021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قدرت مکش در جاروبرقی

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

نظافت منزل یکی از مهم ترین کارهای خانه میباشد که بخش اعظم آن برعهده ی جاروبرقی میباشد . در بعضی از مواقع کاربران هنگام جارو کردن خانه متوجه این می شوند که جاروبرقی با قدرت مکش بالاوخوبی کار نمی کند. اولین سوالی که برای افراد پیش می آید این میباشد که علت کم شدن این مکش در جاروبرقی چه میباشد وایا راه کاری برای برطرف کردن ان وجود دارد یا خیر.شما علاقه مندان به این حرفه میتوانید با شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران از اموزش این هنر بهره ببرید وبه یک متخصص در این ضمینه تبدی شوید.

تعویض کیسه جاروبرقی

هر زمان احساس کردید که قدرت مکش جاروبرقی شما کم شده است، قبل از هرکاری کیسه آن را مورد بررسی قرار دهید چون  یکی از اصلی‌ترین علت های کم شدن مکش جاروبرقی، پر شدن کیسه آن میباشد  به موقع عوض  نکردن کیسه در جلروبرقی  نه ‌تنها باعث کم شدن قدرت مکش جاروبرقی می‌شود، بلکه بعد از گذشت مدت طولانی باعث تعمیر جاروبرقی شما  خواهد شد  البته به شما استفاده کنندگان این وسیله توصیه می‌کنیم هرزمان حدود ۷۰ درصد کیسه‌ جاروبرقی پر شد، آن را عوض کنیدچون . به‌ این‌ شکل ، ضمن جلوگیری از کم شدنقدرت مکش جاروبرقی، آسیبی هم به موتور آن وارد  نخواهد شد. ولی چنانچه هنوز کیسه پر نشده است اما مکش جارو برقی کاهش پیدا کرده ، حتما آن را از نظر سلامت بررسی کنید. چون گاهی اوقات پارگی و ایجاد سوراخ‌های ریز علت بروز چنین مشکلی در جاروبرقی‌ها می‌شود.

 بیشتر بخوانید :       آموزش طریقه ی نگهداری از جاروبرقی

تعویض فیلترجاروبرقی

در جاروبرقی‌های امروزی معمولا دو فیلتر در انها طراحی شده است یکی از فیلترها وظیفه جلوگیری ورود گردوغبار به موتور جاروبرقی را دارد و دیگری از ورود هوای آلوده به محیط جلوگیری می‌کند. کثیف شدن فیلترهای هوا دستگاه از علتهای اصلی کم شدن مکش در جاروبرقی میباشد. ازهمین‌ جهت برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی خود باید هر ۶ ماه یک‌بار فیلترها را تعویض کنید. زیرا کثیف بودن فیلترها سبب وارد شدن فشار بیش از حد به موتور می‌شود و شما را اجبار به هزینه کردن برای خود میکند.

اگر فیلترها دستگاه شما قابل‌ شست‌وشو میباشد، می‌توانید آن‌ها را شسته و بعد از خشک شدن، استفاده کنید؛ اما در صورت استفاده از فیلترهای یک‌بار مصرف باید حتما بلافاصله بعد از کثیف شدن، ان را تعویض کرده وبه فکر یک فیلتر جدید در جاروبرقی باشید.

اموزش تعمیر لوازم خانگی

نشت هوا

فرسودگی یا آسیب دیدگی شیلنگ جاروبرقی امکان دارد باعث نشت هوا در جاروبرقی بشود. در ابتدا اطمینام حاصل کنید که شیلنگ محکم به جاروبرقی متصل میباشد و بدنه لاستیکی آن شکافته نشده باشد.

اگر لوله به هر دلیلی آسیب دیده باشد، باید فوراً تعمیر یا تعویض شود چون نشت هوا حتما قدرت مکش جاروبرقی را کم خواهد کرد.

انسدادو گرفتگی

در شلنگ جاروبرقی اگر مکش ان قدرتی نداشته باشد و نتواند کثیفی و زباله را بمکد امکان دارد شلنگ ان مسدود شده باشد. ورودی را از نظر هرگونه آسیب، مثل ترک و سوراخ و یا انسداد بررسی کنید.با استفاده از  یک چراغ قوه به یک طرف بتابانید و سعی کنید نوری را که از آن عبور می کند مشاهده کنید.چنانچه نوری دیده نشد، احتمالاً شلنگ گرفتگی یا یا مسدود میباشد گرفتگی را میتوانید باانداختن هر چیز تیز به داخل شیلنگ بردارید.

 بیشتر بخوانید :       دلایل بخار نکردن اتو خانگی

نقص موتور

نقص فنی موتور جاروبرقی می تواند از علتهای مقدار مکش کم درجاروبرقی باشد. موتور قلب تپنده  درجاروبرقی میباشد و میدانیم با وجود خرابی در این قطعه، دستگاه  هرگز قادر نخواهد بود به درستی کار خود را انجام بدهد و با مشکلاتی از جمله کم شدن مکش روبرو خواهد شد. اگر مطمئن نیستید که موتور دستگاه شما آسیب دیده است یا خیر، در هنگام کار به دنبال مواردی از جمله صدای موتور غیرمعمول ، روشن و خاموش شدن دستگاه به طور خودکار در زمان کار، داغ شدن بیش از حد و بوی سوختگی باشید. اگر متوجه یکی از این موارد شدید، باید بدانید که موتور جاروبرقی شما آسیب دیده است.

آموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی

باتری خالی

اگر جارو برقی به اندازه کافی تامین نشود، مکش کم خواهد شد. این علت غیر معمولی میباشد. با این حال، در مورد آنهایی که با باتری کار می کنند رایج میباشد. کاربران این مشکل را هنگامی که باتری آنها شروع به تخلیه می کند، تجربه میکنند. در بسشتر مواقع اتفاق می افتد که به جای توقف یک باره، باتری به آرامی خالی می شود و مکش خلاء در این فرآیند کاهش می یابد.