021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات موتور کولر گازی

آموزش تعمیرات کولر گازی

زمانی تعمیر موتور کولر گازی را انجام میدهیم که اطمینان داشته باشیم مشکل از موتور کولر گازی است می‌توان گفت موتور ، قلب کولر گازی است تعمیر موتور کولر گازی کاری تخصصی و هزینه‌بر است در این مقاله قصد داریم چگونگی تعمیر موتور کولر گازی را به شما آموزش دهیم .

از دلایل اصلی که باعث سوختن موتور کولر گازی میشود میتوان به نکات زیر اشاره کرد :

  • خرابی در فن دستگاه
  • ولتاژ نامناسب و غیر استاندارد
  • کاهش مبرد

روش تست کمپرسور کولر گازی :

تست سیم پیچی کولر گازی

  • ابتدا ، پیش از هر اقدامی باید فیوز اصلی را قطع کنید و درپوش ترمینال را بردارید .
  • اگر کانکتورها درست بودند و متصل بودند ، باید با استفاده از اهم متر ، اتصال بدنه و کانکتورها را چک کنید . برای این منظور، یک سمت اهم متر را به بدنه وصل کنید . سمت دیگر اهم متر را به نوبت ، به هر یک از کانکتورها وصل کنید و اگر اتصال برقرار باشد ، به این معنی است که سیم پیچ معیوب است و نیاز به تعویض آن دارید .

تعویض کمپرسور کولر گازی  به چه شکل است :

اغلب ایرادهای این قطعه، قابلیت تعمیر ندارند که در بیشتر موارد، نیاز به تعویض این قطعه می باشد اگر بعد از تست کمپرسور مشخص شود که این قطعه نیاز به تعویض دارد ، باید کندانسور باز شود سر لوله های کمپرسور جوشکاری شده و باز می شوند . پس از بیرون آوردن کمپرسور ،  برق این قطعه قطع شده و گاز به صورت کامل تخلیه می گردد .

آیا کمپرسور کولر کازی قابل تعمیر هست ؟

تعمیر و یا تعویض بسته به شرایطی دارد که باید دید اختلال و آسیب این قطه چه مقدار است برای تعمیر و تعویض کمپرسور کولر گازی لازم است که اجزایی نظیر تیغه ها ، لوله های کمپرسور ….. بررسی شوند زیرا ممکن است نارسایی در یکی از این اجزا سبب عملکرد نامناسب کمپرسور کولر شده باشد اگر ایراد بطور کلی به قطعه کمپرسور مربوط باشه سپس در این صورت نیاز به تعویض کمپرسور کولر گازی است .

آموزش تعمیر کولر گازی در تهران

تست های سالم بودن کمپرسور و رفع عیب :

بعد از جدا کردن سیم های کمپرسور ، یک طرف سیم اهم متر را به کانکتور و سر دیگر را به لوله رفت یا بدنه کمپرسور متصل می‌کنیم در صورت بوق زدن اهم متر ، مشکل از کمپرسور و سیم پیچ است ، که در این صورت کمپرسور سوخته است و باید تعویض شود اگر اهم متر بوق نزد ، در ادامه سیم پیچ و روتور را تست می کنیم برای انجام این تست ، سوکت کابل استارت را از ترمینال کمپرسور جدا کنید و کمپرسور را با دقت بسیار و تنها به مدت زمانی کمتر از 3 ثانیه، با اتصال به برق مستقیم و یا با روشن کردن کولر روشن کنید و هرگز این تست را بیشتر از 3 ثانیه انجام ندهید .

تست اورلورد کردن کمپرسور و نحوه برطرف کردن مشکل :

یکی از مشکلات کمپرسور داغ کردن بیش ازحد و خنک نکردن  کولر است  که ممکن است کمپرسور اورلورد کرده باشد برای رفع این مشکل ، دریچه کندانسور را باز کرده و بدون تماس مستقیم ، با احتیاط کامل دمای کمپرسور را چک کنید در صورت داغ بودن می‌ توانید ابتدا با جریان آب ، دمای کمپرسور را پایین بیاورید .

  بیشتر بخوانید :      آموزش نحوه عملکرد ماکروفر ال جی

علائم آسیب دیدگی کمپرسورهای برودتی چیست ؟

  • قطع کردن ناگهانی و سریع کلید حرارتی یا کلید اتومات و یا فیوز هایی که در سر راه مدار قدرت برق کمپرسور قرار دارد . این فرایند می تواند ناشی از سوختن قسمت سیم پیچ کمپرسور و یا قفل شدن قسمت مکانیک کمپرسور باشد .
  • یکی از علایم نشت گاز کمبود روغن در شیشه نمایش می باشد که اپراتور با شارژ بموقع می تواند دوباره روغن کسر شده را به کمپرسور باز گرداند .

علت کار نکردن کمپرسور کولر گازی :

  • قطعی سیم یا فیش
  • مشکل در خازن
  • افت ولتاژ و تاثیرات آن در کارکرد کمپرسور
  • نشتی گاز مبرد در دستگاه کولر گازی
آموزش تعمیرات کولر گازی

شوک دادن به کمپرسور کولر گازی  :

تعمیرکار با روش‌ های بسیار مختلفی می تواند کمپرسور کولر گازی را شوک دهد به عنوان مثال با افزایش ظرفیت خازن، افزایش ولتاژ و با اتصال سیم پیچ استارت و رانینگ و ضربه می تواند عمل شوک دادن به کمپرسور را انجام دهد با استفاده از یک خازن با ظرفیت بالا به کمپرسور شوک وارد می کنید. به عنوان مثال اگر کمپرسور شما خازن ۴۰ میکرو فاراد داشته باشد از خازن ۶۰ میکرو فاراد برای آن استفاده کنید تا عمل شوک دادن به کمپرسور انجام شود .