا اشاره کرد. در همه ی این موارد یک تعمیرکار ماکروفر پاناسونیک باید مشکل را تشخیص دهد و آن را تعمیر کند.

آموزشگاه تعمیرات ماکروفر

نحوه درست  استفاده از ماکروفر پاناسونیک

برای کارکرد بهتر و رضایت مندی بیشتر شما از ماکروفر خود باید نحوه صحیح استفاده از آنها را به خوبی بدانید .

برای گرم کردن و طبخ غذا در ماکروفر بهتر است از ظروف شیشه ای و یا سرامیکی استفاده نمایید و از قرار دادن ظروف فلزی درون ماکروفر خودداری نمایید.

  • برای بیرون آوردن ظروف حتما از دستگیره استفاده نمایید.
  • سعی کنید در حین کار ماکروفر خود درب آن را باز نکنید.
  • طبق دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماکروفر پاناسونیک به این نکته توجه داشته باشید که غذاهای کنسروی و تخم مرغ را نباید درون ماکروفر قرار دهید.