021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی کولر گازی جنرال

آموزش صفر تا صد کولر گازی

کولر گازی یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع به حساب می اید. در زمان ورود کولر گازی به بازار فقط در فصول گرم از سال از این دستگاه استفاده میکردند ولی بعدها با پیشرفت تکنولوژی این محصول از آن به عنوان وسیله‌ی گرمایشی در فصول سرد از سال هم استفاده می‌شود .

به عبارت دیگر کولرهای گازی به دو دسته‌ی تک حالته و دو حالته تقسیم می‌شوند. انواع دو حالته به علت سرمایشی و گرمایشی بودن طرفداران زیادتری پیدا کرده است زیرا در همه ایام سال مورد استفاده قرار می‌گیرند .

در بعضی اوقات با توجه به علت های گوناگون کولر گازی ها دچار مشکل وایراداتی می شوند.که در ادامه به بعضی ازاین عیوب و تعمیر انها درکولرگازی جنرال می پردازیم. شما علاقه مندان به این حرفه میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران شرکت کرده واز این حرفه بهره ببرید .

از کار افتادن کولر گازی به صورت کامل

در قدم اول کولر گازی جنرال را باید از برق بکشید و پریز برق را بررسی کرده و بعد از ان در صورت نبودن اشکال دو شاخه کولر گازی را بررسی کنید. چنانچه مشکل در دو شاخه دیده شود، باید آن را عوض کنید؛ ولی در صورت عدم مشاهده این ایرادات ، باید سیم های برق ورودی بررسی شود و تعمیر شوند .

  بیشتر بخوانید :    آموزش معرفی کولر گازی پنجره ای

کار کردن کولر فقط با دور تند

این ایراد در صورت ایجاد اختلال در تنظیمات مربوط با کلید پیش خواهد امد. به همین علت اول باید کلید را بررسی کرده و در هنگام وجود اشکال، آن را عوض کنید. چنانچه ایرادی در کلیدها مشاهده نشد، مطمئنا سیم های ارتباط با پروانه قطع میباشندکه  در این هنگام باید با کمک آمپرمتر این سیم ها را بررسی کنید و به فکر تعمیر ان باشید .

ایجاد سر و صدا

سر و صدا در کولر، از موردهای آزار دهنده برای کاربران می باشد. گاهی این سر و صدا به علت قرار گرفتن کولر در جای نامناسب و حتی خراب شدن لاستیک های درزگیر میباشد. دربرخی زمان ها هم به علت برخورد پروانه فن به بخشی از بدنه کولر سر و صدا ایجاد می شود. در اخر هم باید پیچ های کمپرسوررا بررسی کنید تا در صورت لازم ، محکم شوند .

آموزش تعمیر کولر گازی مهیاد برزین

برق داشتن بدنه کولر گازی

ایجاد این ایراد نمایانگر وصل شدن برق از جایی به بدنه کولر گازی می باشد. گاها روکش پلاستیکی سیم ها پوسیده شده و موجب به وجود آمدن این ایراد می شود. که در زمان وجود این ایراد  باید سیم ها بررسی شده و در صورت لازم عوض شوند. در برخی مواقع هم اشکال به وجود آمده به علت خرابی کمپرسور میباشد .

کار نکردن کمپرسور

دلایلی مثل خراب بودن ترموستات، کثیف شدن فیلترهای خروجی باعث  از کار افتادن کمپرسور خواهد شد .

کم شدن قدرت خنک کنندگی و برفک

قدم اول باید خازن های مربوط به سیم پیچ ها بررسی شود و در صورت لازم عوض شوند. در بعضی اوقات نیز به علت تمام شدن گاز کولر گازی قدرت خنک کنندگی کم میشود. ودر اخر باید موتور را به شکل جداگانه بررسی و تست کرد  چنانچه با وجود این ایراد باید تعمیر ویا تعویض شود. کم بودن گاز کولر باعث برفک زدن میشود که در صورت ایجاد این ایراد باید گاز کولر دوباره شارژ بشود .

  بیشتر بخوانید :    آموزش معرفی کولر گازی ایستاده

خراب بودن فن و اختلال در گردش سرما هم سبب ایجاد این ایراد خواهدشد. از دیگر دلیل های برفک و کاهش خنک کنندگی کولر جنرال میتوان به کثیف شدن داخل لوله ها وخراب شدن کمپرسور اشاره کرد .

دستگاه اتوماتیک وار خاموش نمی شود

در بعضی اوقات با وجود این که دستگاه شما به دمای تنظیم رسیده است باز هم خاموش نمی شود. علت این ایراد می تواند از خرابی سیستم مرکزی، ترموستات سنسور کنترل های دستگاه و همینطوراز کوتاه بودن کابل ترموستات و گیر کردن فن کولر و کثیف بودن فیلتر آن باشد .

فن پنل داخلی دستگاه جنرال الکتریک از کار افتاده است

درزمان  یخ زدگی کویل سردکننده موجب از کارافتادن فن میشود . بعد از بررسی کردن فیلتر هوا امکان دارد اشکال از گرفتگی  فیلتر یا خراب شدن فن باشد .

آموزش تعمیر کولر گازی

نشت آب از کولر گازی جنرال

برای جلوگیری از ایرادات بیشتر ابتدا خوب است کولر خود را خاموش کرده چون امکان دارد این  مسدودیت در دستگاه اتفاق افتاده باشد. بهتر میباشد مسیر تخلیه را پاک سازی کرده تا این ایراد برطرف بشود. امکان دارد کولر گازی به تعویض قطعه نیاز پیدا کند . چنانچه  کولر را خاموش کردید و دوباره نشتی ادامه پیدا کرد ، می تواند اشکال از گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلتر کولرگازی باشد .