021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات جاروبرقی

آموزش تعمیر لوازم خانگی

جاروبرقی، دستگاهی میباشد که از یک پمپ هوا استفاده می کند و برای جاروب کردن گرد و خاک از کف و سطوح دیگر مثل اثاثه یا لوازم منزل و پارچه  از ان استفاده میشود. گرد و خاک در جاروبرقی به وسیله یک کیسه یا یک سیکلون جمع آوری می شود. جاروبرقی هایی که در منازل و همچنین در صنعت استفاده میشود، در اندازه ها و مدل های گوناگون طراحی شده اند.

 دستگاه های دستی با اندازه های کوچک باتری، مدل های چرخ دار برای استفاده در خانه ها و  جاروبرقی های بزرگ صنعتی را برای مصارف صنعتی می توان نام برد.
در قسمت به بررسی بعضی ازقطعات جاروبرقی می پردازیم وشما علاقه مندان این حرفه میتوانید با اموزش در این رشته وهنر در کلاس های اموزشی مهیاد برزین در تهران این هنر را اموزش دیده وبتوانید تعمیرات جاروبرقی را به نحو احسن انجام بدهید.
موتور
قسمت اصلی هر جاروبرقی موتور آن میباشد که این موتور به یک فن متصل می شود که هوا را از طریق درگاه اگزوز مکش می کند. قدرت موتوردر جاروبرقی یک عامل تعیین کننده قدرت و عملکرد مکش جارو برقی به شمار میرود.  قدرت بالای موتور قابلیت های مکش بیشتری را فراهم میسازد، اما شما باید بدانید که موارد دیگری برای   بهتر کار کردن جاروبرقی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید :        آموزش خرید اتو بخار دستی

کابل برق
بیشتر دستگاه های جاروبرقی با اندازه کافی از کابل و سیم های برق برای انتقال دادن برق به واحد مکش استفاده می کنند. این کابل های برقی در طول های مختلف و وسیعی در دسترس میباشند. بعضی از جاروبرقی ها قابلیت توانایی هایی به صورت خودکار برای باز کردن کابل برق را دارا میباشند واما در بعضی دیگر از مدل ها ی جاروبرقیباید کابل ها را به طور دستی باز کنند .
قسمتی که بر روی فرش و سطح زمین برای جمع آوری زباله میکشید برس جاروبرقی نام دارد که یکی از قطعات جاروبرقی به شمار میرود.
این قسمت ازقطعه در سرویس و تمیز کردن منظم دچار خرابی نخواهد شد و با مشکل مواجه نمیشود فقط اگر برس خراب شود مکش جاروبرقی کم می شود و نیز ممکن است صدای جاروبرقی تغییر بکند.

اموزش تعمیر لوازم خانگی

شلنگ یا خرطومی
بخشی دیگراز جاروبرقی شلنگ یا خرطومی ان می باشد که جنس ان از لاستیک است و به مرور زمان و استفاده از جاروبرقی پوسیدن و پارگی شلنگ اتفاق می افتد.
خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی
اگر در زمان کار واستفاده ازجاروبرقی خاموشی ناگهانی دستگاه اتفاق بیفتد باید دنبال عیب ان باشید واین مورد برسی واقدام کنید . اگر از جارو برقی خود برای زمان زیاد و طولانی و با حداکثر قدرت استفاده میکنید ، دستگاه جاروبرقی شما بعد از مدتی به صورت خودکار خاموش میشود، دلیل ان ترموستاتی است که در این محصول وجود دارد وبه علت تشخیص حرارت بالادر دستگاه ، کار قطعات دیگر را در جاروبرقی متوقف می کند؛ پس با استراحت دادن جاروبرقی هر 15 دقیقه یک بار از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید. دربعضی مواقع هم نیم سوز بودن موتور جاروبرقی باعث خاموش شدن ان به طور ناگهانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید :        آموزش تعویض المنت در چای ساز

برای این که بتوانید راحت تر پاروی جارو برقی خود را تمیز کنید به آرامی آن را در بیاورید و یا اگر جدا کردن ان سخت میباشد ان را ببرید ولی اصلا سعی نکنید که با زور آن را بکشید چون امکان دارد به برس ان اسیب وارد کنید. اگر مایل به تمیز کردن داخل جاروبرقی میباشید درب آن را باز کنید و با یک پارچه نم دار اطراف آن را به خوبی تمیز کنید و بعد آن را با یک پارچه دیگر آن را خشک کنید
روشن نماندن بی رویه جاروبرقی
بعضی اوقات دیده میشود که در زمان استفاده از جاروبرقی ، کاری پیش می‌آید و ان را ساعت‌ها روشن به حال خود رها می‌کنند یا مکان‌های بزرگ را در مدت زمان طولانی جارو می‌کنند. که بهتر است در این مواقع هر چند دقیقه یکبار جاروبرقی را خاموش کرده وبه موتور ان اکمی استراحت بدهید و یا در چند نوبت جاروکشی را انجام بدهید. چون امکان دارد در اثر داغ شدن بیش از اندازه، موتوران بسوزد.

اموزش تعمیر لوازم خانگی

اگر سرویس جاروبرقی خود را هر ساله و به صورت منظم انجام بدهید مشکلات احتمالی مثل جمع شدن خاک درون موتور، کثیف شدن و گرفتگی فیلترهای داخلی، پارگی و قطع و وصلی سیم برق، خراب شدن کلید روشن و خاموش و درجه تنظیم دور موتور و… عیب یابی شده برطرف خواهد شد. از این رو جاروبرقی شما هم به هیچ عنوان دچار خرابی با هزینه های زیاد نخواهد شد و عمر آن هم افزایش می یابد.