021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی جارو برقی سامسونگ

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

جاروبرقی یکی از وسایل پر مصرف درمنازل میباشد که نقش مهمی در نظافت محیط اطراف ما دارد. یک جاروبرقی خوب با مکش مناسب می تواند حتی غبارهایی که با چشم مشاهده  نمی شوند را هم از لابلای فرش و موکت بیرون بکشد. اما استفاده غیر اصولی و ناشیانه از جاروبرقی موجب آسیب رساندن به دستگاه شما میشود .

تعمیر جاروبرقی در خانه بیشتر موضوعی سخت و پیچیده به نظر می اید چون در مواردی کاربران با کارنکردن دستگاه جاروبرقی سامسونگ خود رو به رو می‌شدند و راهکارهایی را برای رفع ایراد و تعمیرات جاروبرقی در خانه نمی‌دانستند. حال قبل از هر اقدامی باید علت اصلی عیب وایراد دستگاه  را بیابید .

خرابی یاطاقان

گاهی اوقات پیش می اید که صدای جاروبرقی نا بهنجارمیباشد که دراین صورت به احتمال زیاد یاطاقان ها خراب شده اند و آرمیچر در حال چرخش به کفشک های داخلی درگیر شده و صدا میدهد ، آرمیچر به کمک یاطاقان ها میباشد که به راحتی میچرخد در صورتی که بلبرینگ یا بوش دستگاه ایراد پیدا کنند  ، دستگاه با صدای بلند کار خواهد کردکه  در این مواقع باید به فکرتعویض یاطاقان ها بود .

  بیشتر بخوانید :    ویژگی انواع جارو برقی

مدار سری موتور قطع میباشد

در بعضی از مدل های جاروبرقی سامسونگ مدار سری برای انشعاب و ارتباط جریان برق استفاده میشود ، در این مورد به علت استفاده از مدار سری اگر ارتباط یکی از اجزا موتور با دیگر قطعات قطع شود ، موتور روشن نخواهد شد ، در هنگام بروز این ایراد با عوض کردن قطعه خراب اشکال دستگاه برطرف خواهد شد .

اشکال در رله جاروبرقی سامسونگ

برای بررسی رله ابتدا سیم های وصل شده به کلید روی دسته جاروبرقی را به وسیله ی اهم متر چک کنید ، اگر کلید های روی دسته جاروبرقی سالم بودند ، به سراغ رله بیروید ، جاروبرقی را به برق وصل کرده ، و با یک پیچ گوشتی جلوی عایق کلید قدرت رله را مسدود کنید ، اگر جاروبرقی روشن نشود، مشکل از رله نمی باشد ، ولی چنانچه جاروبرقی روشن نشود ، سیم های رابط رله و یا قسمت های داخلی آن آسیب دیده است .

اموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ

اگر هنگام کار با جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش میباشد. البته اول اتصالات دستگاه را چک کرده و اطمینان پیدا کنید  که پریز و سیم اتصال جاروبرقی سالم میباشد .

داغ شدن جاروبرقی سامسونگ در هنگام کار                                                      

داغ شدن جاروبرقی در زمان کار تا مقدارکمی طبیعی میباشد ولی اگر حرارت آن بیش از حد باشد احتمالاً قسمت موتور دستگاه دچار عیب شده است. بعضی از کاربران با توقعات بالای خود از این جاروبرقی استفاده نادرستی از آن می‌کنند و سبب آسیب رسیدن به موتور آن می‌شوند. به عنوان نمونه جاروبرقی را بیش از اندازه روشن می‌گذارند که همین کار باعث آسیب رسیدن به موتوران و موجب نیم‌سوز شدن موتور آن می‌شود .

ضعیف شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

از دیگرایرادات معمول ورایج جاروبرقی سامسونگ، کم بودن مکش درآن می باشد. خوب است اول فیلتر جاروبرقی را چک کرده تا دچار گرفتگی دران  نشده باشد. بعد از ان نوبت عوض کردن  یا خالی کردن کیسه جاروبرقی می باشد. در خیلی از موارد پر بودن کیسه جاروبرقی می تواند باعث کم شدن مکش جاروبرقی شود. همینطور می توانید نسبت به بررسی گرفتگی مسیر لوله های جاروبرقی اقدام کنید؛ چون این احتمال وجود دارد که تمامی مسیرهای منتهی به جریان هوا دچار انسداد شده باشد. در اخر اگر تمامی موارد ذکرشده به درستی رعایت شده باشد ولی هم چنان مکش جاروبرقی سامسونگ شما دچار ایراد باشد، می توانید نسبت به بررسی قطعات جریان هوا، شکستگی لوله و چک کردن موتور جاروبرقی اقدام کنید .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

تعمیر کلید جاروبرقی سامسونگ

یکی از ایراداتی که لازم به تعمیر جاروبرقی سامسونگ را افزایش می‌دهد، تعمیر کلید جاروبرقی سامسونگ میباشد. دکمه On و Off دستگاه به علت استفاده بیش از حد در معرض خرابی قرار میگیردکه  به منظور تعمیر کلید جاروبرقی سامسونگ باید به شرح زیر عمل کرد :

جاروبرقی را از برق کشیده و روکش دکمه را به وسیله پیچ گوشتی بردارید .

سیم‌های اتصال را چک کرده و. با استفاده از دستگاه تستر چک کنید که دکمه در زمان آف به مدار متصل نباشد. فقط در هنگام آن دکمه باید به مدار وصل باشد در غیر این صورت، دچار ایراد برق رسانی شده است .

در بعضی از موارد کلید باید عوض شود. که برای این کار، از متخصصین حرفه ای  کمک بگیرید .