021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی جاروبرقی الکتیو

بهترین آموزشگاه تعمیرات جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل مهم در اکثر اماکن برای تمیز کاری و جمع اوری گرد و غبار ها استفاده میگردد . همچنین ممکن است در مدتی طولانی استفاده بسیار از این دستگاه با مشکلات و خرابی هایی نیز مواجه شود . در صورت خرابی قطعات باید مورد بررسی قرار گرفته و آنها را تعمیر نماییم .

علت روشن نشدن جاروبرقی الکتیو چیست؟

ابتدا اولین چیزی که باید در دستگاه بررسی شود ، اتصال برق می باشد . بعد از آن باید به بررسی خرابی سیم رابط بپردازیم . علت روشن نشدن جاروبرقی به دلایل بسیاری از جمله ایجاد اشکال در دوشاخه ، پارگی سیم و خرابی قطعات می‌تواند باعث روشن نشدن جاروبرقی یا خاموش شدن آن شود . در صورت پارگی سیم جاروبرقی شما در طی مدتی طولانی استفاده از آن ، بهتر است آن را عوض نمایید چون ممکن است علت روشن نشدن جاروبرقی به علت پارگی سیم باشد .

علت خرابی ترموستات جاروبرقی الکتیو :

وظیفه ترموستات جاروبرقی کنترل دمای موتور جاروبرقی است . هنگامی که ترموستات این دستگاه دچار خرابی شود ، دمای موتور بیش از اندازه افزایش می‌یابد و باعث داغ‌ شدن جاروبرقی می‌شود . برای برطرف‌ کردن این مشکل باید علت خرابی ترموستات را بررسی کنید . ابتدا باید دمای موتور را بررسی کنید . درصورتی‌ که دمای موتور بیش از حد معمول افزایش ‌یافته و داغ شده باشد ، ممکن است ترموستات جاروبرقی دچار خرابی شده باشد . در صورت ایجاد این مشکل ، می‌بایست ترموستات را با یک ترموستات سالم تعویض نمایید . در صورتی ‌که ترموستات تعویض کردید و باز هم مشکل برطرف نشد  ممکن است علت در بخش های دیگر جارورقی باشد . که باید بررسی شوند .

اموزش تعمیر قطعات جاروبرقی
علت خرابی ترموستات جاروبرقی الکتیو :

وظیفه ترموستات جاروبرقی کنترل دمای موتور جاروبرقی است . هنگامی که ترموستات این دستگاه دچار خرابی شود ، دمای موتور بیش از اندازه افزایش می‌یابد و باعث داغ‌ شدن جاروبرقی می‌شود . برای برطرف‌ کردن این مشکل باید علت خرابی ترموستات را بررسی کنید . ابتدا باید دمای موتور را بررسی کنید . درصورتی‌ که دمای موتور بیش از حد معمول افزایش ‌یافته و داغ شده باشد ، ممکن است ترموستات جاروبرقی دچار خرابی شده باشد . در صورت ایجاد این مشکل ، می‌بایست ترموستات را با یک ترموستات سالم تعویض نمایید . در صورتی ‌که ترموستات تعویض کردید و باز هم مشکل برطرف نشد ممکن است علت در بخش های دیگر جارورقی باشد . که باید بررسی شوند .

علت صدای زیاد جاروبرقی الکتیو چیست ؟

سر و صدای زیاد جاروبرقی از مشکلات رایج این دستگاه میباشد . دلایل از جمله خرابی پروانه ها ، خرابی و فرسودگی شدن بلبرینگ ، خرابی نگهدارنده های لاستیکی ، خرابی موتور، شکستگی برخی از قطعات جاروبرقی ، کثیفی فیلتر جاروبرقی ، پر بودن یا سوراخ بودن کیسه جارو برقی و….می توانند باعث تولید صدا درهنگام عملکرد با جارو برقی شوند . در این صورت باید قطعات جارو برقی را تعویض نمایید تا مشکل برطرف شود .  

خراب شدن کلید پاور جاروبرقی :

خراب شدن کلید پاور یا start جاروبرقی یکی از دلایل روشن نشدن جاروبرقی الکتیو است . اکثر مواقع ورود گرد و خاک یا فشار زیاد به کلید جاروبرقی باعث شکستن و یا خراب شدن آن می شود. همین مورد موجب می شود که فرمان روشن شدن جاروبرقی به درستی صورت نگیرد . شما می توانید برای اینکه از سالم بودن کلید استارت جاروبرقی اطمینان حاصل کنید آن را به وسیله یک اهم متر تست نمایید .  

در این حالت اگر کلید استارت سالم باشد باید عقربه اهم متر در حالت روشن روی صفر و در حالت خاموش روی بی نهایت قرار گیرد . اگر نتیجه عقربه ها برعکس نشان داده شده  باید آن را تعویض نماییم .

تعمیر جاروبرقی آموزشگاه مهیاد برزین
آموزش افزایش قدرت مکش جاروبرقی :

کاهش قدرت مکش جاروبرقی یکی از مشکلات بسیار نگران کننده برای افراد می باشد . قدرت مکش جاروبرقی به علت پر بودن کیسه جاروبرقی ، گرفتگی پارو جاروبرقی و…کاهش می یابد که باید به آن توجه نماییم . ابتدا برای رفع این مشکل باید کیسه جاروبرقی را بررسی کرده  و یا در صورت نیاز آن را تعویض نمایید . سپس باید لوله ها را بررسی نمایید ممکن است لوله ها دچار گرفتگی شده باشند . همچنین بعد از هر استفاده از جاروبرقی باید فیلتر های درون آن را تمیز نمایید . همچنین در صورت گرفتگی برس جاروبرقی باعث کاهش مکش جاروبرقی میشود که باید آن را بررسی نمود . همچنین اتصال نادرست دسته جاروبرقی باعث نشت هوا و کاهش مکش جاروبرقی الکتیو میشود .

علت سر و صدای موتور جاروبرقی چیست ؟

اگر صدای موتور جاروبرقی شما زیاد است ، باید ابتدا کیسه را که داخل جاروبرقی است بررسی کنید  که داخل آن تمیز باشد . اگر داخل کیسه پر از گرد و غبار و الودگی باشد ، احتمالا در بخشی از جاروبرقی شما دچار گرفتگی شده باشد . و همچنین از جمله  قطعاتی که باعث سر و صدای موتور جاروبرقی میشود و باید مورد بررسی قرار بگیرند شامل : لوله جاروبرقی ، فیلتر خروجی ، لوله تلسکوپی را بررسی کنید . ابتدا سر لوله ی جاروبرقی خود را از قسمت بدنه جدا نمایید  و بررسی کنید که صدای موتور به حالت عادی برگشته است یا خیر . سپس باید تک تک بخش ها را از جارو برقی جدا کنید تا زمانی که صدای موتور جاروبرقی به حالت طبیعی برگردد .