021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی ماشین ظرفشویی

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

ماشین ظرفشویی را می‌توان جزو وسایلی دانست که جدایی‌ناپذیر خانه میباشد وسیله‌ای که با شستن ظروف کثیف و صرفه‌جویی در زمان و آب مصرفی، خدمت بزرگی به انسان‌ها انجام میدهد ولی خرابی موتور در ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی میباشد که مصرف کنندگان این وسیله با آن روبرو هستند.

در واقع مثل تمامی وسایل برقی دیگر، ماشین ظرفشویی هم از یک موتور برقی برای کار کردن دران استفاده می‌شود که در بعضی از اوقات ممکن است خراب شود و سیستم کارد کردن در ماشین ظرفشویی را از کار بیندازد. ما در این قسمت از مقاله به بررسی علت های خرابی موتور ماشین ظرفشویی و راه‌‌حل‌های آن برای شما مطالبی را بازگو میکنیم .
علت کار نکردن ماشین ظرفشویی
در بعضی از ماشین ظرفشوییها مثل بوش دارای قطعات گوناگونی میباشندکه کار کردن این قطعات در کنار هم باعث میشود که ظرف های شما به خوبی شسته شوند. پس ایجاد خرابی در هر یک از قطعات این دستگاه و نیز سیستم های آن، می تواند علتی برای کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش باشد.

بیشتر بخوانید :     آموزش تعمیر اتو خانگی

قفل شدن پنل
بعضی وقت ها ناخواسته دکمه های ماشین ظرفشویی لمس شده و گزینه‌ هایی فعال می‌ شوند. هنگامی که ماشین ظرفشویی شروع به کار میکند پنل آن قفل شده و هیچ گزینه ‌ای را نمی‌ توان تغییر داد. تنها راه‌ حل، ریست کردن ماشین ظرفشویی میباشد. برای ریست کردن ماشین ظرفشویی‌ های بوش سری SMS اول دکمه استارت را به مدت ۳ ثانیه فشار میدهید. بعد از اینکه صفحه نمایش زمان ۱ دقیقه را نمایش داد بعدا دکمه استارت را رها کرده و یک دقیقه صبر کنید. پس از تمام شدن ۱ دقیقه و صفر شدن زمان روی صفحه نمایش، ماشین ظرفشویی را یکبار خاموش و روشن کنید تا به حالت عادی برگردد.

مشکل موتور شستشو ظرفشویی
این قطعه نقش خیلی مهمی در ماشین های ظرفشویی دارد خرابی این قطعه منجر به تمیز نشستن ظروف می باشد . وظیفه این موتور شستشو این میباشد که در طول مراحل شستشوی ظرفها ، محلول شستشو را با فشار زیاد به سمت ظروف اسپری میکند و باعث تمیز شدن ظروف میشود.

اموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی

 هرزمانی ماشین ظرفشویی را روشن کردید و آب وارد دستگاه نشد یا در زمان شستشوی ظروف ، ظرفشویی از کار کردن افتاد ان وقت است که به خرابی موتورمیتوانیم اشاره کنیم ولی یکی از علت هایی که باعث میشود تا آب وارد ماشین ظرفشویی نشود خرابی آکوااستاپ میباشد.
فیوز حرارتی
در بعضی از مدلهای ماشین ظرفشویی از برد کنترل برای محافظت از یک فیوز حرارتی استفاده می‌شود. که محل قرارگفتن این فیوز حرارتی در بالای مجموعه برد کنترل میباشد و دو سیم به آن متصل میباشد. در زمان خرابی فیوز، برق برد قطع میشود و همین مسئله باعث روشن نشدن ظرفشویی می‌شود. اگر رسانایی فیوزبه درستی کار نکند ، نیاز به عوض کردن فیوز میباشد.

بیشتر بخوانید :     آموزش قطعات جارو برقی

تایمر یا کنترل الکترونیکی
دلیل دیگری که می‌تواند سبب کار نکردن ماشین ظرفشویی ال جی شود خرابی تایمر یا کنترل الکترونیکی در این دستگاه میباشد از آنجا که اولین مرحله در هر شستشو، خالی شدن آب باقیمانده‌ی ان محفظه میباشد ، اگر زمانی که با روشن کردن دستگاه، صدای موتور تخلیه شنیده نشود، این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی تایمرمی باشد.
برای مطمعن بودن از خرابی تایمر و کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی، اتصالات این بخش را بر اساس اطلاعاتی که وجود در دفترچه‌ی راهنما ان را بررسی کنید.
با استفاده از مولتی مترمیتوان برق دستگاه قطع شده باشدرا بررسی نمود در مدل‌های کنترل الکترونیکی، برد مدار اصلی همان کارهای تایمر مکانیکی را با استفاده از میکروپرسسور و رله‌های الکترونیکی انجام خواهد داد.
اگر شمااز این حرفه اگاهی دارید می‌توانید با استفاده از یک مولتی‌متر تست خروجی این رله‌ها را انجام بدهید. در این مدل دستگاه‌ها، تست کردن خروجی رله‌ها، باید هنگامی انجام شود که دستگاه به برق وصل میباشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که این کار را به متخصصان این حرفه در تعمیر ماشین ظرفشویی بسپارید.

آموزش تعمیر لوازم خانگی

در صورتی که موتورماشین ظرفشویی شما دچار خرابی شده باشد باید به تعمیر آن اقدام کنید، ولی در بعضی از موارد تعمیر موتور کافی نمیباشد و باید برای عوض کردن کامل موتور ظرفشویی اقدام کنید.
پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما خرابی موتور ماشین ظرفشویی را به یک تعمیرکار ماهر در میان بگذارید، ولی اگر شما می‌توانید برای تعمیر آن خودتان اقدام کنید، باید توجه داشته باشید که اول باید عیب‌یابی دقیقی از دستگاه به عمل بیاید و سپس به تعمیر ان بپردازید.