021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی کولر گازی سامسونگ

اموزش تعمیرات کولر گازی

شاید بیشتر افراد مایل باشند تا در مورد عیب یابی و تعمیرات کولر گازی اطلاعاتی به دست بیاورند و در صورت لازم بتوانند به تعمیر کولر گازی و اسپلیت خود بپردازید. به همین علت تصمیم گرفتیم در این مقاله به آموزش عیب یابی کولر گازی و اسپلیت برای شما بپردازیم . وحتی میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران زیر نظر استادان مجرب این هر رااموزش ببینید .

متداول ترین و رایج ترین ایراداتی که در انواع مختلف کولرهای گازی و اسپیلت های سامسونگ به وجود می اید شامل موارد زیر میباشد :

  • خرابی برد کولر گازی سامسونگ ؛
  • خرابی فن اسپیلت سامسونگ ؛
  • خرابی کپرسور یا موتور اسپلیت ؛
  • خرابی ترموستات کولر گازی سامسونگ ؛

خرابی برد کولر گازی سامسونگ و علت آن

کولرهای گازی سامسونگ و دیگر کولرهای گازی جزو دستگاه های الکتریکی میباشد و قطعه ای به نام برد در ان وجوددارد که با جریان برق در ارتباط میباشد. این قطعه از بخشهای  مختلف چشمی، سنسور و ترانس تشکیل شده است که نوسانات جریان برق می تواند آن ها را از کار انداخته یا باعث سوختگی کامل انها بشود. به این شکل که اسپیلت یا کلاً روشن نمی شود یا اینکه در حین کار به طور ناگهانی خاموش می شود که در این هنگام  باید با تعمیرکار اسپلیت در ارتباط باشید. بد نیست بدانید افت ولتاژ برق شهر و زیاد شدن ولتاژ آن باعث به وجود امدن  افتادن این قطعه می شود .

 بیشتر بخوانید :      آموزش معرفی کولر گازی ایستاده

خرابی کمپرسور اسپیلت سامسونگ ؛

به طور کلی کمپرسور جزو قطعات اصلی ومهم  بکار رفته در کولر گازی سامسونگ میباشد که گاز دستگاه را به سمت کندانسور هدایت می کند. در هنگام خرابی این قطعه عملکرد کل دستگاه با اخلال مواجه میشود و کاملاً بی مصرف می شود .

خرابی ترموستات در کولر گازی سامسونگ ؛

ترموستات جزو قطعاتی میباشد که در انواع کولرهای گازی از سامسونگ گرفته تا هر برند دیگری، وظیفه تنظیم دمای محیط را بر عهده میگیرد این قطعه معمولاً به علت استهلاک، نوسان برق و غیره دچار خرابی و اشکال می شود. اگر ترموستات نتواند دما را به درستی تشخیص بدهد، سبب می‌شود تا دستگاه اطلاعات درستی نگیرد. امکان دارد صفحه نمایش ترموستات خالی باشد و دما را نشان ندهد که دلیل آن از ضعیف بودن باتری هم امکان دارد باشد .

راه حلی که میتوان برای ان در نظر گرفت این است که باتری‌های ترموستات را تعویض کنید و ترموستات را دوباره راه اندازی کنید. چنانچه مشکل ایجاد شده برطرف نشود، باید به یک تعمیرکار ماهر از نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ  کمک بگیرید .

آموزش صفر تا صد تعیمر کولر گازی

قرار گرفتن ترموستات در جای نامناسب :

ترموستات نباید در برابر تابش نور مستقیم مانند خورشید، کنار وسایل گرمازا، ویا در برابر جریان هوای مستقیم و در هوای خیلی گرم قراربگیرد. چون باعث کاهش کارایی‌ ان میشود ونمیتواند کار خود را به درستی انجام دهد و دما را از آن چه که هست کمتر یا بیشتر نشان میدهد .

راه حل ان این است که برای رفع این ایراد جای ترموستات را عوض کرده و آن را در جای مناسب‌تری قرار بدهید .

برخی از مواردی که علت کار نکردن فن کولر اسپلیت هستند، ساده بوده و خود شما نیز قادر به برطرف کردن آنها هستید .

خرابی در فن اسپیلت سامسونگ

خرابی فن و کار نکردن درآن اتفاقی کاملا قایل دیدن است. چون که روی کیفیت و عملکرد باد پرتابی کولر تاثیر می‌گذارد و در واقع یک علت خنک نکردن کولر گازی میباشد. در ادامه مواردی را که باعث بروز این ایرادمیشوند، را بازگو میکنیم .

 بیشتر بخوانید :      آموزش خرید بهترین کولر گازی

خرابی خازن :

  • معیوب بودن موتور فن چرخشی
  • ایراد در موتور فن
  • خرابی ترموستات، علت کار نکردن فن کولر گازی
  • خرابی سنسور کنترل دما
  • معیوب شدن ترمیستور
  • خرابی موتور دمنده
  • خرابی برد رله،
  • خرابی برد کنترل اصلی
بهترین اموزشگاه تعمیر کولر گازی

کثیفی فیلتر هوا :

هنگامی که فیلتر هوا کثیف باشد، جریان هوا دیگر به راحتی انجام نمیشود

که  برای حل این مشکل خیلی سریع از تکنسین‌ها بخواهید تا حتما این ایراد را برطرف سازد. چرا که طولانی شدن خرابی این بخش سبب از بین رفتن قطعات دیگر هم خواهد شد .

یخ زدن لوله اواپراتور :

زمانی که جریان هوا و یا مبرد نشتی پیدا کند، اواپراتور یخ خواهد زد. همین علت می‌تواند از دلایل قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی و روشن شدن آن شود .

برای حل این مسئله از متخصص این حرفه کمک بگیرید ، آن‌ها کندانسور را از بابت یخ زدگی، قطعی کمپرسور و بخش فیلتر هوا و نشتی مبرد چک خواهند کرد و دستگاه را عیب یابی می‌کنند .