021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات جاروبرقی

آموزش تعمیر لباسشویی ظرفشویی

شاید این سؤال به ذهنتان برسد که چرا شناخت و معرفی قطعات به کار رفته در جاروبرقی موضوع مهمی میباشد با شناختن این قطعات و اجزای جاروبرقی می‌توانید آگاهی زیادی نسبت به این وسیله برقی و نحوه کارکردن آن به دست بیآورید.وبا شرکت در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران توسط استادان ماهراین حرفه را اموزش ببینید و در صورتی که این وسیله برقی شما با اشکال روبرو شود، راحت‌تر بتوانید آن را عیب‌یابی کرده و مشکلات ان را حل کنید.

قطعات به کار گرفته شده در جارو برقی :

بدنه جاروبرقی

بدنه جاروبرقی قسمتی میباشد که تمام اجزای داخلی دستگاه را پوشش می‌دهد. روی بدنه جاروبرقی قطعات مختلفی مثل دکمه‌ها، سیم جمع کن و موارد دیگری از این قبیل طراحی وقرار داده شده اند . بدنه جارو به طور معمول از پلاستیک‌هایی با مقاومت بالا ساخته شده است ومحفظه قرار گرفتن موتور در قسمتی میباشد که موتور را در خود جای داده و از آسیب دیدن ان را حفظ می‌کند. جنس این بخش هم بیشتراز پلاستیک‌ باکیفیت و بادوام میباشد. که بدنه و محفظه در صورت خرابی لازم  به تعویض میباشند.

 موتور جارو برقی

موتور یکی از اصلی‌ترین قطعاتی میباشد که در جاروبرقی قرار دارد. هر گونه اشکال و یا خرابی در موتور باعث می‌شود که کارکردن کلی جارو برقی هم تحت تأثیر قرار بگیرد. آیا می‌دانید موتور جارو برقی در کدام بخش ان قرار گرفته است؟ موتور جاروبرقی داخل یک قاب و درون یک محفظه قرار دارد .

 بیشتر بخوانید :       آموزش شیر انبساط یخچال فریزر

برای زیاد شدن طول عمر جارو برقی و همینطور جلوگیری از ایجاد آسیب به این قسمت مهم از جاروبرقی حتما باید نکاتی را در زمان استفاده از این وسیله برقی رعایت کنید.

یکی از این نکته ها ی مهم این میباشد که از برخورد مستقیم موتور جاروبرقی با آب جلوگیری شود و از تمیز کردن آبی که بر روی زمین ریخته است با جاروبرقی حتما خودداری شود چنانچه که موتور جاروبرقی شما در هنگام استفاده داغ می‌کند، حتماً و در اولین فرصت به تعمیرکار مراجعه کرده تا از ایجاد آسیب های جدی و پرداخت هزینه‌های بالا جلوگیری کنید.

کابل برق

بیشتر دستگاه های جاروبرقی با اندازه کامل از کابل های برق برای انتقال برق به واحد مکش مورد استفاده هستند این کابل های برق در طیف وسیعی از طول های مختلف در دسترس میباشند که همه آن ها شعاع های گوناگون تمیز کردن را ارائه خواند داد. در صورتی که بعضی از جاروبرقی ها دارای توانایی های خودکار باز کردن کابل برق را دارند، وبعضی  دیگر از مدل ها کابل را به صورتر دستی باز می کنند .

اموزش تعمیر جاروبرقی

چراغ جلو

این گزینه اختیاری میباشد اما خیلی برای استفاده مفید میباشد. چراغ جلو در پارویی طراحی شده است و منطقه ای را که در حال تمیز کردن میباشد روشن می کند. این چراغ جلو برای مناطقی که دسترسی برای تمیز کردن آن مثل زیر یا کنار مبل ها سخت است  کمک خواهد کرد.

ترموستات جاروبرقی

ترموستات جاروبرقی در واقع یک قطعه برای محافظت موتوردر جارو برقی میباشد یعنی زمانی که موتور در اثر کار کردن غیراستاندارد و بیش از اندازه گرم شود، ترموستات فرمانی برای قطع کردن این عملکرد به موتور ارسال کرده  تا از داغی و خرابی آن جلوگیری کند.

 بیشتر بخوانید :       آموزش قدرت مکش در جاروبرقی

در زمانهایی که بعد از کار طولانی مدت با جاروبرقی، بویی شبیه به سوختگی احساس کردید، بدانید که این مورد نشان دهنده از سالم نبودن ترموستات میباشد.

برد جاروبرقی

از دیگر لوازم یدکی جاروبرقی، برد الکتریکی ان میباشد که این قطعه مسئولیت فرمان دادن به قطعات دیگر جاروبرقی را بر عهده میگیرد ؛ پس این قطعه ارزشمند میباشد  و آسیب دیدن آن، کل فعالیت جاروبرقی را مختل خواهد کرد. در صورت آسیب دیدن برد و خراب شدن ان معمولا این قطعه را عوض می‌کنند و تعمیر این بردبی فایده میباشد .

زغال جاروبرقی

یکی دیگر از قطعات جاروبرقی، زغال جاروبرقی میباشد که کوچک شدن آن به دستگاه ضرر خواهد رساند. درواقع این زغال‌ها با گذشت زمان کوچک می‌شوند .

اموزشگاه تعمیر لوازم خانگی

 سیم جمع کن

سیم جمع کن جاروبرقی یک از لوازم یدکی جاروبرقی میباشد که باعث منظم شدن دستگاه بوده و سیم را جمع می‌کند و این قطعه به وسیله یک دکمه کار می‌کند که با فشاردادن این دکمه، سیم با سرعت جمع خواهد شد. توجه داشته باشید که در زمان جمع کردن سیم از قطع اتصال سیم و پریز اطمینان پیدا کنید وهمینطور هنگام باز کردن سیم، آن را تا انتها نکشید تا کشیدگی و قطع سیم اتفاق نیفتد.