021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

اموزش تعمیر پکیج دیواری

این مقاله بابت عیب یابی پکیج رادیاتور میباشد و به بررسی تمامی خطاهای انواع مدل پکيج ایران میپردازد البته باید گفت که تفاوت عیب یابی بیشتر پکیج های دیواری فقط به نوع آلارم آن برمی‌گردد.دوستان عزیز اگر مایل میباشیدکه خودتان مشکل دستگاه را برطرف سازید پیشنهادمیکنم در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران زیر نظر اساتید مجرب شرکت کرده واین حرفه رابه خوبی بیاموزید.

 کلیه ایرادات پکیج به دو دسته کلی تقسیم میشود :
۱- ایراداتی که توسط برد شناسایی نشده است و هیچ گونه کد خطایی ظاهر نمیشود.
۲- ایرادهایی که توسط برد شناسایی شده و با کد خطا اعلام میشود.
-ایرادهایی که توسط برد شناسایی نشده است ولی کار پکیج را دچار اشکال میکند مثل کم بودن باد انبساط ،نیمه باز بودن بایپاس و عملکرد ضعیف پمپ سیرکولاسیون و سرد و گرم شدن آب مصرفی و ایجاد صدای ناهنجار.
*از بیشترین مشکلاتی که در مورد برای مصرف کنندگان شوفاژ به وجود می آید، سرد بودن کامل و یا قسمتی از رادیاتورهامی باشد. و یا با صدا بودن رادیاتورها و همچنین هواگرفتن مکرر آن ها، که مشکل بزرگی در زمستان میباشد . برای عیب یابی این مشکلات رادیاتور شوفاژ با آموزش شناخت و برطرف کردن این مشکلات ، با ما همراه باشید.

* اولین مشکلی که امکان دارد در اول فصل سرما و روشن کردن رادیاتورها با آن روبرو بشوید، این است که متوجه بشوید رادیاتور پکیج شما کاملا سرد میباشد و در حالی که آب مصرفی کاملا گرم و داغ است. پیدا کردن علت این مشکل در پکیج های تک مبدل، معمولا سوختن و یا گیرپاژ بودن پمپ سیرکولاسیون میباشد و معمولا خرابی این قطعه، باعث به وجود امدن چنین مشکلی در رادیاتور می شود. در پکیج دو مبدل ، سوختن شیر موتوری و یا خراب بودن فنر سوپاپ بای پس، باعث میشود رادیاتور سرد شود.
*یکی دیگر از مشکلات معمول در خصوص شوفاژها، این میباشد که با توجه به روشن شدن و گرم شدن رادیاتور، گرمای دلخواه و مطلوب از آن دریافت نمی کنید.

اموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج

 برای حل این مسئله و عیب یابی آن، باید به نکاتی توجه کرد:
*نشتی رادیاتوراز دیگر مشکلاتی میباشد که اغلب افراد با ان روبرو هستند. برای رفع نشتی دقت کنید، اگر نشتی از وسط بدنه رادیاتور باشد، کار خاصی از دست شما بر نخواهد امد. وشما باید از یک تعمیرکار حرفه ای ومتخصص بخواهید این مشکل را برای شما حل بکند. اگر مغزی مابین پره ها نشتی وجود دارد، باید آب بندی بشود و اگر پره پوسیده شده است، تعویض بشود. اما تجربه نشان داده است بیشتر نشتی از قسمت شیر ورودی رادیاتور، یا به عبارتی ، شیر بالای رادیاتور، می باشد. برطرف کردن این نشتی کار سختی نیست و خود شخص هم می تواند این مشکل را برطرف بکند. برای برطرف کردن این نشتی، با استفاده ازیک پیچ گوشتی چهارسو، پیچ درپوش پلاستیکی شیر رادیاتور و یا اصطلاحا گپ رادیاتور را باز میکنیم و آن را بیرون میکشیم و بعد از خارج کردن درپوش پلاستیکی شیر رادیاتور، یک مهر برنجی را میبینید.

بیشتر بخوانید :  نحوه عملکرد کمپرسور یخچال

. کاری که باید انجام بدهید این است که با یک آچار این مهره را سفت کنید تا اطمینان پیدا کنید دیگر نشتی نخواهد داشت. اگر رادیاتورشما قدیمی است ، حتی با سفت کردن این مهره هم، گاهی نشتی دوباره ادامه دارد. در این صورت، باید مهره را بیرون بکشید و با نوار تفلون، دو دور روی نافی شیر ببندید. وبعد مهره را در سر جایش قرار بدهید و سفت کنید. به همین راحتی مشکل شما حل خواهد شد.
همانطور که قبلا گفته شد، بسته بودن شیرهای رادیاتور می تواند باعث به وجود امدن این مشکل نیز باشد. بعد از هواگیری از رادیاتور، حتما فشار بار پکیج را چک کنید. اگر لازم باشد، از طریق شیر پر کن، فشار بار را روی عدد 1.5 تنظیم بکنید. اگر یک یا چند رادیاتور گرم شده است ولی باقی سرد هستند، امکان دارد مبدل ثانویه رسوب کرده باشد .

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

www.mahyadbarzin.com

 در بعضی موارد خود رادیاتورها رسوب دارند و یا اینکه صافی برگشت این مشکل را به وجود می اورد . اما خرابی سنسور شوفاژ هم گاهی اوقات می تواند به وجود امدن چنین مشکلی بشود. معمولا در سال های اول استفاده از پکیج و رادیاتور، صدای چرخش آب را در آن می شنوید به خصوص در شب ها. اما بعد از چند سال استفاده کردن از ان این مشکل به طور کامل برطرف میشود. اما اگر صدای آب در رادیاتور خیلی برای شما اذیت کننده باشد، می توانید از یک متخصص تعمیرات پکیج دیواری و رادیاتور کمک بخواهید، که با تزریق مایع مخصوص فرکانس داخل سیستم شوفاژها، این مشکل را برای شما وهمیشه برطرف سازد.