021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی کولر گازی جنرال گلد

آموزش تعمیرات کولر گازی

همه کولرهای گازی نیازمند سرویس دوره‌ای هستند تا بتواند در طول عمر خود به درستی کار کنند. انجام سرویس کولر گازی جنرال گلد به صورت دوره ای شما را مطمئن خواهد کرد که دستگاه‌تان در بالاترین حد بهینه بدون خراب شدن ناگهانی کار می‌کند . سرویس کولر گازی جنرال گلد  به افزایش بهره‌وری دستگاه کولر گازی کمک می‌کند و هیزنه‌های قبض برق را کاهش می‌دهد. فیلتر هوای کثیف باعث می‌شود که کولر نتواند هوا را داخل خانه به خوبی به گردش در آورد .

کولر گازی جنرال گلد باید برای مدت زیادی در طول روز کار کند و شاید شما را مجبور کند که تنظیمات دمایی را عوض کنید زیرا حتی با کارکرد بیشتر کولر گازی احساس راحتی نمی‌کنید. کویل کندانسور کثیف باعث می‌شود که کمپرسور سردکننده سخت‌تر کار کند، که جریان بیشتری را بر سرویس برق تحمیل می‌کند .

مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی جنرال گلد به وجود آید متعدد می باشد . کولر گازی کار می کند ولی در حالت سرمایش باد گرم می زند .

  • بعد از روشن کردن کولر فیوز منزل می پرد .
  • کولر کار می کند ولی سرمای مطلوبی ندارد.
  • فن کولر کار نمی کند.
  • کولر آبریزش دارد.
  • دستگاه کار می کند ولی صدای زیادی می دهد .
  • دستگاه روشن نمی شود و ارور می دهد .
  • پنل داخل کار نمی کند .
  • برق داخل پنل نمی آید و با کنترل روشن نمی شود .
  • کولر کار می کند ولی در حالت گرمایش باد سرد می دهد .

ویژگی های کولر گازی جنرال گلد :

عملکرد قوی : کولرهای گازی جنرال گلد با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌ ای که در آن‌ ها استفاده شده است ، قدرت خنک کنندگی بالایی دارند و به راحتی می‌توانند فضاهای بزرگ و کوچک را خنک کنند .
طراحی جذاب : کولرهای گازی جنرال گلد با طراحی زیبا و منحصر به فردی که در آن‌ها استفاده شده است، به راحتی در هر نوع دکوراسیون داخلی جای می‌ گیرند .
صرفه ‌جویی در مصرف انرژی : با توجه به تکنولوژی این کولرها، مصرف انرژی آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌ یابد که می‌تواند به صرفه ‌جویی در قبض برق کمک کند .
دارا بودن تکنولوژی هوشمند : کولرهای گازی جنرال گلد با دارا بودن تکنولوژی هوشمند، به راحتی می‌توانند دما و رطوبت را کنترل کرده و با کاهش هزینه‌ های انرژی بهره‌ وری را بالا برده و راحتی را افزایش دهند .
سازگار با محیط زیست : با توجه به استفاده از گازهای کم‌ مصرف و موادی که از طریق پسماند نیز بازیابی می‌شوند، کولر های گازی تنها برندی در ایران هستند که با محیط زیست سازگار هستند .
قابلیت نصب و راه‌ا ندازی آسان : کولرهای گازی جنرال گلد به راحتی نصب و راه‌ اندازی می‌شوند و به همین دلیل می ‌توانند در فضاهای کوچک و بزرگ به آسانی نصب شود .

اموزشگاه تعمیر کولر گازی

دارای سیستم فیلتراسیون هوا : کولرهای گازی جنرال گلد با دارا بودن سیستم فیلتراسیون هوا، از ذرات معلق و آلاینده‌های هوای داخلی جلوگیری می ‌کنند و هوای داخلی را تمیز می ‌کنند .

علت اینکه کولرگازی جنرال گلد  باد خنک نمی دهد :

  • گرفتگی کویل های کندانسور
  • معیوب بودن خازن
  • نشتی و کمبود گاز
  • محل قرارگیری نامناسب کندانسور
  • انتخاب ظرفیت نامناسب دستگاه
  • کثیف شدن فیلتر اواپراتور

  بیشتر بخوانید :     آموزش تعمیر کولر گازی جنرال گلد

علت آبریزی کولرگازی جنرال گلد :

نصب کولرگازی در فضای خارجی

یک کولر گازی باید در داخل خانه نصب شود تا محیط خنک شود. در صورت نصب تجهیزات در فضای باز، هوای گرم و مرطوب از محیط بیرونی وارد تجهیزات شده و باعث خروج رطوبت و آب از تجهیزات می شود .

عدم نصب صحیح دستگاه

تهویه مطبوع باید به درستی نصب شود وگرنه نشتی آب وجود خواهد داشت. هنگام نصب، باید از سطحی استفاده شود و باید طوری نصب شود که جلو یا عقب آن ۲ تا ۵ مایل بالاتر از جهت خروج شلنگ تخلیه باشد. به طور کلی، شیلنگ تخلیه باید دارای شیب باشد .

لوله تخلیه گرفتگی دارد

دهانه کانال تخلیه در داخل پانل کولر گازی تعبیه شده است. که ممکن است به مرور زمان بسته شود یا گرد و غبار و کثیفی ایجاد شود. این مهر و موم مانع از خروج آب و در نتیجه جهش آن از روی تخته می شود .

اموزش تعمیر کولر گازی

علت روشن نشدن کولر گازی جنرال و راه حل‌های رفع آن :

1- وجود اتصالات برقی در کولر گازی

اتصالات برقی همیشه شایع ترین مشکل و علت روشن نشدن کولر گازی جنرال است. تشخیص و رفع این مشکل بسیار اهمیت دارد. اگر کولر خاموش و روشن می‌شود، حتما اتصالات خانه را چک کنید تا از صحیح بودن اتصالات برقی مطمئن شوید. کولرهای گازی جنرال تقریبا به دویست و بیست ولت برق نیاز دارند . 

2- کثیفی فیلتر کولر گازی

 مشکل فیلتر کولر گازی، یکی دیگر از مشکلات شایع می‌باشد. فیلتر کولر گازی یکی از بخش های مهم کولر است که اگر به موقع تمیز نشود، مشکلات متعددی به وجود می‌آورد و سایر بخش ها را هم از کار می‌اندازد. لذا حتمأ فیلتر کولر را هر چند وقت یکبار تمیز کنید .

3- خرابی سیستم تهویه کولر گازی جنرال

علت روشن نشدن کولر گازی جنرال ممکن از ناشی از سیستم تهویه مرکزی باشد که خراب شده و روشن نمی‌شود. این سیستم هم از بخش مهم کولر گازی جنرال می‌باشد .