021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی کولر گازی ال جی

آموزش صفرتاصد تعمیرات کولرگازی

تعمیر کولر گازی ال جی به دانش وتخصص بالایی نیاز دارد. ایرادات کولر گازی ها در برند های مختلف در موارد مشابهی اتفاق می افتد. قطعات داخلی کولر گازی در بخش های مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی می شوند. آسیب دیدگی این قطعات به هر علتی که باشد بر کارکردصحیح  این دستگاه تاثیرگذار خواهد بود. استفاده ی بیش از اندازه از کولر گازی از جمله علت هایی میباشد که  عملکرد کولر گازی را دچار اختلال میکند.

شارژ گاز در  کولر گازی ال جی

در اکثر مواقع، ایراداتی مثل کم شدن سرمای اسپلیت یا خنک نکردن آن ناشی از کاهش حجم گاز باشدکه  در چنین مواقعی می توانید با شارژ کردن گاز کولر گازی ال جی این ایراد را به راحتی برطرف سازید.

تعمیر و عوض کردن شیر برقی کولر گازی ال جی

یکی از قطعات خیلی مهمی که در تعمیر کولر گازی ال جی باید مورد بررسی قرار گیرد، شیر برقی دران میباشد. این قطعه در کولرهایی وجود دارد که کارکرد گرمایشی هم داشته باشند و حالت گرمادهی را فعال سازد. اگر شیر چهارطرفه کولر به هر علتی درست کار نکند، چرخه کار دستگاه در زمستان برعکس نشده و هوای گرم از کولر بیرون نخواهد امد.

 بیشتر بخوانید :    آموزش کاهش گاز مبرد کولر گازی

برای تعمیر شیر برقی کولر ال جی یا همان شیر معکوس کننده، باید میزان و شدت آسیب دیدگی این قطعه به درستی بررسی شود. اجزاء این قطعه شامل بدنه، ورودی و خروجی سیال، سیم پیچ، قاب سیم پیچ، اتصال سیم ها، میله فلزی، فنر و دریچه خروجی، میباشد. اما در اکثر موارد نمی توان شیر برقی را تعمیر کرد و این قطعه نیاز به عوض کردن دارد. پس از تعویض شیر برقی کولر گازی ال جی و جایگزینی  قطعه جدید و اورجینال، روند کاری کولر به حالت عادی خود برگشته و گرمادهی به خوبی انجام می شود.

روشن نشدن کولر گازی ال جی با توجه به رنگ چراغ یونیت هشدار

محصولات کولرگازی ال جی جدید امروزه طوری طراحی شده‌اند که اگر کولرگازی روشن نشود دلیل روشن نشدن آن، با استفاده از چراغ‌های راهنما نمایش داده ‌شود، به طوری که چراغ یونیت برق کولرگازی ال جی که همیشه خاموش یا روشن بودن دستگاه را نشان می‌دهد، نمایشگر دلیل روشن نشدن دستگاه هم میباشد. رنگ چراغ هشداردهنده کولر گازی ال جی، در سه حالت گوناگون می‌تواند دلیل ونوع روشن نشدن کولر گازی ال‌جی را نمایش بدهد .

اموزش تعمیر کولر گازی

حالات گوناگون چراغ یونیت را در این قسمت برای شما شرح میدهیم :

چنانچه که چراغ یونیت برق که مربوط به خاموش و روشن کردن دستگاه میباشد، خاموش باشد.در این شرایط، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • اتصالات برق که درقسمت بالا گفته شد را بررسی کنید.
  • ورودی و خروجی‌های برق را کنترل کنید.
  • جعبه‌تقسیم برق را بررسی کرده و اگر کلید فیوز برق باز باشد امکان دارد  دچار خرابی شده باشد. از نشانه های کلید فیوز خراب، بدون صدای کلیک و به نرمی بالاو پایین می‌رود، که باید آن را تعویض کرده تا ایراد روشن نشدن کولرگازی ال جی شما برطرف شود.

 بیشتر بخوانید :    آموزش معرفی کولر گازی ایستاده

چراغ یونیت کولرگازی ال جی را ریست کنید. در حالتی که کولرگازی ال جی به برق متصل باشد دکمه ریست را فشار دهید. دکمه ریست در قسمت روشن و خاموش دستگاه قرار گرفته است. بعد از ان دکمه روشن شدن کولرگازی را بزنید. دکمه روشن شدن دستگاه در قسمت کنترل پنل آن طراحی شده است.

ایجاد برفک روی لوله ها

 وجود برفک در کندانسور یا لوله های گاز اسپلیت نشانگر کم شدن اندازه شارژ گاز یا کثیف بودن دستگاه میباشد. پس از خاموش کردن  دستگاه، نشتی و ذوب شدن یخ ها شروع می‌شود. چنانچه باز هم بعد از تمیز کردن فیلتر، ایراد ان برطرف نشد بهتر میباشد تا زمان رفع مشکل و مراجعه به تعمیرکارو متخصص و تعمیر کولر گازی ال جی، کولر خودرا خاموش نگه دارید.

آموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی

روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی :

در بعضی مواقع امکان دارد که کولرگازی شما روشن نشود. به این مسعله دقت داشته باشید که نوع کولرگازی و سیستم های آن ها امکان دارد متفاوت باشد به عنوان نمونه تعمیر کولر گازی ال جی با دیگرتعمیر کاران  کولرها دیگر فرق دارند. از این رو خوب است قبل از انجام هر کاری کار  را به کاردان ان بسپاریدواگر علاقه مند به این حرفه باشید میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزی مهیاد برزین در تهران از این تخصص بهره مند شوید.