021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی موتور لباسشویی

اموزش صفر تا صد تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

معمولا موتور ماشین لباسشویی از مشکل‌سازترین قسمت این دستگاه میباشد. بعد از موتور، مشکل درقسمت تخلیه و مشکل الکتریکی و آسیب دیدن درقسمت محفظه داخلی شایع ترین مشکلاتی است که برای ماشین‌های لباسشویی اتفاق می افتد.

موتور، از اجزای واحد مرکزی این قسمت ازماشین لباسشویی است که کل دستگاه را به کار می‌اندازد. بدون موتور هیچ قسمت از دستگاه کار نخواهدکرد. اگر ماشین لباسشویی شما کار نکند،   مشکل در موتورآن  میباشد ودلیل ان این است که موتور، برق لازم برای کار کردن قسمت های داخلی ماشین لباسشویی، مثل آژیتاتور، گیربکس، پمپ و کلاچ را نمیتواند فراهم  ‌‌کند.اگر موتور خراب شود، بقیه اجزا هم از کار خواهد افتاد.

در قسمت پایین  به پنج موردی که نشان می‌دهد موتور مشکل دارد می پردازیم .

1 –آب پمپ نمی‌شود و ماشین نمی‌چرخد

در برخی موارد اتفاق می‌افتد که ماشین لباسشویی  نمی‌تواند آب را به داخل یا خارج پمپ کند و بچرخاند. که به احتمال زیاد مشکل در موتور است و در صورتی که موتور ایرادی نداشته باشد به  احتمالا زیاد سوییچ درب مشکل دارد. این سوییچ نزدیک قاب درب، داخل ماشین لباسشویی میباشد، که در صورت خرابی باید عوض شود.

بیشتر بخوانید :             انواع ماشین لباسشویی دوو

2 – آب پمپ می‌شود ولی ماشین نمی‌چرخد

باز هم سوییچ درب  ماشین لباسشویی می‌تواند باعث این مشکل شود. یک دلیل دیگر می‌تواند شکستن رابط باشد،. در زمان  شکسته شدن رابط،  راه‌ حل این است که آن را عوض کنیم. پاره شدن تسمه، پوشیده شدن کلاچ یا بد کارکردن موتور درایو هم ممکن است باعث به وجود امدن این مشکل نیز شود..

3 – ماشین لباسشویی لباس‌ها را نمی‌چرخاند

آژیتاتور همزن به این دلیل طراحی شده است تا لباس‌ها را قبل از شروع چرخش در آب به حرکت دراورد. اگر ماشین شستشو نچرخد، مشکل می‌تواند در یکی از این موارد باشد: خراب شدن سوییچ درب، رابط موتور، پاره شدن تمسه یا کلاچ، خراب شدن موتور درایو و یا انتقال دهنده.

4 – لباس‌ها خشک نمی‌شوند

خیس ماندن لباس‌ها بعد از اتمام کار ، نشان دهنده این است که ماشین به درستی کار نمی کند. علت می‌تواند رابط موتور باشد. البته باید توجه کنیم این مشکل در بین برندهای  مختلف متفاوت است.

5 – بروز مشکل در هر چرخه

اگر ماشین لباسشویی در هر چرخه کامل نچرخد، امکان دارد موتور درایو آن خراب شده باشد، که باید تعوض شود. دربرخی از ماشین لباسشویی‌ها ، گیربکس اتوماتیک کلاچ امکان دارد  خراب شده باشد، که باید توسط یک تعمیر کار متخصص تعمیر شود.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌تواند  مشکلات و عیب‌های مختلفی داشته باشد. شروع کار باید با بررسی کلید برق اصلی، شل نشدن اتصالات، کار کردن سوکت برق، مشکل نداشتن  فیوز و اینطورمسائل باشد. سعی کنید پریز برق لباسشویی را عوض کنید و دوباره امتحان کنید. اگر این کاربه شما کمکی نکرد،  باید بررسی کنید که قفل درب ماشین لباسشویی به خوب کار میکند.
در برخی موارد هم  کلید برق اصلی یا ماژول کنترل (PCB) خود ماشین لباسشویی از کار افتاده است. اگر تاحالا با سیم‌های برق کار نکرده‌اید، بهتر است از خدمات متخصص این حرفه کمک بگیرید. همچنین ولتاژ بالا می‌تواند بسیار خطرناک باشد و نباید بدون دانش فنی، دست به این کار زده شود.
دلیل پایانی نیز می‌تواند به وجود مشکلاتی در موتور ماشین لباسشویی برگردد. بررسی کردن موتور و عیب یابی  ان تنها از عهده یک متخصص که دارای دانش کافی است بر بیابد .

بیشتر بخوانید :                    انواع لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات بارز در ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک این میباشد که آب کافی پر نمی‌شوند یا گاهی اصلاً آبگیری نمی‌کنند. در این مواقع، بهتر است برای شروع عیب یابی، از باز و سالم بودن شیرهای پیسوار تأمین آب لباسشویی مطمعن شویدوبعد باید لوله‌ها و شیلنگ‌های آب متصل به لباسشویی رامورد بررسی قرار دهید چون که که امکان دارد  مسدود یا کج شده باشند.

فرسوده شدن واشر درب لباسشویی  نیزمی تواند دلیل بر این اتفاق نیز باشد. همچنین امکان دارد  به دلیل بیش از حد پر بودن ماشین  لباسشویی این مورد گاهی دیده شود و یا استفاده از پودر دستی در ماشین اتوماتیک .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لباسشویی ظرفشویی

اما معمولا عایق درب های ماشین لباسشویی می تواند دلایل بسیاری  داشته باشد، اما قسمت حساس و حیاتی‌ ترین این مسعله مشکل داغ کردن بیش از حد موتور است. اگرماشین لباسشویی  برای چندین ساعت روشن بوده و بیش از حد بر روی موتور آن امده باشد، فعالیت ماشین متوقف می شود و لباسشویی خاموش می‌شود.در این مواقع موتور ماشین لباسشویی به احتمال خیلی زیاد داغ کرده و برای جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های زیاد به آن، سیستمی در لباسشویی طراحی وفعال شده که فوراً باعث خاموش شدن دستگاه میشود.