021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی برد پکیج دیواری

اموزش صفر تا صد تعمیر پکیج

پکیج یک سیستم گرمایشی میباشد که این روزها کاربرد زیادی دارد و طرافدارن بیشماری پیدا کرده ‌است. استفاده از پکیج سبب حذف شدن موتورخانه‌ها و همینطور آبگرمکن در خانه ها شده ‌است. از پکیج برای سیستم‌های گرمایشی که با آب گرم محیط را گرم می‌کنند مثل شوفاژها، سیستم گرمایش از کف، فن کوئل‌ها و رادیاتور قرنیزی قابل استفاده میباشد.

امروزه در پکیج‌های جدید از سوخت مصرفی گاز و برق استفاده می‌کنند که از دیگر سیستم‌های گرمایشی دیگر مانند بخاری و شومینه کم‌مصرف‌تر میباشد.
پکیج از 4 قسمت کلی برد الکترونیکی، سنسورها و یا حسگرهای پکیج، قطعات فرمان پذیر و در اخراز قطعات مکانیکی ساخته ‌شده است. کارایی درست هر پکیج به هماهنگ کار کردن این چهار قسمت بستگی دارد. ایجاد هرگونه مشکل در هر کدام از قسمت‌های پکیج کارکردن کل پکیج را با عیب وایراد روبه‌رو خواهد کرد.
برد الکترونیکی در قطعات یدکی پکیج و کارکرد آن
از مهمترین قطعات پکیج به برد ان میتوان اشاره کرد که به آن برد کنترل هم گفته ‌می‌شود. در واقعیت این برد این دستگاه را مدیریت می‌کند و مغز متفکر پکیج میباشد. شما به‌عنوان استفاده‌کننده از پکیج، دستورات خود را به برد دستگاه داده و سنسورها هم وظیفه منتقل کردن نتیجه عملکرد خود به این برد را میدهند.

بیشتر بخوانید :     وظیفه و عملکرد برد پکیج

مدل کار کردن پکیج این‌گونه میباشد که دستگاه خواسته‌های شما را دریافت کرده و نتیجه ای که دریافت خواهد کرد را بررسی می ‌کند. بعد از حسگرهای پکیج دستورهای لازم به دیگرقطعات ارسال خواهد شد. اگر تمایل دارید  این قطعه را عوض کنید باید حتماً توجه داشته باشید که برای خرید این قطعه که از قطعات یدکی پکیج دیواری میباشد، دقت لازم را داشته باشید و قطعه‌ای با کیفیت بالا تهیه نمایید.
تعمیر برد پکیج
همانگونه که توضیح دادیم برد پکیج یکی از قسمت های حساس و مهم پکیج میباشد و این قطعه بر اثر کارکردن های بسیارو به مرور و استفاده نادرست خراب و نیاز به تعمیر پیدا میکند.
خرابی برد در پکیج
خرابی برد پکیج معمولا علت های گوناگونی دارد. ولی رایج‌ترین علت ها به شرح زیر میباشند.

آموزشگاه فنی حرفه ای مهیاد برزین

وجود گرد و غبار
وجود گرد و غبار بیش از حد در قسمت برد پکیج یکی از مهمترین علتهای خرابی در برد به شمار می‌آید. در بعضی از مواقع علاوه بر انکه به کارکردن برد آسیب وارد خواهد کرد بلکه دیگر قطعات مثل خازن، سیم‌های رابط و … دچار اشکال می‌شوند. در این مواقع باید با استفاده از مولتی متر قطعاتی مثل خازن‌های برد را حتما مورد بررسی قرار داده و در صورت لازم اقدام به عوض کردن آن نمایید.
قدمت بالای پکیج
قطعاتی مثل برد دارای ساعت مصرف یا به عبارتی دیگر تاریخ انقضا دارند و بعد از گذشت تاریخ مصرفشان باید عوض شوند. در این مورد لزومی به تعمیر کلی دستگاه نمیباشد و فقط باید بعضی از قطعات عوض شوند. در بعضی موارد دیگر زمانی که طول عمر دستگاه زیاد میشود، بخش‌های دیگر دچار فرسایش و پوسیدگی میشوند وبعد از عیب‌یابی باید نسبت به تعمیر یا عوض کردن آن اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید :    پکیج دیواری بوش

شعله پکیج زرد میباشد
بسیاری از استفاده کنندگان ابگرمکن از زرد بودن شعله پکیج ناراحت میباشند هنگام بروز این اشکال بهتر میباشد مشعل‌ها را بررسی کرده و کثیف نباشند. چون در صورت کثیفی انها اجازه سوخت مناسب را به مشعل نخواهد داد. از دیگر از دلیل های این مشکل مسدود بودن راه دودکش میباشدکه در این هنگام باید دودکش یا تخلیه و تعویض شود. اشکال دیگر هم به نبودن هوا در محیط اطراف بر می‌گردد که خوب است برای رفع آن از دریچه‌ های هوا در اطراف استفاده شود.
روشن شدن مشعل به صورت انفجاری
باید حتما ورودی مشعل پکیج را چک کنید . بعضی مواقع در هنگام روشن شدن مشعل به صورت انفجار عمل میکند که این باعث آسیب دیدن شما میشود . به همین دلیل باید حتما گاز ورودی و شعله پخش کن را چک کنید .

اموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج دیواری

وجود خطا در صفحه ی نمایشگر 
در سری های دیجیتال این محصول نمایشگر LCD در بدنه ی آن طراحی وقرار داده شده است، تا در زمان ایجاد خرابی و یا ایراد در بخش های مختلف شما بتوانید زودتر متوجه ی این اشکال شوید. نمایش ارور E50 بر روی صفحه ی نمایشگر نشان دهنده ی این میباشد، که برد پکیج شما دچار عیب واشکال شده است، و نیاز به تعمیر دارد.